Je to oficiální: SUV Bugatti nebude! Šéf značky vysvětlil, proč jej odmítá

Ačkoliv se dříve podobné spekulace objevily a internet zaplavily neoficiální ilustrace, Bugatti nyní oficiálně říká, že SUV od ikonické francouzské značky fakt čekat nemáme.

K domněnkám o možném rozšíření nabídky Bugatti luxusním SUV se vyjádřil samotný šéf značky Stephan Winkelmann, a to v článku vydaném na oficiálním webu výrobce. Kromě toho, že Winkelmann zmiňuje úspěchy značky za uběhlý rok, její letošní výročí a předpovídá budoucnost směřování Bugatti, nakonec dodal i pár slov ke spekulacím ohledně tvorby SUV.

Důvod zavrhnutí takové myšlenky je přitom krásně prostý a lze vidět, že šéfovi značky záleží na tradici francouzské značky a jejích hodnotách. „Přestože se objevují spekulace a dnešní doba takovým vozům jednoduše přeje, od Bugatti žádné SUV nečekejte,“ uvedl Winkelmann. Dále přitom dodal, že „SUV se nehodí jak k samotné značce, tak k její historii“.

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

To bychom tedy měli. Není však stále vyloučeno, že Bugatti pracuje na praktičtějším čtyřdveřovém GT či limuzíně, které by doplnily současné portfolio hyper-GT Chiron a jeho okruhového derivátu Divo. Ostatně fotografie záhadného vozu pod plachtou se objevily už minulý rok v srpnu (viz galerie). Od té doby jsme však o vozidle více informací neslyšeli.

Objevují se dokonce představy, že nám Bugatti konečně dopřeje produkční verzi úžasného konceptu 16C Galibier, jež značka představila zpátky v roce 2009. Tehdy měl koncept pod kapotou dvakrát přeplňovanou verzi osmilitrového W16 z modelu Veyron. I tak se u Galibieru mluvilo o výkonu kolem tisícovky koní.

Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Ve svém shrnutí loňského roku mimochodem Winkelmann uvedl, že Bugatti minulý rok postavilo 78 kusů Chironu a produkce dalších vozů je zamluvená až do roku 2021. Chystá se přitom start produkce zmíněného Diva, jehož výroba je limitována na pouhých 40 exemplářů. Každý pak stojí v přepočtu asi 129 milionů korun.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků