Je ručně skládaný a vejde se do vitríny nebo na stůl. Přesto můžete nechat nalakovat unikátní model Cullinanu v měřítku 1:8 jedním ze 40 tisíc dostupných odstínů a jeho interiér je zpracovaný lépe, než u většiny sériových aut.
Když vás SARS-CoV-2 drží doma nebo se vám z nějakého důvodu nechce ven, a přesto máte chuť hrát si se svými auty, máte hned několik možností, jak „se zaměstnat“. Sednout si jen tak do garáže s plechovými miláčky nebo skočit do montérek a začít se v nich vrtat, jsou hned dvě alternativy. Pokud se ale nechcete moc umazat, ještě můžete třeba otevřít vitrínu a kochat se jejich miniaturami.
Že na takovou úchylku, pardon – kratochvíli, trpí spousta kluků (a dost možná i některé holky) bez ohledu na věk, postavení a velikost konta, dokazuje kromě jiného nová kreace britské značky Rolls-Royce.
Ta do své nabídky nově zařadila Rolls-Royce Cullinan s délkou pouhých 667 milimetrů, šířkou 250 mm a výškou 229 mm, přesto mnoho kompromisů při jeho specifikaci či v kvalitě dělat nemusíte. V Goodwoodu si i v případě „miniatury“ postavené v měřítku 1:8 můžete vybrat jednu ze 40 tisíc dostupných barev, a pokud vám žádná nebude dost dobrá, jednoduše si poručíte nebo namícháte svůj vlastní odstín. I tato karoserie pak dostane péči v podobě ručně leštěného laku, a navíc si lze u specialistu objednat nanesení bočních linek pomocí jemného štětečku stejně jako u standardního Cullinanu.
Rolls-Royce říká, že každý zmenšený model je sestaven z více než tisíc součástek a jeho (pochopitelně ruční) produkce trvá přes 450 hodin. Jen pro ilustraci, to je více než polovinu času potřebného k výrobě SUV v životní velikosti. Aby byl celkový dojem z prvotřídní jakosti ještě působivější, malý Cullinan má plně funkční dálkově ovládaná světla a osvětlený je dokonce i interiér a prahy dveří.
Jemnocit perfekcionalistu by nemusel zklamat ani zbytek kabiny. Najdete v něm vyšívané hlavové opěrky, chromované rámečky výdechů ventilace, dřevěné intarzie nebo švy na čalounění, zkrátka všechno, jak má u pravého vozu značky Rolls-Royce být.
Jak je v této společnosti zvykem, cenovkou se automobilka nepochlubila. S ohledem na exkluzivitu a náročnost výroby nicméně předpokládáme, že hodnota malého Cullinanu bude někde na úrovni podobně velkého Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse White Edition, které také najdete v přiložené galerii. Za něj si Bugatti účtovalo skoro 275 tisíc korun.
Asi se shodneme na tom, že za tyto peníze majitel kromě samotného modelu uvítá i odpovídající parkovací místo. To má podobu skoro metr dlouhé průhledné vitríny s černou základnou, která ochrání malý poklad před nenechavými pracičkami synovců a neteří, případně vnější zpětná zrcátka a letící Emily na kapotě před prachovkou bezohledné uklízečky.