Nejde o úplně novou myšlenku, ale v kombinaci s auty na baterie může fungovat lépe. A díky topení přinese i větší bezpečnost.
Zmínky o vyhřívaných bezpečnostních pásech jsme zaznamenali již v minulých letech. Ford si je nechal patentovat v roce 2018, Mercedes na nich pracoval o rok později. Novinka od společnosti ZF se soustředí na použití v elektromobilech, u nichž je topení vždy velkým žroutem energie a snižuje dojezd. Jejich pás obsahuje integrované vodiče, které jen minimálně zvyšují tloušťku. Nabízí tak stejný komfort, jako standardní pásy.
Vyhřívání funguje v teplotním rozmezí 36 až 40 °C hned po zahájení jízdy, v kombinaci s topením v sedadlech hned zajišťuje tepelný komfort. ZF odhaduje, že v kombinaci s vhodným nastavením klasické klimatizace (předpokládáme eko-režimem nebo vypnutím) může použití pásu prodloužit dojezd až o 15 % , aniž by posádka trpěla.
Výhodami jsou snadná integrace do vozidla a pro řidiče zcela běžný způsob používání. Výrobce zmiňuje i nepřímý vliv na bezpečí – je známo, že při jízdě či řízení v bundách, kabátech a jiném objemném oblečení neleží pás v ideální vzdálenosti k tělu, hrozí tudíž větší riziko v případě nehody.