Je to tam! McLaren pokořil 25 let starý rekord, Speedtail už je teď legendou

Sličný hypersport umí jet rychlostí přes 400 km/h. McLaren si to raději třicetkrát ověřil.

Duchovní nástupce původního McLarenu F1 si připsal zajímavé prvenství. Nový, a již beznadějně vyprodaný hypersport britské automobilky, se stává nejrychlejším autem v domě. Prototyp XP2 totiž dokázal pokořit rychlost 250 mil za hodinu (403 km/h). 

Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Za volant si sedl testovací jezdec Kenny Brack, který podrobil Speedtail celkem třiceti jízdám na plný plyn na testovací dráze v Kennedyho vesmírném středisku v americké Floridě. Svého duchovního předchůdce Speedtail porazil o zhruba 30 km/h, McLarenu tento rekord trvalo pokořit přesně 25 let. Model F1 je ale stále nejrychlejším modelem s atmosférickým motorem.

S délkou 5137 mm je Speedtail nejdelší vůz, jaký kdy ve Wokingu vyrobili. Samozřejmě je i jedním z nejvýkonnějších - kombinovaná síla elektrického a spalovacího motoru činí celkem 1055 koní.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren se chlubí i tím, že má Speedtail nejlepší poměr hmotnosti k elektrickému výkonu (5,2 kW/kg). Automobilka vyrobí pouze 106 exemplářů a všechny už mají svého majitele. K prvnímu by měl vůz dorazit v únoru příštího roku. Už teď je ale Speedtail legendou.

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků