Jedenáct milionů automobilů vyrobených v závodě Fordu v Saarlouis

Závod společnosti Ford of Europe v německém Saarlouis vyrobil v pondělí svůj jedenáctimiliontý vůz, stříbrný Ford C-MAX.

Slavnostního okamžiku se zúčastnil i prezident & CEO Ford of Europe John Fleming, starosta Saarlouis Roland Henz, ředitel továrny Jacques Pollenus a předseda odborové organizace Gilbert Hess.

Závod společnosti Ford je největší zaměstnavatel v německém regionu Sársko. Přímo v továrně pracuje 6500 zkušených zaměstnanců, dalších 2000 je zaměstnáno v přilehlých dodavatelských firmách. Podle mezinárodních srovnávacích studií patří továrna v Saarlouis k nejflexibilnějším a nejefektivnějším podnikům svého druhu v Evropě. Ve třech směnách zde každý den vznikne asi 1940 vozů, z čehož přibližně dvě třetiny připadají na Focus v provedení hatchback a kombi.

Historii zdejšího závodu zahájil před 37 lety model Escort první generace. Následoval Ford Capri, Fiesta a Orion. Nejpopulárnějším se stal Escort – v letech 1970 až 1998 zde vzniklo více než 6,5 milionu vozů tohoto typu.

V současné době je továrna v Saarlouis hlavní výrobní základnou modelu Focus, který se zde vyrábí od 10. srpna 1998. Více než osmdesát procent všech vyrobených automobilů Ford Focus a C-MAX míří na vývoz. Mezi sedmdesáti exportními destinacemi nechybí regiony jako Austrálie, Nový Zéland, Jižní Afrika či Spojené arabské emiráty. Z hlediska prodejů jsou však nejdůležitějšími exportními trhy Velká Británie, Itálie, Španělsko, Francie, země Beneluxu, Švédsko a Polsko.

Ford C-MAX se vyrábí pouze v Saarlouis, stejně jako Focus kombi a sportovní Focus ST. Místní karosárna zároveň dodává díly do montážního závodu Ford v ruském Petrohradu a do italského Turína, kde společnost Pinifarina s. p. A montuje vozy Focus Coupé-Cabriolet.

Loni se v Saarlouis vyrobilo celkem 405 444 automobilů, 129 080 kusů modelů Fordu C-MAX a 276 364 Focusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků