Jedete do Německa? Nezapomeňte na nové zimní povinnosti

41 komentářů

Clayton
10. listopadu • 16:34

Nevím, zda je ta informace dobře přeložená. Pokud je v zákoně skutečně že "na vybraných silnicích v horách navíc platí povinnost mít ve vozidle i sněhové řetězy a to i u vozů s náhonem na všechna čtyři kola", dá se to ještě snést. Pokud tam je ale pro vozidla 4x4 povinnost mít ty řetězy ne ve vozidle ale na vozidle, je to pěkný nesmysl...
Autor zákona zase pravděpodobně netuší vůbec nic o schopnostech moderních vozů 4x4 s elektronickou kontrolou trakce a kvalitními zimními pneumatikami. Dobře si pamatuji, kolik aut i s řetězy jsem loni vyprošťoval Land Cruiserem bez řetězů. Řetězy samozřejmě pro jistotu vozím (na všechna 4 kola), ale ne kvůli běžným silnicím, ale kvůli extrémům ve zcela neprůjezdných liduprázdných oblastech, kde kromě čtyřkolky zaručeně nic jiného neprojede.

jogurt
11. listopadu • 14:13

Já bych s tebou souhlasil. Jenže on je rozdíl mezi auty typu Landcruiser, Patrol, Touareg, Range Rover..... a třeba Subaru Justy 4WD. u těch prvních při 20cm sněhu nepoznáš problém, Justy (a nejen ten) v této vrstvě uvízne. Zákon prostě nemůže taxativně vyjmenovat kdo ano kdo ne a řeší to paušálně. I když v řadě případů to jistě bude přemrštěné. Kromě toho policice nemůže u každého případu pátrat a zkoumat, jestli tenhle golf je 4motion a tamten není.

MildeSorte4
10. listopadu • 9:29

A stačí mať zimné gumy na poháňanej náprave alebo musia byť na všetkých 4 kolesách (myslím zo zákona)

joshFluke
10. listopadu • 12:29

okrem toho je plno teórií aj od pneu-profesionálov (výrobcovia a pod) pre tých ktorí nazúvajú po 2 typy dezénu na jedno vozidlo, že lepší dezén/ resp. zimný/ má ísť na zadnú nápravu (bez ohľadu na druh pohonu).

x12345678
10. listopadu • 14:07

To je ale úplná kravina. Přední náprava zajišťuje změny směru, 80% brzdných sil a u aut s předním pohonem i trakci.

joshFluke
10. listopadu • 23:38

tak som sa pozrel čo hovorí na nadnesenú tému fuckingoogleit a aasi toto
Proč používat na zadní nápravě nové nebo méně opotřebované pneumatiky?
http://www.michelin.cz/cz/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
ADAC vůbec nedoporučuje, aby řidiči kombinovali na vozech letní a zimní pneumatiky. Bezpečnější zimní pláště kombinací s letními ztrácejí svůj účinek. Možná trochu překvapivě německý autoklub doporučuje pneumatiky s lepším vzorkem dávat na zadní nápravu. To v případě, že se hloubka vzorku na jednotlivých pláštích liší.
http://auto.idnes.cz/test-zimnich-pneumatik-ktera-je-nejlepsi-fp3-/pneu.asp?c=A051130_171951_pneu_fdv
Tire Mixing (if buying fewer than four tires)For front or rear wheel drive vehicles, we recommend mounting the new tires on the rear axle to prevent an unstable oversteer condition. When purchasing a single new tire, it should be paired on the rear axle with the tire having the greatest remaining tread depth.
http://www.uniroyal.com/tirebasics/index.htmla v neposlednom rade vyhodil i toto :-D
Lepší pneu dopředu nebo dozadu?
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=7725&sid=d1ed72ce090315395a18278434395229

Brouk
10. listopadu • 15:59

Ja jsem zaznamenal stejnou vec v Mlade fronte v zimni priloze minule utery, tedy ze zimni gumy na zadni napravu. Nerikali tam nic o nahonu. Zdalo se mi to ( a stale zda) divne, ale nejaky duvod meli, kdyz to tam napsali. Chtelo by to odbornejsi diskusi, ne dohadovani. Naznate nekdo link o problematice>?

ITTI
11. listopadu • 18:05

Mladá fronta či DNES,jak se to správně jmenuje a je jedno v jaké formě (tištěné či netové) je asi stejně hodnotné čtení (hlavně,když se pustí do něčeho odborného a je fuk jestli auta,ekonomika,právo,medicína...to u nás doma tak porůznu máme profesně žena,starší dcera či já, tak tam hledat odbornost, to je asi stejné, jako když by komunista na Velehradě asistoval arcibiskupovi Graubnerovi. Prostě plátek, který loví čtenáře, aby udal reklamu a vydělal. Pokud něco napíše MF Dnes, je to stejné, jako Rudé Právo (zcela kondičně a záměrně jej v sobotu kupuji, abych byl v obraze co bolševici chystají a už jenom nadpisy nezklamou). Takže sr*čky z Rudého, Mladé či odjinud jsou jenom sr*čky.B-]Hm, link: jsou dva názory. Buď ty gumy jsou pitomost,tak se tím nzabývejme a zakažme je,nebo nejsou pitomost a používejme. Tam moc nevymyslíš. Podrobnosti zná výrobce a nezávislá zkušebna,což ti zase nezávislý odborník nebo čtenář opět zpochybní a jsi na začátku. Jezdi vlakem,ten má celoroční obutí.:-D
Třeba dcera,která zase zítra povalí svým autíčkem do Prahy,tak tam má zimní výbavu,vzděláním má gympl,neb 3 roky VŠ se nedají počítat a vím,že ty zimní tam bude mít vždy,má tam vesty v kabině,po roce koupí novou lékárničku a starou lékárničku vyhodí atd., potřebuje jezdit. V zimě jezdí Kronoše a na pneu si nikdy nestěžovala. Má i řetězy, umí je nasadit atd,zimní výbavu.Leje si i prostředky do benzínu skrz nezamrzání.
Kdo považuje zimní za pitomost,a´t jezdí na galuskách, mně je to jedno. Znám lidi,kteří jezdí v autě i při -20C v tričku,protože jim to topí a mají zaplou klimu. Tak jo,proč ne?B-]B-]
Oni vědí, že nikdy nenabourají atd.,tak pohoda,klídek, vo co go?:-D

skorpion
10. listopadu • 16:26

Bude to asi kvoli tomu, ze je lepsie mat prebrzdenu prednu napravu, ako zadnu. Zabezpeci sa lepsia stabilita vozidla. Ked prebrzdi predna naprava (smyk - letne gumy), tak zadna naprava (zimne gumy) ma stale dostatocnu adheziu na snehu. Tym padom nedochadza k pretacaveu smyku, ale k nedotacavemu a auto v pripade narazu bude v najlepsej moznej polohe (cumakom vpred - najvacsie deformacne zony). Keby prebrzdila naprava zadna, doslo by k hodinam.
Este treba pripomenut, ze pomer maximalneho prenosu brzdnich sil je dany velkostou dynamickeho zatazenia kolies. T.j. pri brzdeni sa samozrejme auto naklana dopredu a dynamicke zatazenie sa meni. A meni sa tym viac, cim je spomalenie auta vacsie. Kedze na snehu sa spomalovat neda tak dobre ako na suchu, potom sa tieto zatazenia az tak rapidne nemenia a aj zadne koleso je schopne zabezpecit dostatocnu brzdnu silu. Vsetko este zalezi od nastavenia brzdovej sustavy - v akom pomere rozdeluje brzdnu silu na zadne a predne kolesa.
Letne gumy vpredu urcite nezabezpecia taku manevrovatelnost, ako zimne. Pri takejto kombinacii (vpredu letne, vzadu zimne) ide asi uz len o zmiernenie nasledkov nehody, ako o jej zabranenie. Moznoz by sa to dalo nazvat aj pasivna bezpecnost a prezutie zimne-zimne ako aktivna bezpecnost :-D .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra
12. listopadu • 22:48

Pokud máš 2 zimní a 2 letní kola, tak je umísti tak, podle toho, který smyk chceš dostat. Letní dej na tu nápravu, která ti nevadí, když se bude smýkat a zimní na tu, po které chceš aby lépe držela.
U auta s předním pohonem bych je dal dopředu, když bude zadek trochu lítat, tak mi to tolik vadit nebude, jako když mi ujede předek třeba v zatáčce, bude to blbě brzdit a hůře s tím vyjedu stoupání.
Pokud ale neumíš zvládat přetáčivý smyk zadní nápravy, klidně si je tam dej. Pokud by byla ta zadní náprava hnací, asi bych je tam dal taky kvůli trakci.

ITTI
11. listopadu • 18:11

Budu stručný: použít dva druhy pneumatik na dvě nápravy,navíc letní a zimní, může stručně řečeno jenom mentoš,k tomu se nedá nic jiného dodat. Ještě by mohli poradit,že je jedno,kterým směrem se např. směrová pneu točí a je to dokonalá informace.

Pavel
10. listopadu • 9:46

Ty snad žertuješ,zimní obutí se samozřejmš myslí na všechny nápravy.

Pavel
10. listopadu • 9:33

Ty snad žertuješ,zimní obutí se samozřejmš myslí na všechny nápravy.

biturbo
10. listopadu • 7:49

Pro vás motoristického novináře by neměl být problém získat v překladu úplné znění zákona,týkajícího se používaní zimních pneu v německu a pak jej zde předložit.Co já vím z informací svých německých přátel,tak nově platí postih 20eur,když budete přistižen na letních pneu na souvislé sněhové pokrývce nebo na náledí a 40eur,když s letními pneu způsobite zácpu nebo havárii a problémy s tím spojené.A co je důležité,toto platí pro všechny motorové vozidla včetně kamionů.Takže žádné výmluvy,že pro nákladáky zimní pneu nejsou.To jenom u nás se za naše daně dalekosáhle dohadujou o zavedení povinnosti zimních pneu a pod.nesmyslů.Jedině prachy platí na člověka a u nás bych ty pokuty vzhledem k žalostnému tech.stavu zdvojnásobil.Pane Řebíčku,nebo jak se podobně ministr neministr dopravy jmenuje,méne kecat a více makat.
Sněhu zdar!

Skyline
10. listopadu • 8:15

Ty postihy jsou hodne male i na nase pomery a zprisnil bych je, kazdopadne Nemci nam opet ukazali, jak se to ma delat. Ne idiotska urednicka zima a povinne pneumatiky, jak to chce nas modroruzovy ministr, ale povinne pneu vzhledem k podminkam. Proste osobni zodpovednost, ne totalitni metody pro tupe stado. Jen pockej, az se do tebe zacne navazet ta vypatlana cast diskutujicich, ktera se sesla pod clanky o zimnich gumach.

x12345678
10. listopadu • 9:32

Zimní pneu tedy rozhodně nepovažuji za úřednickou zvůli ale za samozřejmost. Pokud to někomu není jasné automaticky, měl by mut to nařídit zákon. Trvám na tom, že jen v zimních podmínkách na letních pneu je daleko nebezpečnější, než jet s telefonem u ucha.A pokud rudý prapor zavlaje a někdo bude tvrdit, že nemá na zimní obutí, pak aŤ:
a) buď v době od 1.11. do 15.3. a v ostatní době při teplotách pod +7°C nejezdínebob) ať používá zimní pneumatiky celoročně. Je to rozhodně menší zlo, než opak a cenově i životností dnes zimní guma není odlišná od letní. Na rozdíl od ní ale na kluzku má dramaticky lepší adhezi.Německou verzi, která nařizuje zimní pneu jen na vozovce pokryté sněhem nebo ledem, považuji za použitelnou v ukázněném Německu ale nepoužitelnou zde

Ondra
12. listopadu • 22:18

Ty jseš ale blbec, x12345678! Zkus si třeba pri +1-5°C projet nějakou prudší zatáčku na suché silnici na letních gumách až na hranici přilnavosti, pak tam dej zimní (stejný rozměr) a projeď ji znovu stejnou rychlostí. Garantuji ti, že na těch zimákách z ní vyletíš a nabiješ si rypák! Tak si to nejprv zkus a uvidíš sám. Hlavně tady nešiř takový dezinformace!Já při teplotě pod +7 na letních normálně jezdím a i dost razantně a to co ty tady píšeš je pitomost. Auto na letních při teplotách pod +7°C sedí dobře, nevidím v tom žádné riziko! Takový zákon, který by předepisoval poviné zimní pneu pod +7°C by byl nesmyslný, ale v téhle zemi je už stejně možný všecko!

Skyline
10. listopadu • 12:02

Viz moje odpoved Pavlovi. Rudy prapor je prave to narizovani nesmyslne urednicke zimy. Pokud mas pocit, ze pocasi tento tyden bylo vhodnejsi pro zimni nez pro letni gumy pak bud prachsproste lzes, nebo vubec netusis, o cem mluvis. Nemecka verze je pouzitelna vsude, kde je vule postihovat skutecne problemy a ne jen okradat lidi o penize nekde v polich s radarem. Vymlouvat se na nejakou nepouzitelnost u nas je stadni tupost nejvyssiho radu. Jestli ty uprednostnis rudy prapor pred svobodou je tvuj problem, ale nechtej, aby byly ovce i z nas ostatnich.

x12345678
10. listopadu • 12:11

To asi nebylo to Pavel ale na mě. Nepoužitelné u nás je to proto, že u nás na rozdíl od Německa neexistuje silniční dozor a nikdo by to nekontroloval. Tím spíš, že i ty trosky policie, které ještě jakžtakž na silnicích vegetují, mají v případě sněhu či ledu plnou zátěž na dopravních nehodách a žádnou kontrolu ani provádět nemůžou. Řešit to až větším postihem při případné nehodě ne příliš pozdě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
10. listopadu • 12:22

Referoval jsem na svou odpoved Pavlovi z 11:58:55.Ze je reseni az pri nehode prilis pozde neni pravda. Pokud by se dostatecne udelala osveta ve stylu: "zpusobite-li na snehu/ledu nehodu na letnich gumach, extra flastr 5-10k; i kdyz nehodu nezpusobite a budete pristizeni, flastr 2-5k", spousta lidi by si dvakrat rozmyslela, jestli nahodou nebude levnejsi rovnou ty gumy za stejne nebo i nizsi penize koupit. Dnes, kdy nikomu nic nehrozi (respektive nehrozi nic vic kvuli letnim gumam) je situace takova, jaka je. A dodatek, ze pro ridice z povolani se pokuta zvysuje na petinasobek by i hochy s dodavkami a kamiony presvedcil o tom, ze na letnich proste ne. Pak uz jen par exemplarnich pripadu na TV Nova, kterak debil na letnich zasmusile caluje pri silnicni kontrole 5k kvuli letnim kolum a bude.

x12345678
10. listopadu • 14:05

No jasně, právě o tom to je. Nicméně já si myslím, že právě tohle by zase nefungovalo, protože na slova "a kdyby se něco stalo, dostaneš flastr navíc" u nás nikdo nereaguje. Protože JIM se přeci NIC nemůže stát, ONI ve své škodě105S či jiném vehiklu jezdí v zimě na letních gumách opatrně... blabla.... jediné, co může fungovat, je obecný příkaz. Jasné, že pro někoho u Břeclavi, kde je v zimě sníh či led na silnici sumasumárum osm dní, je to tvrdé, zatímco řidič ze Semil nebo Kvildy pojede na vysloveně zimních silnicích možná více než 100 dní. Ale tak už to je. I kdyby bylo nasněženo nebo naledováno jen jedno jediné ráno, za naražené plechy nebo něčí krev to prostě nestojí.
Je to stejné, jako diskuse nad povinným používáním bezpečnostních pásů. proč by je pan Vopička měl používat, když jezdí opatrně a tím, že se nezapne, nikoho neohrožuje? Protože je to stanoveno zákonem i zdravým rozumem. Tečka. A protože to skoro nikdo nekontroluje, psotavte se někdy na kteroukoliv křižovatku v kterémkoli místě v ČR, kde jedou auta tak pomalu, že to stihnete regostrovat a počítejte, kolik % řidičů má pásy zapnuté. Já se obvykle nedopočítám více než 50%. Přitom, na rozdíl od zimních gum, připoutání je zadarmo.....

Skyline
10. listopadu • 15:44

Zaprve, argumenty o narazenem plechu a krvi jsou cira demagogie (proc nezrusit auta uplne? I kdyby to usetrilo jen jeden zivot, tak to za to stoji, ne?). Automobilismus, stejne jako jakakoliv lidska cinnost VZDY nevyhnutelne povede k umrtim a je potreba se s tim smirit. Kdo to nedokaze, mel by se zavrit doma a nikam nechodit (pricemz pravdepodobnost smrti napriklad vybuchem plynu, padem ze zidle pri umyvani oken apod. taky neni uplne zanedbatelna). Zadruhe, odpiskat bitvu jako predem prohranou neni muj styl. Rikat "to by stejne nefungovalo" je porazenectvi, ktere tolik vyhovuje a nahrava vsem totalitnim rezimum. Jestli takhle hodlas existovat, bez se podivat do Severni Koreje, tam se ti bude moc libit. Taky kazdy rika "to by nefungovalo", "to nema smysl" a vsichni spokojene ziji v neskutecnem absurdistanu. A ja bych nerad, aby byl i tady (a ze se o to KSCSSD snazi). Nepotrebujeme dalsi jednoducha a spatna reseni, ktera v konecnem dusledku povedou jen ke zvysene buzeraci ze strany policie a snaze okrast ridice o dalsi castky (na 99% by se kontrola zimnich gum odehravala behem slunnych a teplych dnu, tak jako se v 99% meri rychlost jen tam, kde nehrozi zadne nebezpeci, ale vybere se dost penez). Dopad na nehody by byl minimalni, jen by se vybralo vic penez na pokutach. Dekuji, nechci.A k tem pasum - koho tim ti ridici podle tebe ohrozuji? Tady zakon nechapu uz vubec. Zatimco v pripade gum jde do urcite miry i o mou bezpecnost, v pripade pasu je mi uplne jedno, jestli se nejaky Franta nepouta. Opet bych ovsem misto nesmyslneho vymahani zavedl jednoduche pravidlo - pokud pri nehode nejsi pripoutan, zaplatis si osetreni sam. Par tech "neohrozenych" by to zcela jiste odneslo slusnou radkou dluhu, ale to me vubec nezajima - stejne jako me nezajimaji narky dementa, ktery caluje slovenske horske sluzbe za zasah, kdyz leze mimo stezku. A mimochodem - jak si vysvetlujes, ze to v Tatrach naramne funguje? Ja jim fandim a jsem rad, ze to tam neridi nejaky X12345678, ktery by podobny zakon vubec neudelal s tim, ze slova "a kdyz pujdes mimo stezku, zaplatis zasah" prece nefunguji...

jogurt
11. listopadu • 14:08

Jasně, jenže Slováci neměli Švejka ale Jánošíka. Což je podstatný rozdíl.
Tady, jak je vidět na bodovém systému resp. zpřísněných pravidlech od 1.7., bez drába tu nic nefunguje.

ACE
10. listopadu • 10:57

Znatelně lepší vlastnosti mají pouze ve sněhu a aněhové břečce jinak je to +- hodně podobný, takže žádný bezdůvodný zveličování. Proč asi nikde v testech není opravdové srovnání zimní x letní i podle konkr. značek? Vždy sou rozznačkovaný zimní a jakási jena letní pneu, takže žádná vypovídací hodnota, to ste si toho ještě nikdo nevšim, že jenom papouškujete reklamu?
tvůj bod "b" je takovej nesmysl že ani nestojí za komentář.
Nesoustředěnej dement s telefonem na uchu mě ohrozí několikrát do roka, tak pokud nemá na HF tak ať nejezdí.

Pavel
10. listopadu • 11:44

No jo,ale na zimních můžeš jezdit v jakémkoli počasí-i když samozřejmě velice opatrně.Kdežto skus s letníma jet v čerstvém sněhu a marastu.Bohužel co mají letní celý rok s velké většiny nechápou,že v určitém počasí jsou nebezpeční sobě a svému okolí.A kteří to chápou stejnak na to se...Potřebuje jet tak jede.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
11. listopadu • 5:50

Ale vždyť sem dobrejch 10-12 let tak jezdil, spoustu tisíc každou zimu. Před pár lety nepřezouval skoro nikdo a nehodovost horší nebyla. Nikdy sem nikde nezůstal, nikdy žádná nehoda a to sem jezdil i do hor. Je to prostě v 99% na tom řidiči. Spousta lidí je možná na zimákách nebezpečnější protože na základě sočasné reklamy se domnívají že přezujou a sou v poho. a můžou jezdit jak v létě při sluníčku. Před pár dny tu vyšel realistickej článek a našla se hromada reklamou zmasírovanejch oponentů. A já si vsadim na to, že pokud někoho z Vás posadim do auta bez toho aby se podíval co má obuto, tak to ani nepozná, pokud nebude hromada sněhu (nebo trochu většího hluku).

Radek Ondrášík
10. listopadu • 9:37

No prozatím testy ukazují, že zimní pneu má lepší vlastnosti jen na ledu a sněhu. Na suchém a zmrzlém povrchu, na mokru, na suchu atd. mají lepší vlastnosti letní pneu. Takže ono to s tím zimákem není zas tak žhavé...

_Teddy_
10. listopadu • 21:21

Pracujem vo firme ktora sa zaobera testovanim aut, a mozem ti zodpovedne prehlasit ze nemas pravdu. Na zmrznutom povrchu nemaju lepsie vlasntosti letne pneumatiky. Lepsie povedane na ziadnom, ak je teplota povrchu a okolia nizsia ako +5 stupnov (priblizne, zavisi od konkretnej pneumatiky, niekde sa uvadza hranica +8 stupnov).Pri nizkych teplotach je guma (material) letnych pneumatik tvrdsia a drobivejsia, a to negativne ovplyvnuje adhezne vlasnosti. Naopak zimne pneu su robene z velmi makkych materialov, ktore by pri letnych teplotach zanechavali na ceste doslova ciaru, ale pri nizkych teplotach prave vdaka tomu nadobudnu tu spravnu tvrdost a prilnavost...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ostravak
11. listopadu • 13:36

Sice jsi to hezky napsal,ale odborného motor.novináře stejně nepřesvědšíš,takže se ti docela upřímně divím,že se snažíš,neb on bojuje proti stádnímu chování občanů a každý zákon je nějaké omezování lidské svobody,což je skutečně pravda(zcela bez ironie).Ale jo,takový slušný autařský Blesk tu máme,jen tu chybí,které auto šuká s kterým a bude to tu dokonalé.Jdu sem raději než na originální Blesk,to je stále výrazně větší žumpa,ale jinak,hoši se snaží dohnat a předehnat...snahu nelze upřít.B-]B-]

Pavel
10. listopadu • 9:58

No pokud si lidé co jezdí na letních před každým sněhem a námrazou přezují tak je to samozřejmě v 100% pořádku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
10. listopadu • 21:42

Což u nás samozřejmě všichni dělají, protože nepotřebujou žádná stupidní nařízení z ministerstva. Potom můžeme v televizi sledovat pěkná představení jako Bruslení na magistrále. :-D

Pavel
10. listopadu • 9:31

To Skyline.opět mimo mísu.Co je to jiného než povinné zimní pneu?Hrozba krátké sněhové přeháňky nebo toho,že policajti ohodnotí silnici jako nevhodnou pro letní pneu přinutí prakticky každého si pořídit zimní pneu.Samozřejmě toho kdo v zimě jezdí,pro ty co nejezdí je jedno povinné zimní pneu nebo tento zákon.Jinak se zcela vyjímečně zhodneme i já bych tento zákon u nás přivítal.

Skyline
10. listopadu • 11:58

Aaa, Pavel prisel sem, jeste jsem nezaznamenal tvou odpoved pod krasavci roku, jsem na ni zvedav.A mimo misu? Chces tim rict, ze pocasi tento tyden bylo vhodne pro zimni pneu? Nenech se vysmat. Jestli mas pocit, ze pri teplotach tento tyden sedi lip auto na zimnich, nez na letnich, pak bud lzes, a nebo vubec netusis, o cem mluvis.Uz jsem to sem psal, pred dvema lety jsem zimu odjezdil na letnich. NIKDY jsem nevyjel, kdyz byl snih/namraza a NIDKY jsem si nebral auto na delsi cestu, kde by me mohl snih prekvapit (a ja bych bud musel riskovat, nebo nechat auto nekde v haji a dojet jinak). Kdybych nepotreboval auto o vikendu, zimni bych neprezul a cely tento tyden bych jezdil na letnich daleko bezpecneji, nez na zimnich (ktere jsou mimochodem uplne nove). NIC o povinnem pouzivani zimnich pneu ten nemecky zakon nerika, rika jen, ze je potreba mit zimni pneu na snehu/namraze - coz je podle me spravne.

Pavel
10. listopadu • 22:00

Jenže kolik lidí udělá to že pokud je špatné počasí a mají letní pneu zůstanou doma?Bohužel osobně nikoho neznám,možná takový jsou ale není jich moc.
No v minulé diskuzi jsem zřejmě špatně pochopil Tvoji odpověď za což se omlouvám.

Dusan
10. listopadu • 8:02

Ale pro kamiony opravdu zimni gumy neexistuji! Nicmene to samozrejme kamionaky neomlouva, ze je nepouzivaji a meli by dostat poradny flastr. :-D

x12345678
10. listopadu • 9:26

Ale existují. Celá hysterie kolem údajně neexistujících zimních gum na těžkou dopravu je jen a pouze v neochotě speditérů kamion plus návěs na zimu přezout a na jaře zpět na letní, neboť je to poměrně drastický výdaj a den vyřazení soupravy z provozu na podzim a den na jaře. Lze diskutovat o tom, zda za silniční daň, mýto a spotřební daň z paliv mají nebo nemají nárok žádat po státu sjízdné silnice, nebo zda je únosné kvůli nevhodně obutým kamionům plus bezohledným vypatlancům za jejich volanty trčet v zimě hodiny ve zbytečných kolonách, způsobených vzpříčenou soupravou či dvěba tupohlavy uvízlými vedle sebe ve stoupání.Naproti tomu ve skandinávii neexistuje v době od října do dubna jediný kamion bez zimního obutí. Prostě si to tam nikdo nedovolí.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 9:33

Nejsem odborník na pneumatiky, ale pátral jsem po zimních pneu na nákladní vozy. V podstatě jsem se dopátral k tomu, že ryze zimní pneu sice jsou, ale ty lze použít pouze v případě, že je skutečně zima a zmrzlý povrch, případně pod sněhem. Bylo mi řečeno, že obdoba zimních pneu pro náklaďáky, které by snesly jet ze severu Švédska na jih Itálie prostě nejsou. Že by se ty zimní pneumatiky při vyšších teplotách a tom nákladu prostě "rozpadly" a nevydržely by to. Proto se ryze zimní používají třeba na Isladnu, v Kanadě ve Skandinávii atd. ale nelze je použít pro tranzitní kamiony, které jezdí napříč Evropou. Tam lze využít univerzály.

renda
10. listopadu • 11:17

Jednim resenim by bylo naklad nalozit ve Svedsku do kontejneru a poslat vlakem na jih Evropy. Fakt mi nejde na rozum proc je treba jezdit kamionem pres cely svetadil. 3-[

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
10. listopadu • 12:08

Těch důvodů je několik:
jednak je to nejrychlejší způsob dopravy z místa A na místo B, dále je to (částečně díky tuposti drážního managementu a hlouposti drážních odborů, vše nepříč Evropou) nejlevnější způsob a ještě k tomu hraje roli schopnost dopravců vylobbovat i neuvěřitelné věci na svých vládách a parlamentech, což dopravci železniční schopni nejsou.

Petr
10. listopadu • 20:10

V Česku bych nebyl tak přísný a jen bych zavedl pokuty za způsobenou dopravní nehodu na letních pneu v zimním období.
OT: Vylobovat. Pekný výraz. Chtěl bych někdy vidět jak se lobuje.
Podlácení je nelegální. A lobování je legální. Obojím lze dosáhnout stejných výsledků. Že by podlácení=lobování?

jogurt
11. listopadu • 14:06

Nejsi znalý. Lobbing vůbec není primírně o penězích. V okamžiku, kdy se tak stane, mění se lobbing v korupci.Nikdy se ti nestalo, žes dokázal někoho přesvědčit, aby udělal něco ve tvém zájmu, aniž bys mu za to něco hmotného dal?

Doporučujeme

Články odjinud