V prosinci 2019 jsme se na evropském trhu rozloučili s Fiatem 124 Spider, reinkarnací slavného roadsteru, které k životu pomohla Mazda MX-5. Italský sourozenec povedeného Japonce se totiž neprojevil jako ta nejostřejší tužka v penále.
Fiat 500e projel dílnou Mopar. Nabral si UV lampu i speciální přihrádku na make-up
Byl sice opravdu dobrý, a o verzi od Abarthu s přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 170 koní to platilo dvojnásob, ale zákazníky moc nezajímal, respektive ne natolik, aby jeho výroba pro Evropu pokračovala.
TEST Fiat 124 Spider: Miata po italsku je víc než jen víkendovka...
Stažení vozu z evropského trhu nakonec mohla mít na svědomí i finančně nákladná aktualizace motoru 1.4 Turbo MultiAir na nové evropské normy. Pohledný roadster tak odebíral už jen jediný trh - Severní Amerika. Aktuálně ale právě odtud přišla smutná zpráva, že rok 2020 byl pro Fiat 124 Spider poslední.
TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!
Jediné sportovní auto italské automobilky je tak oficiálně pryč. Na trhu bylo pouhé tři roky a jedinou šancí na jeho pořízení je nyní vyzobnout skladovku či už koukat po ojetinách. V Evropě zůstala Fiatu pětistovka, Tipo a Panda. U Abarthu už pořídíte pouze pětistovku v řadách 595 a 695.