Jedno z posledních Lamborghini Diablo je v podstatě nepoužité

O víkendu se na floridské aukci prodalo v podstatě stále nové Lamborghini Diablo.

Diablo se dá považovat za jedno z posledních klasických Lamborghini. Přestalo se vyrábět v roce 2001 s konečným účtem téměř 2.900 vyrobených kusů a nástupcem bylo již pod taktovkou Volkswagenu vyvíjené Murciélago. Na úplný závěr vývoje vznikla verze VT 6.0 SE a jeden z těchto kusů je nyní na prodej ve stavu nového vozu.

VT 6.0 SE si bere to nejlepší z vývoje modelu - posílený šestilitrový dvanáctiválec na 550 koňských sil a pohon všech kol. Standardní varianta přitom nabízela 485 koní a pohon na zadní kola. Vzniklo jich pouze 42, což už samo o sobě z tohoto kusu dělá raritní záležitost.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Mnohem zajímavější je na tomto čtyřicátém Diablu této série jeho historie. Je totiž v podstatě nepoužitý. Má druhého majitele z Hong Kongu a většinu života strávil v klimatizované hale. Najeto má 14 mílí, 23 kilometrů.

Na prodej byl v rámci floridské aukce společnosti RM Sothebys. Cena se původně odhadovala maximálně na 350 tisíc dolarů. Neznámý kupec však nakonec musel složit 412 tisíc dolarů - osm a půl milionu korun. To je cena, za kterou se dá koupit nový Aventador. S tímto vozem se ale nový majitel vrátil o sedmnáct let zpátky, a to je přeci k nezaplacení...

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků