Jedno z nejvzácnějších aut světa projde velkou renovací. Chce splnit dávný slib

Aston Martin Bulldog měl být nejrychlejším autem na světě. To už sice nikdy nebude, ale na svou starou metu může dosáhnout.

Historie automobilky Aston Martin je protkána úžasnými koncepty a jedním z nejzajímavějších je určitě Bulldog. Ten přišel v roce 1979 s ostře řezanou karoserií, kterou mu navrhl designér William Towns. Jeho přesné linky by mohla závidět i Tesla Cybertruck.

Ruská Tesla Cybertruck odhalila původ. Vznikla ve špinavé dílně a z pochybných dílů

Ruská Tesla Cybertruck odhalila původ. Vznikla ve špinavé dílně a z pochybných dílů

Původně mělo na základě konceptu vzniknout až 25 produkčních kousků, bohužel se celý projekt pro finanční náročnost zařízl a zůstal tak jediný kus. Odkazuje na to, že chtěl Aston Martin na konci 70. let veřejnosti ukázat, že má co mluvit do hypermoderní techniky a umí dokonce postavit nejrychlejší auto na světě.

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Ke splnění slibu mu měl pomoct osmiválcový motor 5,3 litru se dvěma turbodmychadly, výkonem 447 kW (608 koní) a točivým momentem 678 N.m. Aston Martin doufal v maximální rychlost 320 km/h, se kterou by svůj výtvor mohl dostat na požadovaný trůn. Připomínáme, že Ferrari F40 s maximální rychlostí 324 km/h (údaj od Ferrari) dorazilo až v roce 1987.

Maximální rychlost, kterou vůz dosáhl, byla však „pouze“ 306 km/h. Podle konstruktérů se slib zcela nenaplnil kvůli neustálému zkracování vývoje. Nyní jde Bulldog pod skalpel britské společnosti CMC (Classic Motor Cars), která jej bude po dobu 18 měsíců pečlivě renovovat, aby se dočkal své vytoužené slávy.

Aston Martin představuje evoluci zpětných zrcátek. S vývojem pomohli Američané

Aston Martin představuje evoluci zpětných zrcátek. S vývojem pomohli Američané

Současný majitel s ním totiž plánuje protnout vytouženou hranici 320 km/h v rámci světového turné. „Chceme vůz vrátit do původního stavu, ovšem s tím, že do něj možná osadíme něco z moderní technologie, aby se zlepšila jeho spolehlivost. Zachováme ale původní architekturu a vzhled“, řekl o projektu ředitel společnosti CMC Nigel Woodward.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků