Jeep Cherokee po faceliftu přijíždí do Evropy. Dva diesely doplní nový dvoulitr

Cherokee s jemnější tváří dorazil i na starý kontinent. Přišel při tom o dva objemné motory.

Zatímco zmodernizovaný Jeep Cherokee se už v amerických showroomech prodává několik měsíců, na evropský trh došlo až nyní. Co se týče designu, nic podstatného se od zámořské verze nemění. Cherokee je po faceliftu umírněnější, změnila se především přední část s novými full LED světlomety, které již nejsou odděleny.

Změny nastaly také v interiéru. Řeč je například o otvorech ventilace nebo odkládacích schránkách. Dotykové obrazovky infotainmentu o velikost 7 a 8,4palců nabízí konektivitu jak Apple CarPlay tak i Android Auto, vzadu pak nově najdeme USB vstupy pro dobíjení externích zařízení.

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Novinky jsou i u pohonných jednotek. Základní dieselová varianta má nyní 150 koňských sil a 350 newtonmetrů točivého momentu. K dispozici je jako předokolka i čtyřkolka, vždy s manuálním šestikvaltem. Vznětovým vrcholem zůstává varianta se dvě sty koňskými silami a 450 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou.

Na straně zážehové u nás končí oba dosavadní motory. Jak čtyřválec o objemu 2,4 litru, tak šestiválec 3,2 Pentastar bude krom zámoří k mání jen v Rusku, Africe či na Blízkém východě. Později je oba nahradí nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který už známe z nového Wrangleru. Tam má 270 koní a 400 Nm.

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Zmodernizovaný Cherokee nabízí tři varianty pohonu všech kol. Standardní verzi aktivního systém lze doplnit o redukční převodovku a v případě vrcholné terénní verze Trailhawk, notně vyzdobené tažnými oky a dodatečným oplastováním, i o uzávěrku zadního diferenciálu.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků