Zajimave, zajimave, ja mam snad jine auto!
Nechci tvrdit, ze je na zadnich sedadlech mista habadej, ale rozhodne nemohu souhlasit s vyroky ze se neda zvladnout ani cesta na obed!
Vetsinou jezdime sice ve dvou, ale cestujeme i po Evrope ve ctyrech, kdy najedeme na jeden zatah vice jak 1000km a nepovazuji jizdu na zadnich sedadlech za "ocistec".
Parkrat jsem jel i v peticlene posadce, tam jiz je to horsi, zejmene prostredni to nema lehke.
Pokud se budete ridit heslem "Dobrych lidi se vejde ..." bude cestovani prijemnejsi.
Take ridic by mohl byt ohleduplnejsi. Posunuti sedacky byt i o jeden zoubek dopredu, nic neubere na jeho pohodli a vzadu zase neco malo pribude. Je jednoduche se vpredu "roztahovat" a svadet vse na jine. Lezet u rizeni take myslim neni nutne.
Merim 183cm, vuz Octavia kombi r. 2001, rocne najezdim cca 30tkm
Tak to já mám 190 cm a nějakých 105kg. Sice nemám oktávku, ale mám fabku kombíka. Když si udělám v předu pohodlně, tak v zadu se VEJDU. Je tam o trochu víc místa než v oktávce (na kolena) ale mám problém - u fabky se vzadu opřu hlavou natvrdo o strop. Za jízdy po nerovnostech by to bylo životu nebezpečné... Jinak o dost jíc místa něž v oktávce či fabce je třeba v moc pěkném GETZU a nebo solidní FIESTĚ. U mě pro volbu fabie kombi neexistovalo jiné řešení. 206SW je s prominutím v porovnání s fabkou hovno, a nic jiného (šikovné kombi) na trhu srovnatelného není. Jinak tam mám 1,4 MPI a papá to tak 5,2 - 5,8 l/100km - nebydlím v nížině! a necourám se, ale trošku nerad brzdím, takže pak nemusím přidávat. 20000km bez škrábnutí laku. Čau
Takže je-li to pro člověka s 177 cm akorát a nic moc navíc, je to auto pro polovinu českejch mužskejch malý. A to je dost smutný. Já měřím 197 cm. ;o) Vůbec je to zajímavej pokrok. Malá Felicia -> ještě menší Octavia -> nejmenší Fabia (měřeno místem uvnitř).
už jsem to psal částečně jinde , tak je krátce shrnu jelikož mám 170 cm a jsem navíc celkem hubenej tak nejděsnější se mi jeví především přední sedačky ve fábce (vč. RS) kde díky vcelku rovnýmu sedáku v zatáčkách lítam a otloukám si boky o rantly, naopak za volantem oktávky nemám vcelku potíže. Vzadu ve fábii se mi sedí dobře narozdíl od oktáfky kdy jsem si onehdá po 100 km v pěti lidech příshal že si rači to pivo k obědu nedám a budu řídit než sedět vzadu:) zadní sedadlo oktávie díky připitomělýmu ohnutí krajů směrem dopředu "sváží" lidi sedící na krajích doprostřed a nutí je tak tulit se k tomu nebožákovi co sedí uprostřed ( a to byl bohužel navíc taky chlap:)
Docela se mi líbí překvapení například majitelů oktáfky po usednutí do mojí prehistorický samary (dýlka 4006, rozvor 2460) kolik je tam místa -jak vepředu tak vzadu:)
A co teprve jízda v pěti v Fabii, to je zážitek...
No nevim, ja zazil ve Fabce cestu do Hannoveru ve ctyrech lidech a nakonec mam pocit, ze prezit se da vsechno.
Už na jiné diskusi jsem psal - a tady se mi to potvrdilo - že jsem asi masochista. Pročetl jsem všechny příspěvky a je to samé "...jel jsem 150 km vzadu a děs", "..k moři v ochcávce ani náhodou..." apod. No, když nemáte větší, nenaděláte nic. A tak jsme 4 chlapi (178, 183 a 2x188 cm) vyrazili na "výlet" po Evropě Ochcávkou Kombi SLX TDi. Výsledkem bylo 7000 km za 7,5 dne, což mě pasuje do role masochisty-rekordmana (a mé kamarády samozřejmě taky. Můžu říct, že velký kufr se mi líbil naposledy při nakládání před domem stylem "jé to je díra, tam se toho vejde". Podobně palubní počítač. Pěkná hračka, vydržela mi asi první dva úseky, které jsem řídil. Pak už jsem si na něj vzpomněl až zpátky doma, když jsme podle jeho údajů dávali dohromady cestovní statisiku. Ale můžu říct jedno - DÁM PALUBNÍ POČÍTAČ A PŮLKU KUFRU ZA 10 CM PRO NOHY NA ZADNÍCH SEDADLECH! Ty jsem totiž necítil ještě asi týden, především kolena.
Upřímnou soustrast...
Pokud někteří řidiči spíš leží než sedí a ruce po volantu mají natažené jak opice po banánu není místo vzadu prakticky v žádném autě.A nejsou to výjimky.Jinak pokud průměrně vysoký řidič sedí jak se má třeba i ve fabii další člověk za ním má místa dost.Jinak jsem si na silnicích nějak nevšiml těch čtyřech dospělých např.v oktáviích.Je to podstatně méně než pololežících řidičů.Pokud by řidiči seděli jako na rellykde je potřeba co nejlépe ovládat auto to by měli spolucestující vzadu místa-ale zase to není pohodlné pro řidiče.
Pokud někteří řidiči spíš leží než sedí a ruce po volantu mají natažené jak opice po banánu není místo vzadu prakticky v žádném autě.Nejsem sice příznivcem "opičího banánového řízení", ale musím oponovat. Jel jsem několikrát s BMW 735iL a místa tam bylo tolik, že si člověk i více než běžné výšky s rezervou natáhl nohy vepředu i vzadu. Stejně tak i v Oldsmobile 88. Ale s Oktávkou to je nefér srovnání, uznávám. Však jste si pro takový případ dal rezervu ve formě slova "prakticky". Co je však s podivem, že v některých autech nižší třídy je více místa, než v autech vyšší třídy stejného výrobce. Hrozné mi v tomto ohledu připadalo Mondeo předchozí modelové řady. Tam jsem se cítil obzvlášť stísněně - palubka se tam roztahovala do prostoru tak, že mi připadalo, že vnitřek auta je určen pro ni a já tam jen zbytečně překážím. Přitom ve Fiestě ze stejného časového údobí bylo místa - minimálně subjektivně - více.if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;
Když čtu Vaše příspěvky proboha jak se jezdilo dřív když byly podstatně kratší rozvory?Tak mi připadá,že spolujezdci vzadu radši většinou běželi za autem!
Ono je to tak, ze drive auta s mensim rozvorem mela vice mista, protoze karoserie casto byla "jen plech a pod nim nic", motor maly, kufr maly... Dnes se do auta nacpou ruzne bezpecnostni zony, vyztuzne vzpery proti narazum, airbagy, ... to vse zabira misto a tak i z vetsiho auta zbyde uvnitr mene mista. To plati i v pricnem smeru.
To ve S120 je mista skoro jak v Superbu )))))))))))))))))))
Noje fakt, že v starej LADE 1200 je vzadu viac miesta ako v novej Oktávke. Svokor si kúpil Octaviu, mne dal starú LADu, tak to viem posúdiť.
Oktávka aj napriek tomu nie je zlé auto, len je trochu predražená. Za tie peniaze sa dá v pohode kúpiť Peugeot 307, kde je vzadu teda miesta podstatne viac.
Robo
A co když někdo chce slušné místo pro dva lidi, velký kufr a nemá rád kombiky? Pak je Octavia docela dobrá volba... Jen mne mrzí, že Octavia nemá lepší vybavení v základu, u Classicu je nutné připlácet i za centrál a ABS. PG 307 má v základu okna v elektrice, ABS, centrál i dálkové ovl. To ujde.
Já mam pocit, že v oktávce je málo místa i u spolujezdce...V zadu škoda mluvit, tam se prostě nesložim ani k dyž řídi 170 cm člověk - to už mam fakt víc místa na nohy i hlavu ve svý mazdě 323 coupé...
Málo místa je slabý slovo. Octavia je s prostorem snad ještě horší, než Seat, kterýho jsem považoval za rekordmana. Kdo chtěl sedět vzadu v Seatu, musel vyrůstat v cirkusu
Ja jen ze novy megane II ma sice min mista na zadnich sedadlech ale je tu megane II combi a sedan kteri naopak maji nejvice mista na zadnich sedadlech ve sve tride.To aby to bylo trochu objektivni.
Srovnával jsem jen s tím, co je skutečně na trhu.
a co Honda Civic 5D?
Tam se vzadu sedí perfektně, a to zejména díky absenci středového tunelu a vlekého rozvoru, který je tuším 2680 mm, ale nerad bych se mýlil.
Chtěl jsem jen na Meganu ukázat, že nejen na rozvoru záleží vnitřní prostor.
Zkousel jste nekdo sedet vzadu v podstate v jakymkoli Roveru? Je to des a hruza. Rover 25 ma rozvor jako Octavia (2,5m) a moje babicka se svym 1.6m se tam pomalu nevejde. V Roveru 45 (rozvor 2.61m) je vzadu mista jako v nakym sportaku ( hlavne nad hlavou) a v Roveru 75 (2,7m) to je taky docela bida. V podstate jsem z hlediska prostoru nevidel hur vyreseny auta. Zlata oktavka. Jel jsem vzadu v poslednim modelu a zdalo se mi to vcelku uchazejici (mam 192cm, ridic 180cm), je fakt, ze jsem zvyklej cestovat nekdy i nedej boze vzadu toho Roveru 25, ale stejne.
Jeste, ze v Superbu tyhle veci nemusim resit:) Je pravda, ze v Octavii je malo mista, ale noveho modelu (tz. 2000) je to lepsi. Od zacatku vyroby je zmenilo uchyceni zadnich sedadel, vybrani prednich. Skodovka vic uz nevykouzli:))
No myslím, že Superb má také svoje mouchy, třeba předním sedačkám by prospěla větší délak sedáku i opěradla jak se na takovou třídu auta sluší. Jinak já osobně jsem se Superbem spokojen ( jako řidič ). Vzadu na sedačkách vozím kufříček a ten si také nestěžuje.
To je ale obecně problém aut od VW; krátké sedáky jsou v Superbu i vzadu a opticky to vytváří dojem, že je tam ještě více místa....
Nemůžu si pomoc,jsem sice zainteresovaný proti škodovkám,ale v oktávce je opravdu místa jak v hovniválovi medu...Jel jsem v ní párkrát,jako nejmladší jsem vždycky seděl sám,na přeplněných zadních sedačkách.Je to tam prostě hrůza....Dá se tam přejet přes město,ale ne delší trasy.
A co se týká pohodlnosti,je to také utrpení.Já nemám žádné žihadlo,mám accenta z 95,ale ty sedačky,to je lahoda...Tam letím třeba 1500 kiláčků a necítím únavu,zádíčka jak v peřince,prdelka jak v peří,a přitom mě sedačka krásně drží na místě...Zkrátka octávku ne.
Pokud něco odrovnává záda tak jsou to měkké sedačky.Je to poměrně známá věc.
Když řeknu měkkou,tak mám na mysli třeba staré pružinové.Škodárny mají zase vesměs tvrdé až příliš.
Volant ma byt co nejvice vepredu a co nejnize. Je jesne, ze pokud jste byl zvykly treba na felicii, kde byl volant jak v autobusu (vyrazne nahore, ne kolmo k zemi, ale tak na pul ceste k "vodorovnosti"), pusobi to nezvykle, ale volant by fakt mel byt kolmo k zemi, tedy nejnize a asi taky nejvice vepredu (pokud to telesna konstrukce dovoli).A sedacky take - to je zvlastni zvyklost nekterych ridicu jezdit napul vleze. To je spatne! Operadlo by se sedakem melo svirat pravy uhel, tedy byt kolmo k podlaze!A pro ty, co maji vyskove stavitelne sedacky (tedy i pro majitele Octavii) by melo platit, ze pokud opravdu nejsou trpaslici (tedy dejme tomu pod 150cm), melo by byt sedadlo uplne dole! A operky hlavy samozrejme uplne nahore.Meli bychom si uvedomit, ze auto neni kino, masazni salon, ani lehatko na plazi. Jednak se tak podstatne lepe ridi a jednak je to daleko bezpecnejsi pri narazu.Jinak samozrejme v autech na platforme Golf IV vevnitr (vzadu) proste NEMUZE byt dost mista diky smesnemu rozvoru. Novejsi verze aut na teto platforme (dejme tomu po roce 2001) se to snazi resit vybranim v operadlech, tencimi operadly, atd... , ale to je jen castecne reseni.Pokud se majitel opticky velke Octavie koukne dovnitr treba do takove "vybehove rachotiny" jako je Fiat Bravo/Brava, nevericne zira, kolik tam je vzadu mista... A to ten Fiat vypada zvenku polovicni, nez ta Octavia...
V pravým úhlu (jako u stolu) se sedí jen v náklaďáku. Z toho jsem byl v autoškole pěkně vyvalenej když jsem do toho poprvé sedl a měl si nastavit sedadlo V žádném osobním autě se tak nesedí a kdo si to tak nastaví je nebezpečný sobě i okolí.
Seděl jste někdy v závodní sedačce? Určitě mi dáte zapravdu, že to není posez typu "kuchyňská židle", který vy popisujete. Chcete tedy tvrdit, že na vývoji těchto sedaček pracují naprostí idioti, kteří o bezpečnosti a ergonomii nevědí zhola nic? Jestli ano, zkuste jim navrhnout spolupráci, třeba vás vezmou všemi deseti. Vzpřímeně v autě sedí zejména horší řidičky z řad žen (pozice "kudlanka") a kloboučníci. Jsou to vesměs lidé, kteří mají špatnou prostorovou představivost a znervózňuje je, že nevidí předek auta. Dozadu skloněné sedáky i opora zad mají svůj význam - šetří vaší páteř. Auto totiž "drncá" a to ve vertikální poloze páteře při vzpřímeném sezení způsobuje její namáhání. Ve více skloněné pozici se opírá o opěradlo a únava páteře je při vhodném tvarování sedačky výrazně nižší, zejména na delších trasách.Extrémně sklopené sedačky vhodné nejsou, zde skutečně hrozí v případě havárie větší riziko poškození páteře, ale to by se muselo jednat skutečně o posez typu plážového lehátka.
kazdy rok nam zamestnavatel plati kurzy bezpecne jizdy HCT na autodromu. Velice zkuseni instruktori (vetsina z nich jezdi automobilove zavody,nebo jezdi jako zkusebni jezdci) hned v uvodu upozornuji na spravny posed ridice a to takovy: sedadlo by melo byt tak daleko aby melo ridic i pri plnem seslapnuti pedalu spojky a brzdy pokrcene nohy. V pripade narazu du propnutych nohou by doslo k zavaznemu poskozeni kyclu a patere.Operadlo by melo byt v podtsate v temer kolme poloze tak aby mel ridic vrsek volantu pod zapestim. Tento posaz umoznuje mit teziste ve spodni casti patere a mit ho tak blize tezisti vozu.Je tak mnohem lepe citit jeho chovani a pripadny smyk. Mel jsem si moznost vyzkouset na autodromu s kluznymi plochami,kde se jezdi neustale ve smyku obe moznosti,ten spravny posaz a i ten lezici. Jednoznacne davam instruktorum za pravdu,ze kdyz v aute lezite,vubec necitite jeho chovani.O pripadne bezpecnosti pri nehode uz nemuze byt ani rec. Tolik me zkusenosti.
Presne tak, moje rec.Kolmo se taky sedi proto, aby v pripade narazu byla pater zatizena co nejrovnomerneji a aby se clovek nemohl posunout smerem nahoru z pasu.Rozhode pak daleko ucinneji funguji i pyrotechnicke predpinace pasu a v kolme poloze vam i nejvice pomuze airbag.Z duvodu kontaktu s vozidlem je samozrejme, ze je nejlepsi sedet co nejnize, tedy pokud nemerite 140cm.Pokud sedite vysoko a jedete vleze, poznate, ze je neco v neporadku pouze pokud vam blika kontrolka TCS/ESP - fyzicky to citite daleko mene, nez kdyz jste dole a kolmo. Reagovat az na kontrolku muze byt docela pozde.Ono se i doporucuje nepoustet si radio, protoze i sluchem se plno veci pozna. Ale toto doporuceni tedy moc nedodrzuji.
Vy asi nemáte televizi,podívejte se na záběry s MS v relly což je s motoristických sportůrelativně nejblíže normálnímu řízení.Označit nejlepší jezdce v relly nálepkou "horší řidičky"to skutečně ukazuje znalosti.Jezdci sedí prakticky kolmo a velice blízko volantu.Asi se koukáte pouze na F1..
Sedí lehce skloněně dozadu, ruce pokrčené v loktech, aby měli potřebný rozsah na kroucení volantem. Nesedí ani kolmo a nalepeně, ani neleží. Hledal jsem fotku, kde by něco bylo vidět, tak třeba zde:
http://www.auto.cz/autocz/magazin/plakaty/1sainz110.jpg
Výmluvný by měl být i pohled na sedačku SPARCO např. EVO2 (FIA homologovaná): http://www.renocar.com/sparco/img/sedadlo/ixevo2.gif
Nepřipadá mi jako kuchyňská židle, ani jako lehátko. Má normální skloněnou oporu zad, která se za hlavou zvedá. O lepení na volant nemůže být řeč, protože ten je u speciálů umístěn oproti sériovému autu jinak.
A to jste vycetl kde? Pokud pouzivate bezpecnostni pasy, pyrotechnicke predpinace a airbagy, doporucena poloha je prakticky kolmo, nikoli vleze. Prectete si treba manual od auta.Na optimalni polohu pro pater zde mame stelovatelnou bederni operku.Horší řidičky a čepičáři nesedí opřeni, ale jezdí v předklonu s rukama pokrčenýma v loktech, vytřeštěný obličej před volantem až u čelního skla.Mimochodem opěrka hlavy má být také vytažena výše a má být otočena směrem dopředu.Pokud za dostatečný etalon sportovních sedaček považujete Recaro, můžete se přesvědčit, že rozhodně nejsou umístěny do polohy vleže. Nehledě k tomu, že vyloženě sportovní sedačky jsou optimalizovány pro závodní výkon a ne pro běžnou silniční bezpečnost. Také mají úplně jiný tvar a boční vedení, než sedačky v běžných škodivkách.
Ještě pro ukázku - interiér Koenigsegg SS:
Pravda, je to supersport a "ležení" je výraznější, na můj vkus až moc, ale pochybuji, že by klucí švédský nemysleli na bezpečnost. Nakonec, jiné je optimální sezení na vysokozdvižném vozíku a jiné v závodním monopostu. To naše "civilní" je někde uprostřed.
Pokud si prohlédnete libovolný nákres "bokorysu" vozidla, kde jsou vyobrazené sedačky, uvidíte zhruba toto (nákres jsem si vypůjčil z auto.cz): http://www2.webpark.cz/ronjeremy/sedaky.jpg
Stejné nákresy najdete i v materiálech výrobce. Tedy opěrák svírá s podlahou úhel zhruba 20° a sedák je skloněn zhruba o 8° od podlahy. Krom namáhání páteře tato poloha umožňuje lépe vzdorovat setrvačné síle při prudším brždění, kdy vy ve své vzpřímené poloze byste si bez pásů cvaknul čelem o přední sklo a s pásy byste v nich visel jak moucha v síti.
Co se týče závodních sedaček, nikde jsem netvrdil, že jsou umístěny vleže, ale že jsou skloněné - polohu vleže jsem naopak označil za nevhodnou. A co se týče nároků na sedačky, závodní mají zejména lepší boční vedení pro extrémní boční síly a jsou uzpůsobeny pro vícebodové pásy. Co se týče bezpečnosti, stejná fyzikální pravidla platí jak pro závodní, tak i sériový vůz, takže hledání rozdílu v poloze je zde bezpředmětné.
Nahlédl jsem dle vaší rady do manuálu od auta a píše se zde, že zádové nesmí být sklopeny příliš dozadu, jinak by mohl být negativně ovlivněn účinek bezpečnostních pásů. S tímto souhlasím, ale rozdíl je v tom, co je chápáno jako příliš. Pokud skutečně ležíte, nedá se správně nastavit výška horního vedení pásu a také pás nejspíš nevede po hrudníku, ale je pouze napnut v prostoru před ním. To samozřejmě způsobí v případě nárazu pozdní zachycení dopředného pohybu (nejspíš i na nevhodném místě těla) a velký ráz, zejména pak jsou-li použity pyrotechnické předpínače. V případě přiměřeně skloněného sezení nevidím žádný problém. V manuálu na vyobrazeních je poloha sedaček prakticky stejná, jako na obrázku výše.
Tedy abych to shrnul: nesouhlasím ani se vzpřímeným sezením (0° - 90°), ani s ležením. Sám v autě sedím v poloze zhruba jako na vyobrazení, a vcelku mi to vyhovuje. Bohudík jsem nikdy neměl žádnou važnou havárii, takže nemůžu zprostředkovat osobní zkušenost s dopadem na bezpečnost.
Můžu se tě zeptat, trochu mimo mísu, co tě fascinuje na Ronu J.?
Vzpomněl jsem si na větu "Ženy ho obdivují a muži chtějí být jako on". To je taková historka, podstatou je, že Ron je opravdovej chlap, i když nevypadá jako manekýn, narozdíl od napomádovanejch frajerů. Je to tu dost off, takže pokud by byl ještě dotaz, tak e-mail.
Ja bych rekl, ze kazdemu se pohodlne ridi pri jinem nastaveni sedadla a zadna univerzalni poucka neexistuje.
Jinak 177 cm není zrovna etalon mužské velikosti. Mám 194 cm a v Bravě se dá sedět i za mnou. A nevybíhá ani nerachotí (narozdíl od koncernových vozů )
Souhlas. Měl jsem Bravku. Ten vnitřek neměl chybu - prostor a útulnost. Němci byli vždycky upjatí suchaři a když si v těch svých chtějí sedět v pozoru je to jejich problém. Jo a nerachotilo mi taky nic.
Urcite nie pravy uhol (bliziaci sa ano) a urcite nie kolmo k podlahe (sedadlo nie je predsa rovnobezne s podlahou, resp. by uplne nemalo byt).
Ovsem lezanie za volantom ... no co k tomu dodat , imho to ma opodstatnenie napr. v F1, ale v normalnom voze ?
No co vy vite, treba ma Leon cupra misto sedadla ridice drevenou zidli - nebo mozna za priplatek kreslo usak . Jinak at si kazdy sedi, jak mu to vyhovuje, pokud v te poloze dokaze bez problemu ovladat auto. On totiz kazdy clovek je jiny, nekdo je vysoky, nekdo maly, nekdo tlusty, jiny hubeny, nekdo ma dlouhe/kratke ruce/nohy a to vsechno ve vsech moznych kombinacich. Pritom kazdy clovek se musi nejak poskladat do vicemene unifikovaneho pracoviste ridice - takze usuzovat neco jenom ze sklonu sedacky IMHO neni uplne na miste.
Přesně tak! Já i můj otec jsme stejně vysocí, máme i stejnou tělesnou konstituci, ale já mám kratší ruce a při jeho posezu prostě nedosáhnu na volant To je teda lehká nadsázka, ale mám ruce úplně napnuté a nemůžu tak řidit. Tak musím mít opěradlo kolmější než on...
Pravda, pravda
Je tam dost mista
Vážený pane Brožo, trpaslík nejste, ale se svými 177 cm jste pod průměrem, na jiné diskusi jsem líčil, jak jsme jeli na jednání oktávkou ve čtyřech lidech, meřím 178 a byl jsem nejmenší a seděl jsem za nejdelším, 193 cm dlouhým řidičem. jeli jsme 150 km a byl to POROD!! přitom řidič mlátil kolenama do palubovky, jak se snažil mi udělat aspoň trochu místa. Oktávka je výsměchem potřebám pasažérů.....
A jak se vám z té oktávky zezadu vystupuje?
Připouštím, že jsem značně kritický, ale když má být oktávka "střední" třída, tak snad musí být schopná přepravit čtyři dospělé osoby aspoň trochu pohodlně.
Nojo, je to jako s ženskou, každý si má vybrat, co mu pasuje.
Pro nás podskříňáky do 170 cm je oktávka střední třída.
Doporučuju vám zkusit si posez za 190 cm vysokým řidičem v BMW 3 jkové řady, rok cca 1996, kde nejdou zasunout chodidla pod sedadlo řidiče, to je "balada".
To si pak člověk říká zlatá oktávka, a přitom se veze v autě, které je kvalitativně o třídu výše.
3kova rada je jednoznacne kompakt - sice cenove je o tridu vys, ale i BMW to povazuje za compact car, coz je u nas nizsi stredni trida jako Focus/P307, .... Stredni trida je podleme az 5kova rada ...
Octavia se možná tváří jako střední třída, ale není, to už musí být při pohledu na rozvor jasné. Mimochodem, v textu píšu: "Samozřejmě pokud máte nějakých 190 cm a sedíte za někým podobně vzrostlým, je jasné, že se vám bude vzadu těsno." Tím jen potvrzuji vaše slova.
Naštěstí jezdím v Octavii max. ve dvou, takže místo vzadu nemusím řešit. Bleskovku jsem napsal proto, že mne vážně dorazil příspěvek v jedné diskusi, kde se na zadní sedačku prý nevešlo pětileté dítě...
Potvrzuji, že děti mívají dost velkou potřebu místa. Pokud sedí v autosedačce, místo ubírá její konstrukce, pokud sedí přímo na zadních sedadlech, mají nohy "vytrčené" dopředu.
Pokud si dobře pamatuju na ten příspěvek, tak to dítě sedělo v bezpečnostní sedačce. Některé jsou masivní a pokud má dítě krátké stehenní kosti (tedy musí mít nohy natažené před sebe), je to problém.
myslim si, ze pokud nekdo s takovymto prostorem na nohy jezdi jenom do prace z Lisne do Bystrce, tak to uplne staci, v tom pripade souhlasim s autorem, ze zas takova tragedie to neni.taky si ale myslim, ze kdyz nekdo jede z Brna do Dubrovniku, tak uz ve Vidni ten vzadu nebude vedet jak si sednout (a to by ho cekalo jeste nejakych 1200km)jenze na jezdeni po brne bych si urcite nekoupil oktavku, ale neco mensiho, s cim se bude lip parkovat.
Tam mi to nedalo a zjistil jsem, že v Matizu je vzadu v podelnem smeru vice mista alespon podle testu, cituji tabulky z testu: Skoda Octavia (bez vybrani sedacek) 570 / 820 mm a Matiz v podelnem smeru 630 / 840 mm. V novejsi Octavce s vybranim sedacek (+20 mm) je tedy mista stejne!!! Ale je pravda ze v Matizu bude mit ridic sedadlo posunute vic dozadu nez pri stejnem prostoru vepredu v Octavce.
Jo, místo by bylo, ale sedačky jsou malé, měkké a bez bočního vedení, na cesty do Prahy to asi bude dost záhul na záda.
Je mi jasne ze je to nesrovnatelne, ale vzadu v Octavce jsem jel jednou trasu asi 150 km tam a zpet, a muzu rict ze to bylo utrpeni, presto ze ridic meril cca 175 cm (ja taky tak nejak) . Sedadla vzadu jsou hodne nepohodlna.
A to jste možná ještě nejel v Fabii
Osobně jsem strávil vzadu v Octavii nejvíce 200 km do Prahy a také bych už delší trasu asi nemusel, ale za volantem se cítím celkem ok.
Tak to jste v te Fabii asi nejel Merim o trosku vice nez vy (186) a nemam problem ani ve predu ani vzadu. Popravde vzadu sedim jen tak tak, ale stale je to jeste prijatelne. Jel jsem v Octavii 2001, s vybranymi sedadly, ale tam uz jsem se nevesel.. Mel jsem nohy jako kdyz rodim... A to prede mnou sedela zena, vyssi, ale strizlik, takze nebyl problem posunout sedadlo dopredu. Kazdopadne na to, ze ma Fabie o 5 centimetru mensi rozvor nez Octavie je v ni vzadu vice mista a zatim si stojim.. V Octavii je vic mista pouze do sirky.
No a kdybych jel jeste v te s nevybranymi sedadly... To by bylo asi utrpeni Kazdopadne ani treba v takovy Astre r.v. 2000 neni mista nazbyt...
Tak asi tolik
Martin
Mýlíte se; měl jsem fabii téměř dva roky...
Na místo má každý asi svůj názor, já naopak tvrdím, že v Octavii je místa více a to i když si dám sedačku docela dolů; ve Fabii jsem ji měl úplně u země a vzadu jsem pod ni skoro nemohl zasunou nohy. Navíc má Fabie kolmější opěradla, takže posez je o dost topornější než ve Fabii.
Mimochodem, více místa než Fabii mám i ve starém Formanu
Ja jsem octavii jezdil vzadu na obed asi 5km a bylo to nejvyssi utrpeni. Ja mam pres 180, sef mel taky a kdyz jsem prohral s kolegou los a musel jsem byt vzadu (jezdili jsme vzdy sef jako ridic + ja a kolega), musel jsem sedet sikmo abych sefa nedloubal kolenem skrz celou sedacku. Oktavka pro vice jak dva pasazery neni auto, ale mucici nastroj
Tak to musel řidič sedět jako v letadle, kdyby seděl normálně, určitě byste to přežil
PS. A nebylo lepší sedět za spolujezdcem, který se mohl posunout dobředu více?
No to ale nebylo o moc lepší. Nakonec jsem chodil na oběd jinam . Oktávku jsem několikrát jako řidič řídil a je to lepší než Š120, ale to je tak všechno. Oktávku nikdy více!
Někdo má rád vdolky, jiný holky. Mně zatím Octavia vyhovuje, mám ji sotva měsíc Vzadu naštěstí nejezdím, ale jednou jsem jel 200 km a nebylo to tak hrozné, protože řidič přede mnou jel s téměř kolmým opěradlem a neměl výškové nastavení, takže bylo i místo pro chodidla. A to má přes 180 cm. A nijak hrozné mi to nepřišlo.
Tak krátký sedáky má Oktávka i ve předu, když s ní jsem nucen jet služebně (soukromě používám Avensis), tak mě kvůli krátkým sedákům za chvíli bolí záda - a nepomůžou ani bederní podpěry. Ale krátký sedáky jsou nemocí snad všech VW (kromě Phaetonu)
Ano, i vpředu jsou krátké... To už snad i nová Micra je má delší
Octavie ač délkou překračuje 4,5 metru je pořád auto nižší střední třídy a díváme se na ni zkresleným česksým pohledem kde se pidivozítka Fabia Felicia Fiesta považují za rodinné vozy a octavie za luxusní limuzínu. Ani jedno není pravda. Pidivozítka jsou pořád nákupní tašky s volantem ma to že v nich čeští chlaupáři vozí stavební materiál a za nimi tunu cihel na samodomo vleku na tom nic nemění a octavia je na jednu stranu malé auto typu Golf, Almera, Focus, jen metamorfované geniální myšlenkou konstruktéra postavit na tomhle podvozku něco co vypadá jako velké auto. Ejhle, ono to vyšlo, malé velké auto jde už 7 let báječně na odbyt a kdyby už i samotnému výrobci nebylo žinantní že za tu dobu udělal jeden zanedbatelný facelift a nic víc, mohlo by se v pohodě vyrábět ještě pár let dál. Na octavii škodovka a na daních český stát rozhodně vydělali majlant a tomu kdo na nápad udělat ji takovou jaká je přišel, patří úcta a obdiv. Byl to vskutku geniální nápad.
se kterou se Oktávka porovnává. Když se porovná s auty ve třídě kompaktů, do které podle mě jednoznačně patří, ( Golf, Mégane, Fokus, P306, Hyudai Accent ) tak to není taková tragédie. Jenže Škodovka se snaží s Oktávkou vecpat do střední třídy, a tam auto s takovým vnitřním prostorem působí trochu komicky. Z fotky je vidět, že se figurant sice dozadu tak nějak poskládal, ale u auta skutečně střední třídy je v takovém nastavení před koleny 15 - 20 cm. K moři bych v Oktávce rozhodně vzadu jet nechtěl.
Jinak místo na zadních sedadlech by bylo o poznání větší, kdyby kromě vybrání v opěradlech se mechanizmus sklápění opěradla posunul trochu dopředu, Zmizela by tak nepříjemná hrana na zadní straně opěradel a pro nohy by bylo zase TROCHU víc místa.
Kde se tam vzal Accent?To je snad vtip.
Prečo vtip? Ako to myslíš?
Accent v žádném případě ani rozvorem ani velikostí nepatří do stejné třídy jako Megane2,Golf atd.V tom případě by tam měla patřit taky třeba Fabie Combi což není pravda a tvrdím to ačkoli Fabii Combi vlastním.
no ale v mondeo je vice az moc
Mondeo je auto střední třídy, tam se tudíž předpokládá; rozvor je u Mondea o více než dvacet cm větší, což je sakra rozdíl
Na druhou stranu je spousta nižší střední třídy, kde se vzadu budete cítit lépe.Neco tam chybi...
Otec si koupil oktavku 1.8Turbo a reknu narovinu, ze pokud si muj 185cm otec sedne za volant, ja se svymi 186cm si dozadu proste nesednu. Nejde to. Neprehanim, myslim to vazne, proste nejde to! To uz v mem Mercedesu w201 je vzadu vice mista a to znatelne, coz je co rict, nebot kdo zna w201 vi, ze je to auto spise pro 2...
Už jsem to doplnil.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.