Je tu další elektrická dodávka. Mercedes eVito Tourer s devíti místy ujede 421 km

20 komentářů

Pavel
12. března • 14:42

Elektrické Citigo musí najet 227.000km, aby se uhlíková stopa při výrobě jeho baterií vyrovnala spalovacímu motoru stejného vozidla. O nákladech na likvidaci se zatím nemluví. Kolik by to asi bylo u Vita, při velikosti jeho baterií??? O čem to všechno je???? :-D

Badsworth
15. března • 9:29

Mohl bys mě dát zdroj toho nesmyslného čísla?
V podmínkách českého energetického mixu je to u CITIGO cca 38 000km ! V připadě např. Norska nebo dokonce i takového Slovenska je to ještě podstatně míň.
A to se bavíme jen o CO2. Ale důležitější pro nás jsou místní emise které přímo ovlivňují zdraví obyvatelstva a ty má elektromobil prakticky nulové. Jen v Evropě umírá podle WHO min. 400 000 lidí na následky nemocí způsobených znečištěným ovzduší.
O bateriích a jejich recyklaci se mluví, už teď existují funkční technologie na další použití vysloužilých baterií(bateriové úložiště) a případné následné recyklaci.
Je zajímavé že tě podobné problémy netrápí u spalovacích motorů, protože těžba zpracování a přeprava ropy není dvakrát ekologická....https://www.electrodad.cz/wp-content/uploads/2020/0... ...

Pavel
12. března • 11:02

Kdyby udělali maximálku 160km/h u dvěstě koňový nafty, tak je zákazníci pošlou někam. Proč to taky nemůže jezdit 200? Chtěl bych vidět dojezd v 8 lidech po německý dálnici, když budu mít na tempomatu 150, zapnutou klimu atd... Využití ve městě asi dobrý, bez vztekání s věčně nevypáleným DPF. Je to příměstský auto za nehorázný peníze :-/

iPace
12. března • 11:09

aneb idelani shuttle pro hotely, sak vyber motorizace tam je, tak at si kazdej vybere to co chce, pokud zakaznichk nechce elektrickou verzi, tak at si poridi tu naftovou, na vyber ji tam ma ;-)

jozka
12. března • 11:51

To jo, hotely se juknou do ceniku a vyberou si podle svych moznosti. Ty male si vezmou naftove Vito. Ty vetsi dve ci tri. Naftova :-D

Ďuri
12. března • 9:36

V taxi pre komfort zakazíkov bude musieť mať stale zapnutu klimatizaciu v zime aj v lete.V zime v miernych mrazoch pri zapnutom topení dojazd klesa aj o 40%.Realny dojazd v takychto pripadoch je cca 200 km.Taxikar využivajuci taketo etaxi je pod stalym stresom,či dokaže odviesť zakazníka na miesto.Po dvoch-troch jazdach ako keby jazdil na rezervu s 5 l paliva v nadrži.Robota za trest...Pokiaľ etaxi nebudu sa môcť nabiť za 5 minut,nemaju šancu na uspech.

iPace
12. března • 10:18

klimatizacni jednotka a cerpadlo maji pri maximalnim vyuziti za hodinu odber asi 2.5kW, jooo to z 90kWh ubere faaakt silene mocdrtiva vetsina techto aut bude slouzit hotelum jako shuttle, takze pohodlne i nonstop provoz kde to proste v pauzach bude na pomale nabijecce v garazich hotelu, ostatne nekolik takovych VIP mercedesu co takto pouziva jisty Prazsky hotel, ma denni prumer okolo 180km najezdu, to tohle Vito ve meste zvladne naprosto vpohode ikdyby se menohlo nabijet ;-)

Tom
12. března • 14:04

Coz při ca 10 h pendlu je 25kWh. To není málo.

A
12. března • 9:29

V zimě bez uzavírek na D1 tempomat 135 a jsi rád, že doplachtíš do Brna. Vítej, papírový pokroku.

Kankunen
12. března • 8:03

Super, za tři dny jsi na dovči, reál je tak 300 km s bídou. Kolik to bude stát? 2mil ? A uveze to ještě něco kromě baterek.

Letadlo
12. března • 10:32

Proč by s tím jezdil někdo na dovolenou? :-D Tento model bude určen korporátům pro odvoz jejich jejich klientů z letište do hotelu, firmy, atd..Používá se místo limuzín, je pohodlnější.

Kankunen
12. března • 10:36

Na převoz klientů si pořídím za cenu eVita dvě naftové a vydělám jednou tolik.

Tommy
12. března • 12:55

Jo a na kraji civilizovaného města je přeložíš na tramvaj a vrazíš jim do ruky lístek, viď :-D

iPace
12. března • 11:07

celkem verim ze ty takovej korporat nejsi, takze pohoda, ty si nekoupis zadne vito B-]

iPace
12. března • 10:15

fakt nekdo s diskutujicich ceka, ze si tohle poridi nekdo na jizdy na dovolenou?

Marek71
12. března • 8:48

Dojezd je jasný nesmysl, redakce přebrala tiskovou zprávu bez toho, aby se zamysleli nad tím, jestli to není blbost. Je to homologováno podle nějaké prastaré normy, totální úlet. Protože pokud to má stejnou baterku jako EQC, tak s tou hmotností a "super aerodynamikou" to může mít reálně tak max. 300 km, když pojede max. 90 km/h a v létě :-)

Jakub
12. března • 8:39

Tak to je perla:- D Nebo taky smutná pravda. Každopádně na střechu bych dal do boxu elektrocentrálu a je vystaráno B-]

Kankunen
12. března • 8:44

A můžeš stát zadara v blue zóně s nastartovanou centrálou.

Nojono
14. března • 18:08

a proč ne?

Doporučujeme

Články odjinud