Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

Na webu Bring a Trailer se draží skutečný unikát navržený slavným designérem Henrikem Fiskerem. Vyrobit se mělo celkem 150 kusů, světlo světa ale nakonec uzřel právě jen tenhle jeden.

Henrika Fiskera znáte jako bývalého designéra automobilky Aston Martin. Kromě modelu Aston Martin DB9 se ale postaral o design dalších vozů. Za zmínku rozhodně stojí například BMW Z8, Fisker Karma (teď Karma Revero) a posledním kouskem byl Fisker EMotion. Je tady ale ještě jeden kousek, o kterém jste možná ani netušili.

Fisker Latigo vznikl v roce 2006 a teď je nabízen k prodeji na webové stránce Bring a Trailer. Jedná se o opravdový unikát. Je to totiž první a zároveň poslední kousek. Na začátku bylo v plánu vyrobit celkem 150 kusů. Po výrobě tohoto exempláře ale byl celý projekt zastaven. 

Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Model byl postaven na základech BMW M6 minulé generace. Pod kapotou najdete přestavěný desetiválec o objemu 5,0 litru vyladěný společností RD Sport. Motor spolupracuje se sekvenční převodovkou a stará se o výkon 495 kW.

Karoserie vozu je ručně vyrobena z lehkého hliníku a uhlíkových vláken a zahaleno do v hezkém odstínu Titan Silver Metallic. Sedadla, dveřní panely a části volantu byly čaluněny karamelově zbarvenou kůži s logy značky Fisker. Celkově má vůz na obrázcích nejeto pouhých 5954 kilometrů, je tedy vlastně tak akorát zajetý.

Fisker ukázal zadek svého sedanu. Má přijít v polovině příštího roku

Fisker ukázal zadek svého sedanu. Má přijít v polovině příštího roku

Cena zbrusu nového vozu by se pohybovala kolem 4,4 milionu korun.Tak vysoko se ale unikátní kousek zřejmě ani z daleka nedostane. Do konce aukce už totiž zbývají pouhé čtyři dny a aktuální cenová nabídka činí necelých 40.000 dolarů. Tedy asi 800.000 Kč. 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků