Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Britská značka elektrifikuje ve velkém. Po oznámení reinkarnace modelu Le Mans s elektromotorem přichází i čtvrtá elektrická série základního modelu.

Tradiční britská automobilka AC oznámila, že má nástupce za model Cobra 378 Superblower MkIV. To je v podstatě klasika na trubkovém rámu s osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru, který dosahuje výkonu 580 koní. Sílu přenášela na zadní kola pětistupňová převodovka. Takové auto musí jednoduše pohnout s každým milovníkem benzinu.

Kdo ale čekal, že nástupce posune laťku ještě víc, toho teď asi zklameme. Respektive ona ta laťka je výš, ale za cenu ztráty spalovacího motoru. Ano, Cobra Series 4 Electric je dalším elektromobilem z dílny AC. Značka nicméně tvrdí, že v boji s emisemi nemusela odložit stranou styl a sílu, která je jejím modelům vlastní.

Blíží se levný sporťák s výkonem 400 koní při hmotnosti 700 kg. Odoláte mu?

Blíží se levný sporťák s výkonem 400 koní při hmotnosti 700 kg. Odoláte mu?

O tom žádná, hodnoty vypadají úctyhodně. Elektromotor zde produkuje výkon 460 kW (626 koní) a maximální hodnota točivého momentu činí až 1000 N.m. Akcelerace z 0 na 100 km/h prý proběhne za 3,8 sekundy. Díky akumulátoru o kapacitě 54 kWh se může novinka pochlubit dojezdem až 320 km na jedno nabití.

Automobilka je na svůj nový počin neskonale pyšná. Především pak na to, že se jí podařilo udržet hmotnost na poměrně příjemných 1190 kg. Novinka bude dostupná v patnácti barevných kombinacích a první kousky dorazí k zákazníkům v létě příštího roku. Jeden vyjde na 168.000 liber, tedy v přepočtu 4.929.000 Kč.

Skoro 300 km/h po veřejné komunikaci. I takhle se dříve trénovalo na Le Mans

Skoro 300 km/h po veřejné komunikaci. I takhle se dříve trénovalo na Le Mans

Pro porovnání uvedeme, že výše zmíněný model Cobra 378 Superblower MkIV vyjde v přepočtu na 3.799.000 Kč. V nabídce značky ještě stále je, pokud tedy toužíte po klasické Cobře přímo od výrobce, asi byste neměli otálet. Doma se mění a s ní i tradiční značky.

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků