Jediná elektrická Mazda MX-5 je na prodej. Stojí čtvrt milionu

Na první pohled nic nenaznačuje, že pod kapotou této Miaty první generace nenajdeme točivý čtyřválec. Místo jedna-šestky nahradil elektromotor a baterie.

Mazda MX-5 se vždy vyznačovala svou hravostí a ovladatelností. Tyto vlastnosti by mohly být díky točivému momentu dostupnému od nulových otáček ještě lepší. Scházet bude zvuk a pocit z přesného řazení, kterým jsou tyto japonské roadstery proslulé. Současný majitel ze Spojených států tvrdí, že elektrická Miata dokáže ujet až 193 kilometrů. Maximální rychlost činí 120 kilometrů za hodinu.

Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

V interiéru elektrický pohon doplňuje obrazovka, která informuje o stavu lithium-železo-fosfátových baterií o kapacitě 28,8 kWh. Otáčkoměr, který zůstal za volantem, připomíná spalovací minulost vozu, stejně jako nálepka na víčku nádrže s upozorněním, že si motor žádá bezolovnatý benzin. Zásuvka na napájení je umístěna právě místo hrdla nádrže.

Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Vůz má najeto 125.000 kilometrů, kolik z toho ještě na spalovací motor, se inzerent nezmiňuje, avšak přeměna na elektromobil proběhla v roce 2009. Přestavěnou Miatu si můžete pořídit v přepočtu za čtvrt milionu korun. Cena je to na dvacetiletý roadster vskutku sebevědomá, avšak jedná se zřejmě o jediný takový vůz na světě. Navíc lze na tento speciál hledět optikou alternativy k násobně dražší Tesle Roadster, a to už nezní tak špatně. Otázkou je ovšem kvalita provedené přestavby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků