Jeep Cherokee: evropská verze se ukáže v Ženevě, prodej začne brzy poté

Uvádění nové generace Jeepu Cherokee na trh bylo trochu komplikované. Nicméně se nakonec vše podařilo a po několika odkladech vstupu na americký trh přichází novinka do Evropy. Poprvé se ukáže na autosalonu v Ženevě, prodej odstartuje brzy poté. Vyjádřeno podle vzoru tiskové zprávy se Cherokee začne prodávat v průběhu druhého čtvrtletí.

Další odklad pro Jeep Cherokee 2014. Mění se software motoru

Další odklad pro Jeep Cherokee 2014. Mění se software motoru

Design nastupující generace už zřejmě všichni dobře známe. Vypadá poněkud diskutabilně, ale třeba si nakonec své zákazníky najde. Podobně jako například u Škody Yeti nabídne Jeep pro Cherokee městskou a terénní verzi. Prvně jmenovaná je označená jako Limited, ta druhá nese jméno Trailhawk.

Jeep Cherokee 2014: výroba se odkládá

Jeep Cherokee 2014: výroba se odkládá

Základem evropské nabídky pro Cherokee budou samozřejmě naftové dvoulitrové motory Multijet z dílny automobilky Fiat. Ten silnější nabídne 170 koní (při 3750 ot./min) a 350 Nm dostupných při 1500 ot./min. Spolupracovat bude s devítistupňovou automatickou převodovkou. Slabší verze je naladěná na 140 koní (3750 ot./min) a 350 Nm (1500 ot./min). Ta je spojena se šestistupňovým manuálem. V zájmu co nejlepšího výsledku tabulkové produkce emisí je pro obě jednotky nutností systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zájemci o benzinové motory mohou sáhnout po šestiválci 3.2 Pentastar s parametry 272 koní a 315 Nm. V Rusku a na Blízkém východě se bude nabízet ještě dva-čtyřka naladěná na 177 koní a 229 Nm.

Jeep Cherokee bude možné pořídit coby obyčejnou předokolku, nicméně automobilka logicky klade větší důraz na verze s pohonem všech kol. K dispozici budou celkem tři provedení. Standardní používá klasickou mezinápravovou spojku. Jeep Active Drive II nabídne navíc redukci. Systém bude dostupný pro provedení Limited. Standardem pro off-roadovou variantu Trailhawk je systém Active Drive Lock, který přidá uzávěrku zadního diferenciálu.

Sláva! Jeep Cherokee po mnoha odkladech zamíří k prodejcům

Sláva! Jeep Cherokee po mnoha odkladech zamíří k prodejcům

Jeep taktéž slibuje kvalitní interiér a řadu systémů. Cherokee může mít ve výbavě například adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů, hlídaní slepého úhlu nebo přednárazový systém. A stejně jako u Grand Cherokee nebude chybět ani multimediální UConnect.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků