Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen ID.2all (2023) koncept | Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Renault
36
Fotogalerie

Jednání VW a Renaultu o společném elektromobilu prý skončila nezdarem. Každý půjde vlastní cestou

Partnerství různých značek pomáhá rozložit náklady na vývoj, to německo-francouzské prozatím existovat nebude.

Dostupný elektromobil – oříšek, který se snaží rozlousknout prakticky každá automobilka, aby byla schopna konkurovat levným bateriovým vozům, které by údajně měly zaplavit evropský trh. Informace o jednání mezi Renaultem a Volkswagenem potvrdil na únorovém autosalonu v Ženevě výkonný ředitel francouzské značky Luca de Meo. Zároveň připustil, že rozhovory o společném projektu probíhají i s dalšími partnery.

I výkonný ředitel Volkswagenu Thomas Schaefer uvedl v rozhovoru z loňského dubna, že partnerství je jednou z možností, jak zajistit, aby se na vozu s cílovou cenou 20.000 euro dalo vydělat, a zároveň prozradil, že tento klíčový model připravuje VW v se Škodou.

Magazín Automotive News hlásí ze dvou dobře informovaných zdrojů, že jednání mezi Renaultem a Volkswagenem nevedla ani po několika měsících k uspokojivému výsledku. Značky se proto vydají každá svou vlastní cestou. Projekt Renaultu má být uveden na trh v roce 2026 – půjde o vůz po vzoru konceptu Twingo na platformě Ampr Small (dříve známé jako CMF-BEV), kterou připravuje jeho elektromobilní divize Ampere.

U Volkswagenu je aktuálním projektem stran dostupné elektromobility vůz ID.2, byť jde o projekt z vyšší kategorie s cílovou cenovkou 25.000 eur. Dá se ale celkem logicky očekávat, že pod dvojkou bude i jednička, která v portfoliu značky nahradí e-Up, jehož úprava po stránce nových nařízení Evropské hospodářské komise o kyberbezpečnosti se již nevyplatí.

Thomas Schaefer uvedl, že vůz musí být hotov nejpozději v letech 2026/2027 a je povinností Volkswagenu, aby se povedl. Neměl by využívat platformu MEB Entry, kterou dostane ID.2 - v tomto směru nás možná čeká překvapení.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud