Jeden ze zakladatelů Googlu pracuje na létajícím autě

Jeden ze zakladatelů Googlu pracuje na létajícím autě

S vizí létajícího auta se setkáváme odedávna. Některé pokusy byly z hlediska funkčnosti více úspěšné, jiné už méně. Žádný však nezpůsobil revoluci v osobní dopravě. Teď se ale možná blýská na lepší časy, protože jeden ze zakladatelů společnosti Google, sám Larry Page, potají investoval hned do dvou firem, které na létajícím autě pracují.

AeroMobil 3.0: Nadějné létající auto vzniká na Slovensku

AeroMobil 3.0: Nadějné létající auto vzniká na Slovensku

Cílem obou společností, které si mají vzájemně konkurovat, je vytvořit auto schopné vertikálního startu i přistání. První firmou je společnost Zee.Auto, do které už Page investoval přes 100 milionů dolarů. Společnost má 150 zaměstnanců a od roku 2010 už stihla zkonstruovat dva protypy. Podle všeho vypadají velmi podobně jako na patentovém nákresu, mají velmi úzký trup, řadu vrtulí v horní části stroje a dvě velké vrtule na zádi. 

Page ovšem investoval také do loni založené společnosti Kitty Hawk, která pracuje na letadle podobném obřímu čtyřrotorovému dronu s kokpitem pro posádku. Obě společnosti fungují zcela nezávisle, takže bude docela zajímavé sledovat, zda uspěje spíše velká společnost se silným zázemím, nebo progresivní startup.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků