Jedno z posledních Lamborghini Diablo je v podstatě nepoužité

O víkendu se na floridské aukci prodalo v podstatě stále nové Lamborghini Diablo.

Diablo se dá považovat za jedno z posledních klasických Lamborghini. Přestalo se vyrábět v roce 2001 s konečným účtem téměř 2.900 vyrobených kusů a nástupcem bylo již pod taktovkou Volkswagenu vyvíjené Murciélago. Na úplný závěr vývoje vznikla verze VT 6.0 SE a jeden z těchto kusů je nyní na prodej ve stavu nového vozu.

VT 6.0 SE si bere to nejlepší z vývoje modelu - posílený šestilitrový dvanáctiválec na 550 koňských sil a pohon všech kol. Standardní varianta přitom nabízela 485 koní a pohon na zadní kola. Vzniklo jich pouze 42, což už samo o sobě z tohoto kusu dělá raritní záležitost.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Mnohem zajímavější je na tomto čtyřicátém Diablu této série jeho historie. Je totiž v podstatě nepoužitý. Má druhého majitele z Hong Kongu a většinu života strávil v klimatizované hale. Najeto má 14 mílí, 23 kilometrů.

Na prodej byl v rámci floridské aukce společnosti RM Sothebys. Cena se původně odhadovala maximálně na 350 tisíc dolarů. Neznámý kupec však nakonec musel složit 412 tisíc dolarů - osm a půl milionu korun. To je cena, za kterou se dá koupit nový Aventador. S tímto vozem se ale nový majitel vrátil o sedmnáct let zpátky, a to je přeci k nezaplacení...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků