Je vám dvoulitr v Mazdě MX-5 málo? Tahle má osmiválec a 532 koní

Občas se objevují názory, podle kterých je i dvoulitrová Mazda MX-5 slabá a ne zrovna zábavná. Nedá se říci, že bychom s tím souhlasili, ale pokud také zastáváte tento názor, je zde jedno skutečně radikální řešení. Přestavba nové MX-5 na osmiválcové monstrum. 

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Takovou věc nabízí společnost Flyin´ Miata, která vám původní motor vymění za osmiválec o objemu 6,2 litru z Chevroletu Camaro SS. Samozřejmě tím úpravy nekončí. V rámci přestavby dostanete také šestistupňovou převodovku T56 Magnum, diferenciál z Camara, nový katalyzátor, poloosy, kardan, odpružení FOX a tak dále. Seznam je opravdu dlouhý. V základu osmiválcová MX-5 nakonec nabídne 321 kW (436 k). Stále málo? 

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Předně je nutné podotknout, že tato „základní“ úprava vás bude stát téměř přesně padesát tisíc dolarů, přičemž v ceně není zahrnuto samotné auto. Ale můžete si i připlatit. Za necelých 1800 dolarů dostanete motor vyladěný dokonce na 391 kW (532 k), k dispozici jsou i lepší brzdy nebo karbonový hnací hřídel.

Na fotkách vidíte první prototyp, zájemci se už mohou hlásit. Samozřejmě kromě Mazdy MX-5 lze stejným způsobem upravit i Fiat 124 Spider

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků