Je vám dvoulitr v Mazdě MX-5 málo? Tahle má osmiválec a 532 koní

Občas se objevují názory, podle kterých je i dvoulitrová Mazda MX-5 slabá a ne zrovna zábavná. Nedá se říci, že bychom s tím souhlasili, ale pokud také zastáváte tento názor, je zde jedno skutečně radikální řešení. Přestavba nové MX-5 na osmiválcové monstrum. 

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Takovou věc nabízí společnost Flyin´ Miata, která vám původní motor vymění za osmiválec o objemu 6,2 litru z Chevroletu Camaro SS. Samozřejmě tím úpravy nekončí. V rámci přestavby dostanete také šestistupňovou převodovku T56 Magnum, diferenciál z Camara, nový katalyzátor, poloosy, kardan, odpružení FOX a tak dále. Seznam je opravdu dlouhý. V základu osmiválcová MX-5 nakonec nabídne 321 kW (436 k). Stále málo? 

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Předně je nutné podotknout, že tato „základní“ úprava vás bude stát téměř přesně padesát tisíc dolarů, přičemž v ceně není zahrnuto samotné auto. Ale můžete si i připlatit. Za necelých 1800 dolarů dostanete motor vyladěný dokonce na 391 kW (532 k), k dispozici jsou i lepší brzdy nebo karbonový hnací hřídel.

Na fotkách vidíte první prototyp, zájemci se už mohou hlásit. Samozřejmě kromě Mazdy MX-5 lze stejným způsobem upravit i Fiat 124 Spider

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků