Je to oficiální: SUV Bugatti nebude! Šéf značky vysvětlil, proč jej odmítá

Ačkoliv se dříve podobné spekulace objevily a internet zaplavily neoficiální ilustrace, Bugatti nyní oficiálně říká, že SUV od ikonické francouzské značky fakt čekat nemáme.

K domněnkám o možném rozšíření nabídky Bugatti luxusním SUV se vyjádřil samotný šéf značky Stephan Winkelmann, a to v článku vydaném na oficiálním webu výrobce. Kromě toho, že Winkelmann zmiňuje úspěchy značky za uběhlý rok, její letošní výročí a předpovídá budoucnost směřování Bugatti, nakonec dodal i pár slov ke spekulacím ohledně tvorby SUV.

Důvod zavrhnutí takové myšlenky je přitom krásně prostý a lze vidět, že šéfovi značky záleží na tradici francouzské značky a jejích hodnotách. „Přestože se objevují spekulace a dnešní doba takovým vozům jednoduše přeje, od Bugatti žádné SUV nečekejte,“ uvedl Winkelmann. Dále přitom dodal, že „SUV se nehodí jak k samotné značce, tak k její historii“.

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

To bychom tedy měli. Není však stále vyloučeno, že Bugatti pracuje na praktičtějším čtyřdveřovém GT či limuzíně, které by doplnily současné portfolio hyper-GT Chiron a jeho okruhového derivátu Divo. Ostatně fotografie záhadného vozu pod plachtou se objevily už minulý rok v srpnu (viz galerie). Od té doby jsme však o vozidle více informací neslyšeli.

Objevují se dokonce představy, že nám Bugatti konečně dopřeje produkční verzi úžasného konceptu 16C Galibier, jež značka představila zpátky v roce 2009. Tehdy měl koncept pod kapotou dvakrát přeplňovanou verzi osmilitrového W16 z modelu Veyron. I tak se u Galibieru mluvilo o výkonu kolem tisícovky koní.

Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Ve svém shrnutí loňského roku mimochodem Winkelmann uvedl, že Bugatti minulý rok postavilo 78 kusů Chironu a produkce dalších vozů je zamluvená až do roku 2021. Chystá se přitom start produkce zmíněného Diva, jehož výroba je limitována na pouhých 40 exemplářů. Každý pak stojí v přepočtu asi 129 milionů korun.

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků