Je to oficiální: SUV Bugatti nebude! Šéf značky vysvětlil, proč jej odmítá

Ačkoliv se dříve podobné spekulace objevily a internet zaplavily neoficiální ilustrace, Bugatti nyní oficiálně říká, že SUV od ikonické francouzské značky fakt čekat nemáme.

K domněnkám o možném rozšíření nabídky Bugatti luxusním SUV se vyjádřil samotný šéf značky Stephan Winkelmann, a to v článku vydaném na oficiálním webu výrobce. Kromě toho, že Winkelmann zmiňuje úspěchy značky za uběhlý rok, její letošní výročí a předpovídá budoucnost směřování Bugatti, nakonec dodal i pár slov ke spekulacím ohledně tvorby SUV.

Důvod zavrhnutí takové myšlenky je přitom krásně prostý a lze vidět, že šéfovi značky záleží na tradici francouzské značky a jejích hodnotách. „Přestože se objevují spekulace a dnešní doba takovým vozům jednoduše přeje, od Bugatti žádné SUV nečekejte,“ uvedl Winkelmann. Dále přitom dodal, že „SUV se nehodí jak k samotné značce, tak k její historii“.

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

To bychom tedy měli. Není však stále vyloučeno, že Bugatti pracuje na praktičtějším čtyřdveřovém GT či limuzíně, které by doplnily současné portfolio hyper-GT Chiron a jeho okruhového derivátu Divo. Ostatně fotografie záhadného vozu pod plachtou se objevily už minulý rok v srpnu (viz galerie). Od té doby jsme však o vozidle více informací neslyšeli.

Objevují se dokonce představy, že nám Bugatti konečně dopřeje produkční verzi úžasného konceptu 16C Galibier, jež značka představila zpátky v roce 2009. Tehdy měl koncept pod kapotou dvakrát přeplňovanou verzi osmilitrového W16 z modelu Veyron. I tak se u Galibieru mluvilo o výkonu kolem tisícovky koní.

Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Ve svém shrnutí loňského roku mimochodem Winkelmann uvedl, že Bugatti minulý rok postavilo 78 kusů Chironu a produkce dalších vozů je zamluvená až do roku 2021. Chystá se přitom start produkce zmíněného Diva, jehož výroba je limitována na pouhých 40 exemplářů. Každý pak stojí v přepočtu asi 129 milionů korun.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků