Jedenáct milionů automobilů vyrobených v závodě Fordu v Saarlouis

Závod společnosti Ford of Europe v německém Saarlouis vyrobil v pondělí svůj jedenáctimiliontý vůz, stříbrný Ford C-MAX.

Slavnostního okamžiku se zúčastnil i prezident & CEO Ford of Europe John Fleming, starosta Saarlouis Roland Henz, ředitel továrny Jacques Pollenus a předseda odborové organizace Gilbert Hess.

Závod společnosti Ford je největší zaměstnavatel v německém regionu Sársko. Přímo v továrně pracuje 6500 zkušených zaměstnanců, dalších 2000 je zaměstnáno v přilehlých dodavatelských firmách. Podle mezinárodních srovnávacích studií patří továrna v Saarlouis k nejflexibilnějším a nejefektivnějším podnikům svého druhu v Evropě. Ve třech směnách zde každý den vznikne asi 1940 vozů, z čehož přibližně dvě třetiny připadají na Focus v provedení hatchback a kombi.

Historii zdejšího závodu zahájil před 37 lety model Escort první generace. Následoval Ford Capri, Fiesta a Orion. Nejpopulárnějším se stal Escort – v letech 1970 až 1998 zde vzniklo více než 6,5 milionu vozů tohoto typu.

V současné době je továrna v Saarlouis hlavní výrobní základnou modelu Focus, který se zde vyrábí od 10. srpna 1998. Více než osmdesát procent všech vyrobených automobilů Ford Focus a C-MAX míří na vývoz. Mezi sedmdesáti exportními destinacemi nechybí regiony jako Austrálie, Nový Zéland, Jižní Afrika či Spojené arabské emiráty. Z hlediska prodejů jsou však nejdůležitějšími exportními trhy Velká Británie, Itálie, Španělsko, Francie, země Beneluxu, Švédsko a Polsko.

Ford C-MAX se vyrábí pouze v Saarlouis, stejně jako Focus kombi a sportovní Focus ST. Místní karosárna zároveň dodává díly do montážního závodu Ford v ruském Petrohradu a do italského Turína, kde společnost Pinifarina s. p. A montuje vozy Focus Coupé-Cabriolet.

Loni se v Saarlouis vyrobilo celkem 405 444 automobilů, 129 080 kusů modelů Fordu C-MAX a 276 364 Focusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků