11
Fotogalerie

Je vám dvoulitr v Mazdě MX-5 málo? Tahle má osmiválec a 532 koní

Občas se objevují názory, podle kterých je i dvoulitrová Mazda MX-5 slabá a ne zrovna zábavná. Nedá se říci, že bychom s tím souhlasili, ale pokud také zastáváte tento názor, je zde jedno skutečně radikální řešení. Přestavba nové MX-5 na osmiválcové monstrum. 

Takovou věc nabízí společnost Flyin´ Miata, která vám původní motor vymění za osmiválec o objemu 6,2 litru z Chevroletu Camaro SS. Samozřejmě tím úpravy nekončí. V rámci přestavby dostanete také šestistupňovou převodovku T56 Magnum, diferenciál z Camara, nový katalyzátor, poloosy, kardan, odpružení FOX a tak dále. Seznam je opravdu dlouhý. V základu osmiválcová MX-5 nakonec nabídne 321 kW (436 k). Stále málo? 

Předně je nutné podotknout, že tato „základní“ úprava vás bude stát téměř přesně padesát tisíc dolarů, přičemž v ceně není zahrnuto samotné auto. Ale můžete si i připlatit. Za necelých 1800 dolarů dostanete motor vyladěný dokonce na 391 kW (532 k), k dispozici jsou i lepší brzdy nebo karbonový hnací hřídel.

Na fotkách vidíte první prototyp, zájemci se už mohou hlásit. Samozřejmě kromě Mazdy MX-5 lze stejným způsobem upravit i Fiat 124 Spider

mxx_09.jpgmxx_08.jpgmxx_12.jpgmxx_01.jpgmxx_03.jpgmxx_02.jpgmxx_05.jpgmxx_06.jpgmxx_13.jpgmxx_07.jpgmxx_10.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud