Jedno z posledních Lamborghini Diablo je v podstatě nepoužité

O víkendu se na floridské aukci prodalo v podstatě stále nové Lamborghini Diablo.

Diablo se dá považovat za jedno z posledních klasických Lamborghini. Přestalo se vyrábět v roce 2001 s konečným účtem téměř 2.900 vyrobených kusů a nástupcem bylo již pod taktovkou Volkswagenu vyvíjené Murciélago. Na úplný závěr vývoje vznikla verze VT 6.0 SE a jeden z těchto kusů je nyní na prodej ve stavu nového vozu.

VT 6.0 SE si bere to nejlepší z vývoje modelu - posílený šestilitrový dvanáctiválec na 550 koňských sil a pohon všech kol. Standardní varianta přitom nabízela 485 koní a pohon na zadní kola. Vzniklo jich pouze 42, což už samo o sobě z tohoto kusu dělá raritní záležitost.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Mnohem zajímavější je na tomto čtyřicátém Diablu této série jeho historie. Je totiž v podstatě nepoužitý. Má druhého majitele z Hong Kongu a většinu života strávil v klimatizované hale. Najeto má 14 mílí, 23 kilometrů.

Na prodej byl v rámci floridské aukce společnosti RM Sothebys. Cena se původně odhadovala maximálně na 350 tisíc dolarů. Neznámý kupec však nakonec musel složit 412 tisíc dolarů - osm a půl milionu korun. To je cena, za kterou se dá koupit nový Aventador. S tímto vozem se ale nový majitel vrátil o sedmnáct let zpátky, a to je přeci k nezaplacení...

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků