Jeep Cherokee po faceliftu přijíždí do Evropy. Dva diesely doplní nový dvoulitr

Cherokee s jemnější tváří dorazil i na starý kontinent. Přišel při tom o dva objemné motory.

Zatímco zmodernizovaný Jeep Cherokee se už v amerických showroomech prodává několik měsíců, na evropský trh došlo až nyní. Co se týče designu, nic podstatného se od zámořské verze nemění. Cherokee je po faceliftu umírněnější, změnila se především přední část s novými full LED světlomety, které již nejsou odděleny.

Změny nastaly také v interiéru. Řeč je například o otvorech ventilace nebo odkládacích schránkách. Dotykové obrazovky infotainmentu o velikost 7 a 8,4palců nabízí konektivitu jak Apple CarPlay tak i Android Auto, vzadu pak nově najdeme USB vstupy pro dobíjení externích zařízení.

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Novinky jsou i u pohonných jednotek. Základní dieselová varianta má nyní 150 koňských sil a 350 newtonmetrů točivého momentu. K dispozici je jako předokolka i čtyřkolka, vždy s manuálním šestikvaltem. Vznětovým vrcholem zůstává varianta se dvě sty koňskými silami a 450 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou.

Na straně zážehové u nás končí oba dosavadní motory. Jak čtyřválec o objemu 2,4 litru, tak šestiválec 3,2 Pentastar bude krom zámoří k mání jen v Rusku, Africe či na Blízkém východě. Později je oba nahradí nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který už známe z nového Wrangleru. Tam má 270 koní a 400 Nm.

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Zmodernizovaný Cherokee nabízí tři varianty pohonu všech kol. Standardní verzi aktivního systém lze doplnit o redukční převodovku a v případě vrcholné terénní verze Trailhawk, notně vyzdobené tažnými oky a dodatečným oplastováním, i o uzávěrku zadního diferenciálu.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků