Jediná elektrická Mazda MX-5 je na prodej. Stojí čtvrt milionu

Na první pohled nic nenaznačuje, že pod kapotou této Miaty první generace nenajdeme točivý čtyřválec. Místo jedna-šestky nahradil elektromotor a baterie.

Mazda MX-5 se vždy vyznačovala svou hravostí a ovladatelností. Tyto vlastnosti by mohly být díky točivému momentu dostupnému od nulových otáček ještě lepší. Scházet bude zvuk a pocit z přesného řazení, kterým jsou tyto japonské roadstery proslulé. Současný majitel ze Spojených států tvrdí, že elektrická Miata dokáže ujet až 193 kilometrů. Maximální rychlost činí 120 kilometrů za hodinu.

Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

V interiéru elektrický pohon doplňuje obrazovka, která informuje o stavu lithium-železo-fosfátových baterií o kapacitě 28,8 kWh. Otáčkoměr, který zůstal za volantem, připomíná spalovací minulost vozu, stejně jako nálepka na víčku nádrže s upozorněním, že si motor žádá bezolovnatý benzin. Zásuvka na napájení je umístěna právě místo hrdla nádrže.

Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Vůz má najeto 125.000 kilometrů, kolik z toho ještě na spalovací motor, se inzerent nezmiňuje, avšak přeměna na elektromobil proběhla v roce 2009. Přestavěnou Miatu si můžete pořídit v přepočtu za čtvrt milionu korun. Cena je to na dvacetiletý roadster vskutku sebevědomá, avšak jedná se zřejmě o jediný takový vůz na světě. Navíc lze na tento speciál hledět optikou alternativy k násobně dražší Tesle Roadster, a to už nezní tak špatně. Otázkou je ovšem kvalita provedené přestavby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků