Jedinečná kombinace autoalarmu s GSM komunikací a GPS navigací

Prakticky ihned po uvedení autoalarmu Athos na trh, začalo vývojové centrum společnosti Jablotron pracovat na novém modelu. Výhodou jablonecké společnosti je zázemí vývojového centra i odborníků, kteří se problematikou elektronického zabezpečení vozidel a objektů dlouhá léta zabývají. Již první verze Athosu přinesla atraktivní zabezpečení s GSM komunikací, proto je výsledek očekáván s napětím.

Je to poprvé, co na trh přichází kombinace zabezpečení vozidla s takovým rozsahem logistických funkcích. „Takovou komplexní kombinaci bezpečnostních funkcí a dohledu nad vozidlem konkurence nenabízí, jsme první,̋říká Petr Růžička, produktový manažer autosortimentu Jablotronu. 

ATHOS CA – 1803 BT vychází z předešlé verze. Tak, jak bylo samozřejmostí u starší verze Athosu, i nový nabízí obousměrnou GSM komunikaci a možnost ovládání pomocí mobilního telefonu (SMS zpráv) nebo internetu. Hlavní novinkou je implementace GPS přijímače a doplnění žádaných funkcí, které starší verze nenabízela. GPS přijímač je integrován přímo do GSM komunikátoru a je tudíž součástí samotného autoalarmu. Inovace vývojovému týmu trvala přibližně rok a dva měsíce. V tomto čase pracovali specialisté na vývoji softwaru, nové konstrukci zařízení a změně frekvenčního pásma. Autoalarm prošel zkušebním obdobím funkčních vzorků, prototypovým zkoušením až po ověřovací výrobní sérii. Do prodeje půjde nový Athos na přelomu listopadu a prosince letošního roku. 

Starý model Athose používal GSM modul pouze ke komunikaci. Nová verze ATHOS CA – 1803 BT umožňuje logistické funkce, navigaci a přesnou identifikaci pohybu vozidla. Uživatel tak získá dvě služby v jednom zařízení. Athos disponuje částí SECURITY a částí LOGISTIKA. Významnou součástí nového autoalarmu je možnost získání okamžité přesné polohy nebo zpětně dohledat a vizualizovat trasu pohybu vozidla v mapě, a to zcela zdarma. V rámci placených služeb dokonce lze do mapových podkladů promítnout průběh celých jízd s podrobnými údaji, nechat je automaticky archivovat. Výsledkem mohou být tiskové výstupy pro vedení agendy provozu vozidla. Pro tyto funkce disponuje autoalarm vnitřní pamětí na několik tisíc průjezdních bodů. Pro předávání informací GSM sítí podporuje Athos několik platforem komunikace s pulty centrální ochrany (PCO) a logistickými centry, kde lze využít tyto služby.

Další převratnou inovací autoalarmu je integrace Bluetooth komunikačního modulu pro bezdrátové spojení do kapesních počítačů či mobilních telefonů s nainstalovaným navigačním softwarem nebo pro servisní nastavování programovatelných vlastností Athose. Koupí autoalarmu tak uživatel získává plnohodnotnou navigaci, která ho pohodlně navede na zadané místo určení.

Pro nový autoalarm vyvinul Jablotron také nové bezdrátové detektory. Slouží nejenom pro zabezpečení kabiny vozů, ale i nákladových prostor kamionů, ochranu obytných přívěsů a také přilehlých objektů např. garáže. Nechybí detektor reagující na rozbití skla a detektor pohybu osob. Novinkou u detektorů je možnost editovat texty poplachových hlášení pro každý detektor samostatně. Uživatel tak okamžitě podle textu poplachové SMS pozná, zda se jedná o narušení prostoru vozidla a nebo např. otevření garážových vrat. Dalším doplněním, týkající se detektorů, je možnost jejich částečného blokování při zajištění, takzvané „částečné zajištění“. Tak lze rozdělit jednotlivé detektory na vnější a vnitřní okruh. To umožní například nechat psa ve vozidle a aktivovat jenom vnější okruh detektorů.

Athos CA – 1803 BT komunikuje na rádiové frekvenci 868 MHz, což je také novinka, která vylepší uživatelské používání. Díky této frekvenci je dosah komunikace ovladačů a bezdrátových detektorů na výrazně větší vzdálenost.

V neposlední řadě je příjemným doplněním funkcí možnost připojení externího modulu, s jehož pomocí lze dálkově ovládat spotřebiče ve vozidle jako např. nezávislé topení, chlazení apod.

Součástí Athose je záložní zdroj, který zajišťuje funkci jednotky v době odpojení akumulátoru vozu. Ten je dobíjecí a s minimálními požadavky na spotřebu. Autoalarm hlídá hlavní baterii vozu a umí poslat informaci o tom, že se blíží její vybití. Třeba v situaci, kdy zapomene řidič zhasnout světla.

Doporučená koncová cena autoalarmu Athos CA – 1803 BT je 12 900 korun včetně DPH. www.jablotron.cz

Technické parametry Athosu CA-1803BT
napájení
12-24 V DC (8-32 V)
klidový odběr proudu
max. 20 mA
špičkový odběr (v době komunikace)
1 A
pracovní pásmo GSM modulu
E-GSM / GPRS 900/1800MHz
výstupní výkon vysílače
2 W pro GSM900, 1 W pro GSM1800
přijímač DO
868,5 MHz
rozsah pracovních teplot
-20°C až +70°C
výstup SIR
spíná +12V, max. zatížení 1,5 A
imobilizační okruh
8A trvale, krátkodobě až 12A
výstupní signály pro ovládání centrální zámků
max. 200mA, spíná na GND
délka impulsů pro centrální zámky
0,3s nebo 4s případně i 60s (volitelné)
max. počet čísel pro poplachové volání
4
max. počet bezdrátových ovladačů/snímačů
4 / 8
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků