Chytrak
31. března 2019 • 0:01

To je dobre. Až Euro 5 (od 2009) přinesla povinný filtr pevných částic (diesel).. Do ty doby auta cmoudila jak starý kamna.

řidič
30. března 2019 • 18:04

Současné diesly jsou čistší než benziny a tak se již do benzinových aut budou montovat také filtry pevných částic. I když diesel asi více smrdí, exhalace z benzinových motorů jsou pro lidský organismus více toxické.. Ale ekoteroristé řekli dieslům stop a dál se o tom nedebatuje!

JirkaX
1. dubna 2019 • 17:29

Diesel čistší jak benzin,to je dost blbej apríl, na to nikoho nenachytáš:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

..-
1. dubna 2019 • 17:46

Tebe ne, na to jsi moc jednoduchý. Na rozdíl od originálu JirkyX.

JirkaX
1. dubna 2019 • 20:14

Vyprdni se na něj, je to blb. Duševní chudák, není mu pomoci.

JirkaX
1. dubna 2019 • 20:51

Nesmím zapomínat na své léky, jinak je to špatné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bureš.
1. dubna 2019 • 21:15

Tak si kup dávkovač na léky a nás tady neotravuj.

JirkaX
1. dubna 2019 • 20:47

To je fakt, lepší to s ním nebude.;-)

Bureš.
1. dubna 2019 • 17:54

Co ty jsi zač, budeš asi nemocný, nebo něco takového.:-(

JirkaX
1. dubna 2019 • 17:59

On ten ..- je vadný a často se vydává za někoho jiného.

Kuk Vykuk
31. března 2019 • 9:25

Tývole čistej dízl to je něco jako suchá voda :-D

tom
1. dubna 2019 • 9:35

A on psal neco o cistem dieselu? A kde?

Kuk Vykuk
2. dubna 2019 • 13:37

"Současné diesly jsou čistší... "

..-
31. března 2019 • 20:51

Nauč se správně gramaticky psát nebo zalez. Navíc tomu stejně nerozumíš.

Michal
30. března 2019 • 16:41

Problém je že mají němci dražší benzín ca o 20centů čili 4-5korun/litr než naftu a to už je podstatný rozdíl.I kamión pod euro 5 do města nesmí.

Kuk Vykuk
30. března 2019 • 13:41

Toto řešení není moc ideální, ale města se rozhodla napravit to na co vláda a politici dlouhá léta srali, protože příliš douho ustupovali autolobbystům, jejich dízlrakovinometům a srali na životní podmínky vlastních občanů. VW to odshora dolů podělal s Dízlgejtem. Navíc všechny německý automobilky měli kartel jako prase a měli ho v i segmentu kamionů a náklaďáků. Fakt vykutálená sebranka. Německý automobilky před 9 lety dostali od vlády miliardu eur na vývoj čistějších aut, ale se na to vykašlali a výsledkem bylo jen víc dízlovejch rakovinometů. Takže se města už si nechtěla nechat srát na hlavu a vyřešila to soudní cestou.

..-
30. března 2019 • 21:36

Nechceš se už konečně naučit jak používat i/y?

Kuk Vykuk
31. března 2019 • 9:23
kuk
31. března 2019 • 21:20

Ale ve třetí pomocné sme to ještě neprobýrali.

Kuk Vykuk
2. dubna 2019 • 13:36

A hele už sem zase zapíšu i když to sem nepíšu. :-)

T
30. března 2019 • 10:32

Celé tohle honění za ekologií jednou skončí, protože elektro auta svou výrobou potažmo provozem zatěžují mnohdy i víc než auta na spalovací motor. Nesmíme zapomínat, že tu elektřinu je potřeba někde vyrobit a hlavně potom to mít kde nabíjet! A s tímto náhlým nárůstem nikdo při elektrifikaci nepočítal - el. rozvodná síť to nevydrží. Auto na benzín taky není bůhví jak čisté, ne nadarmo mu nyní přibyl taky částicový filtr. Objevují se i články kde se píše, že i měření nečistot ve městech v Německu (kde pak zakazují vjezd autům) jsou špatně koncipována, že je to spíš záměr než že jsou ty auta tak nebezpečné. Němci na to brzo dojedou, automobilový průmysl je taky dost živý a až odstaví jaderné elektrárny tak nebudou mít čím dobíjet ani "eko" elektro vozy. Navíc takový kuřák vyprodukuje daleko víc bordelu než moderní diesel. Takže ještě by měli zakázat ve městech i to kouření :-)

Kuk Vykuk
30. března 2019 • 13:53

Jediný co ti nevydrži je guma vod trenek ty rozumbrado. B-] Vo naší energetiku strach neměj, tak je už vod komačů předimenzovaná jako prase. 20 let jsme vyváželi 1/4 produkce za pakatel a žádnej blekout se nekonal. Běž si blábolit ty kraviny zpátky do hospody, rozumíš tomu jak koza petrželi B-]

....
30. března 2019 • 14:38

Kuk ty zakomplexovany curak.
Pripominas mi fararov.
Tiez buzeranti ako ty co vodu kazu a vino piju.

řidič
30. března 2019 • 16:57

Na Slovensku nemáte diskuzní fórum?

Kuk Vykuk
31. března 2019 • 9:21

Von má na Slovensku ban, vykopli ho do Maďarska. B-]

Zvědavý
30. března 2019 • 18:50

Přebral ti někdo z Bratislavy holku?

Kuk Vykuk
30. března 2019 • 14:58

Myslíš ty faráře co ti vždycky strčili hlavu do žumpy a pak ti rozjebali zadel, že si nemoh tejden chodit? Tak to pak chápu tvůj zamindrákovanej vymletej mozek. Tvý mámě za to dali dvacku na fet. B-]

Marek71
30. března 2019 • 15:20

Ale má pravdu o tom víně a vodě. Bojujes tu za čistou mobilitu a EV a sám jezdíš ve smradlavem spalovaku. Něco ve stylu, všichni jezděte v elektru, abyste mi nesmrdeli pod nos, ale já budu dál smrdet, protože na ten EV nemám. Nebo už máš elektro?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
31. března 2019 • 9:19

To jsou paradoxy co? To tvůj naivní maloměštáckej mozeček nikdy nepochopí. A celý léto se dokonce vozím za americkou V8 :-D

Joe Doe
30. března 2019 • 11:47

"Nesmíme zapomínat, že tu elektřinu je potřeba někde vyrobit a hlavně potom to mít kde nabíjet!"No jo... benzin a nafta su vyrabane z mesacneho svitu lesnymi vilami a potom ich skratkovia pocas novu vozia na pumpy.

Neurotic
30. března 2019 • 9:37

No chtěl jsem letos koupit novější auto takže mne těší, že by mohlo být levnější:-))

petr r. (petrumr)
30. března 2019 • 8:19

jen tak dále a mám dva bavorácký benzíny a fakty se vyrábí i nafta :-D

Kuk Vykuk
30. března 2019 • 2:18

Výborně, první rakve plmý rakovinometů zaklaply a už jsou připravený hromady dalších. Zubatá si brousí kosu na další spalováky. Té parádní funus co. :-DB-]

Marek71
30. března 2019 • 15:16

Jo, výborně. Akorát místo do rakve ta auta poputuji na východ, k nám, na SK, atd. A tady budou ještě dlouho sloužit, protože podobné zákazy u nás v dohledné době nevidím jako reálné.

Kuk Vykuk
31. března 2019 • 13:40

Voni totiž zaklaply rakve všem těm novejm rakovinometům, který už si od teď nikdo nekoupí :-PB-] Ale tenhle důsledek je pro tvůj hloupučkej mozeček moc složitý si představit.

Kuk Vykuk
31. března 2019 • 9:09

Jo sameček svrabu kožního leze tunýlkama vyžranýma samičkou a živí se jejíma hownama. Tak nějak podobně mi to připadá. B-]

řidič
29. března 2019 • 21:46

A benzin s Euro 0 tam může jezdit? Ne že bych tam jezdilo mraky, ale všichni se naváží do nafťáků. Takřka každý den jezdím do práce na kole několik km časovku jednotlivců a za takovou Felicií (benzinovou) je to opravdu pošušňáníčko :-D

Axel Toronto (xax41)
30. března 2019 • 1:05

Tak hlavně že za dieselovou Felicií je ti líp. Pokud teda za olítaným nebo čipnutým dieselem poznáš co je to za auto.

řidič
30. března 2019 • 7:06

Tady se píše o Euro 4 a to diesel Felicie není, stačí číst a myslet. To bych napsal taky to Trabantíkovi a Van der burgu.

Sir_CHerokee
29. března 2019 • 20:41

No a diesely pudou zase dolů a naše bazary si mnou ruce, jak levně koupí a u nás draze prodají...

petr r. (petrumr)
30. března 2019 • 8:26

už ajíi v tych bazarech stím dovozem jsou opatrnější a na objednávku jdou na dračku benzíny. Lidi už to znají s fabrik, kde novější diesel ve městě žere více jak benzín. Měsíc jsem jezdil s filtrem a dvakrát jsem ho vypaloval, 12l na sto jenom to fikne a kámoš s novým dusterem jak by smet.:-|

řidič
14. dubna 2019 • 9:39

12l/100. To si jezdil Liazkou?:-D

===
30. března 2019 • 11:52

Naftu mám rád, najedu ročně okolo 80 000 km a po třech, čtyřech letech to prodám idiotovi, co s tím najede 10 000 km po městě kde se to zanáší a stojí ho to mnohem víc peněz a času v servisu jak dvou litr v benzínu.;-)
Lidská hloupost je věčná.

Kankunen
29. března 2019 • 19:04

No hurá, staré auta které se už pomalu chystaly na východ, poputují na východ. V rámci ekologie je nařízeno to, co se dělo přirozeně.

brk77
29. března 2019 • 18:10

Euro X normy pro benzín a naftu vstupovaly v platnost v různou dobu? "Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009."Sice jezdím na bemzín, ale překvapilo mě to, protože ta má benzínová Euro 5 byla vyrobena v dubnu 2015. Od června to pak vyráběli mírně upravené jako Euro 6.

Ota
29. března 2019 • 19:25

nafta 2011 Euro 4

883ccm
29. března 2019 • 17:48

Dobře, jen tak dál a víc!
Jen místní bezohlední kolenovrti si myslí, že je jejich dehet-car čistá jak lilie. Ale ve skutečnosti bez ohledu na plněnou normu odporně smrdí těžkým, kyselým smradem a stále vypouští karcinogenní mikročástice sazí.

Neurotic
30. března 2019 • 9:40

No já si nemyslím, že by si lidi mysleli, že to mají čisté jak lilii narozdíl od majitelů benzínů, kteří si myslí, že jim to voní po fialkách:-D
No a další věc je, že lidi by si klidně koupili něco jiného, kdyby na to měli... Tím, že se jim bude něco zakazovat jenom vymění 10 let staré auto v OK stavu za polorozpadající se, které je ale OK dle ekoúředníkaB-]

Aladin
29. března 2019 • 18:07

Skutečně nejsem příznivce nafty, ale připadne ti normální zakazovat 10let starý vůz, který si někdo legálně koupil? V tom případě můžeme vydat demoliční výměr na všechny stavby s vyšší spotřebou energie než nulovou a budeme úplně eko.

Joe Doe
30. března 2019 • 8:32

Aj cigarety si kupis legalne, a v nakupnom centre ci na urade si nezapalis.Kde je problem?

iPace
30. března 2019 • 7:42

prodej tech aut nikdo nezakazuje, jen mesta si na svem uzemi zakazuji vjezd takovych aut, tak jako ty si na svem pozemku muzes zakazat jezdit treba elektromobilum, mesto si muze zakazat jezdit na jeho uzemi treba konskym povozum nebo dieselum auro4 a nizsim, osttane jakakoliv pripazova znacka zakazu vjedu je uplne tim samim, jen s tim rozdilem, ze bez povoleno tam nesmi ani zadne auto ktere je treba i tyden stare ;-) a vadi ti snad ze nekde jsou znacky zakazu vjezdu vsech vozidel? pokud maji alespon trosku rozumu v danych mestech, tak do center a to i sirsich center zakazou vjezd vsem vozidlum ktere neslouzi jako zasobovani nebo neslouzi k verejne preprave osob, tedy vyjimku by vesmes meli jen autobusy a taxiky, po vzoru treba Nemeckeho Freiburgu a ctvrti Vauban, kde osobni auta omezuji vesmes jen na 30 minut pohybu po ctvrti a diesel tam zakazali uplne at splnuje jakoukoliv normu euro B-] pritom v Nemecku tahle ctvrt v relativne malem mestecku parti dnes k nejdrazsim lokalitam v Nemecku, i pres tenhle zakaz tam chce bydlet cim dal tim vice lidi a Freiburg ma na pristi rok jiz vyhlasene hlasovani v referendu, kde se o tom bude hlasovat pro cele mesto ;-) takze sami obcane mesta si rozhodnou jestli to tak chtej pro cele mesto Freiburg

883ccm
29. března 2019 • 19:40

Ano, přijde mi to normální. Ten příměr pokulhává na obě nohy - stavby s vyšší spotřebou energie nikomu nezpůsobí rakovinu plic a za druhé o samotnou spotřebu energie přece nejde, benzíny mají vesměs větší spotřebu.
I před deseti lety bylo všem jasné, že se exhalace z dehťáků negativně podepisují na zdraví lidí. Jen si to VW a další úplatky u EU pojistili, aby se to překrylo bušením do CO2.
Ale asi bych taky nešel přes zákazy. Např. u nás by stačilo, kdyby se srovnaly spotřební daně na benzín a naftu a hned by sobečtí kolenovrti hromadně prodávali ty svoje čmoudy.

Jaky
29. března 2019 • 21:34

Pro 883ccm. Je me te lito.

Bureš.
30. března 2019 • 11:30

Takovým jako ty, bych nacpal trubku od výfuku tvého milovaného TDI čmoudu do kabiny, aby sis to vyzkoušel sám na vlastní kůži .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jaky
30. března 2019 • 17:33

Nastartuj svoje cyklokolo a nepis nesmysli.

JirkaX
31. března 2019 • 10:00

Jaky, Jaky, jsi hloupý a ještě u toho smrdíš.

..-
31. března 2019 • 20:47

Original JirkaX by tohle nenapsal. Jsi snadno k prokouknutí.

Chevy70
30. března 2019 • 18:24

"nesmysly" se píše na konci s ypsilon, ty "cyklokolo":-D

883ccm
29. března 2019 • 22:24

No, mě Tebe taky. Chovat se sobecky kvůli pochybně ušetřenému litru paliva vůči svému okolí.

adv
29. března 2019 • 20:45

Je to legrace sledovat, jak lidé s mindrákem a IQ pod 80 diskutují na internetu. Stačí nadhodit nějaké kontroverzní téma, o kterém někde četli. A pak už stačí jen nějaký trigger a mindráček se projeví, V ideálním případě k tomu přidá nějaké svoje rádbymoudro typu "už před deseti lety všichni věděli..." Důležité ale je, aby tihle lidé měli nějaké téma, kde se můžou realizovat a vůči čemu mohou nasměrovat své mindráky - vw, diesely, imigranty, kalouska...

Chevy70
29. března 2019 • 22:39

pro ADV: zvláštní někoho napadat ohledně nízkého IQ a přitom nechápat vliv sazí z dieselových motorů na zdraví lidí, ne?

883ccm
29. března 2019 • 22:26

Jo, abych nezapomněl - arogance - kromě bezohlednosti a lakotnosti jsou typické vlastnosti majitelů vw-čmoudů ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
30. března 2019 • 16:06

kraval z tvy motorky jsou taky emise

883ccm
30. března 2019 • 18:25

Jenže bez mikrosazí, takže nikomu nádor nepřipravuji ;-)

JirkaX
30. března 2019 • 21:13

Ze současných žádné saze nelétají.

..-
31. března 2019 • 20:45

Jenom hlupáci tvrdí opak když je to tak snadno dokazatelné.

řidič
30. března 2019 • 20:18

Emise z benzinu jsou toxicky nebezpečné proti emisím z dieselu. Ale o tom kluci zelení nemluví, protože ti mluví jen to co jim někdo nařídí.

KLD
29. března 2019 • 18:51

Automobilky si musí mnout ruce, povinně odstavit starší auta a vyrobit nová, to je pro ně růžový sen, protože jinak byl trh víceméně nasycený, nyní se kola roztočí nanovo.

brk77
29. března 2019 • 18:14

Ono to hlavně akorát přesouvá problém jinam. Vyrobit auto je samo o sobě slušná ekologická zátěž, takže se budou měnit dřív, než by bylo nutné a navíc se to jen přesune k nám, případně dál na východ.

lesniq fiq
30. března 2019 • 3:42

Pamatuje zde jeste nekdo 90. leta? Vzpominate na to nadseni z kulervouci akcelerace a z neuveritelne nizke spotreby nafty Octavie s turbodieselovym pumpa-dyza motorem? Kdo tu dobu nezazil, nepochopi.Myslim, ze tam je pocatek celeho toho dieseloveho moru. Myslim tim tedy cesky pocatek, na zapad od nasich hranic byli v nasazovani karcinometu o neco napred. Samozrejme, ze ty diesely smrdely i tehdy a jen lide s poskorenym cichem to nemohli vedet. Jenze nafta byla o tolik levnejsi nez benzin a ty diesely navic spotrebovavaly o tolik min! To pak naklady na naftu byly klidne i na 1/3 oproti benzinu.V te dobe jeste byvaly benziny atmosfericke, tedy az na par velice vzacnych vyjimek. Turbodiesel mel v porovnani s benzinem naprosto dechberouci zatah a to hned od nizkych otacek. Kombinace nizkych nakladu na palivo s tim lokomotivnim zatahem byla pro benziny naprosto zdrcujici konkurenci a jen velice tezko se hledaly realne duvody proc jit do benzinu. A tak se do nej v naproste vetsine neslo.A bylo to tak hrozne fajn, ze nad emisemi se kupujici radeji ani nezamysleli. Regulace emisi mely zacit jiz tehdy, protoze to co z tech turbodieselu lezlo, to byl vazne hnus. Jenze v te dobe, ostatne stejne jako dnes, byly penize az na 1. miste.Ackoliv nejsem zastancem nafty, jeji zakazovani se mi vubec nelibi. Dneska se to kritizuje a zakazuje, kdyz je nafta jen nepatrne levnejsi nez benzin a ve spotrebe se to take hodne priblizilo. Kdyby se ovsem situace z 90. vratila, mozna by meli mili stuttgartsti radni pod okny demonstrace, ale spise pech v nadchazejicich volbach.

Joe Doe
30. března 2019 • 8:36

Pocas celej tej doby sme mali vsetci v rodine atmosfericke japonske benziny - Mazdy.A z dlhodobeho hladiska nas tie auta stali menej ako dechtove oktavky, ktore si vtedy kupovali ludia naokolo. Funny fakt - vacsina s tych Mazd stale jazdi. Z tych oktaviek ani jedna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
1. dubna 2019 • 9:31

Tak to je dobrej aprilovej zertik.

Jakub
30. března 2019 • 7:52

Čerpadlo tryska se začal do Octavie montovat později, pokud vůbec. První měli rotační čerpadlo.

Doporučujeme

Články odjinud