Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Od každého jeden. Asi takhle přemýšlel jistý sběratel ze Skotska, který si nyní převzal ne jeden, ale hned celou čtveřici unikátních modelů Zagato od Astonu Martin. Každý přitom v jiné variantě.

Italská karosárna Zagato ve spolupráci s britskou automobilkou Aston Martin již nyní předává zákazníkům první kusy limitované série unikátních modelů na základě dnes již staršího kupé Vanquish S. Typické designové prvky karoserií Zagato přitom dílna nabídla v celkem čtyřech specifikacích a kromě Coupe a kabrioletu Volante se nám dříve ukázal i Speedster a elegantní Shooting Brake.

Zatímco si ovšem většina zájemců vybrala tu svou nejoblíbenější verzi, mezi zákazníky Aston Martinu se objevil i pořádný srdcař s tučným kontem, který prostě musel vlastnit všechny čtyři varianty speciálního modelu. A předání celé kolekce muselo samozřejmě proběhnout najednou. K této události byl mimochodem přizván i YouTuber Mr JWW, jehož video si můžete pustit níže.

Aston Martin a karosárna Zagato? Výsledkem je i "kombi" s dvanáctiválcem

Aston Martin a karosárna Zagato? Výsledkem je i "kombi" s dvanáctiválcem

Vlastnit i pouze jeden exemplář byste možná popsali jako výhru v životě, takže parkovat ve vlastní kolekci všechny čtyři kusy musí být vážně speciální pocit. Navíc, když zmíněného Speedsteru má Zagato v plánu vyrobit jen 28 kusů pro celý svět, kdežto zbývající verze čeká produkce o 99 kusech.

Všechny vozy skotského sběratele jsou navíc personalizovány ve stejném stylu, a to včetně jejich interiérů. Karoserie jsou zbarveny do červeného odstínu Lava Red, doplněné o hrstku zlatých detailů, kdežto kabinu zdobí kombinace černé a červené kůže.

Ze základu výkonnějšího Vanquishe S pak pochází u modelů Zagato i pohonná jednotka, tedy šestilitrový atmosférický dvanáctiválec o síle 441 kW (600 koní). Cenovky jednotlivých vozů se mají pohybovat od 500.000 do 1.300.000 liber, tedy v přepočtu od 14 do 37 milionů korun.

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků