Jeep Cherokee po faceliftu přijíždí do Evropy. Dva diesely doplní nový dvoulitr

Cherokee s jemnější tváří dorazil i na starý kontinent. Přišel při tom o dva objemné motory.

Zatímco zmodernizovaný Jeep Cherokee se už v amerických showroomech prodává několik měsíců, na evropský trh došlo až nyní. Co se týče designu, nic podstatného se od zámořské verze nemění. Cherokee je po faceliftu umírněnější, změnila se především přední část s novými full LED světlomety, které již nejsou odděleny.

Změny nastaly také v interiéru. Řeč je například o otvorech ventilace nebo odkládacích schránkách. Dotykové obrazovky infotainmentu o velikost 7 a 8,4palců nabízí konektivitu jak Apple CarPlay tak i Android Auto, vzadu pak nově najdeme USB vstupy pro dobíjení externích zařízení.

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Novinky jsou i u pohonných jednotek. Základní dieselová varianta má nyní 150 koňských sil a 350 newtonmetrů točivého momentu. K dispozici je jako předokolka i čtyřkolka, vždy s manuálním šestikvaltem. Vznětovým vrcholem zůstává varianta se dvě sty koňskými silami a 450 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou.

Na straně zážehové u nás končí oba dosavadní motory. Jak čtyřválec o objemu 2,4 litru, tak šestiválec 3,2 Pentastar bude krom zámoří k mání jen v Rusku, Africe či na Blízkém východě. Později je oba nahradí nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který už známe z nového Wrangleru. Tam má 270 koní a 400 Nm.

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Zmodernizovaný Cherokee nabízí tři varianty pohonu všech kol. Standardní verzi aktivního systém lze doplnit o redukční převodovku a v případě vrcholné terénní verze Trailhawk, notně vyzdobené tažnými oky a dodatečným oplastováním, i o uzávěrku zadního diferenciálu.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků