Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

73 komentářů

Chytrak
31. března • 0:01

To je dobre. Až Euro 5 (od 2009) přinesla povinný filtr pevných částic (diesel).. Do ty doby auta cmoudila jak starý kamna.

řidič
30. března • 18:04

Současné diesly jsou čistší než benziny a tak se již do benzinových aut budou montovat také filtry pevných částic. I když diesel asi více smrdí, exhalace z benzinových motorů jsou pro lidský organismus více toxické.. Ale ekoteroristé řekli dieslům stop a dál se o tom nedebatuje!

JirkaX
1. dubna • 17:29

Diesel čistší jak benzin,to je dost blbej apríl, na to nikoho nenachytáš:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

..-
1. dubna • 17:46

Tebe ne, na to jsi moc jednoduchý. Na rozdíl od originálu JirkyX.

JirkaX
1. dubna • 20:14

Vyprdni se na něj, je to blb. Duševní chudák, není mu pomoci.

JirkaX
1. dubna • 20:51

Nesmím zapomínat na své léky, jinak je to špatné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bureš.
1. dubna • 21:15

Tak si kup dávkovač na léky a nás tady neotravuj.

JirkaX
1. dubna • 20:47

To je fakt, lepší to s ním nebude.;-)

Bureš.
1. dubna • 17:54

Co ty jsi zač, budeš asi nemocný, nebo něco takového.:-(

JirkaX
1. dubna • 17:59

On ten ..- je vadný a často se vydává za někoho jiného.

Kuk Vykuk
31. března • 9:25

Tývole čistej dízl to je něco jako suchá voda :-D

tom
1. dubna • 9:35

A on psal neco o cistem dieselu? A kde?

Kuk Vykuk
2. dubna • 13:37

"Současné diesly jsou čistší... "

..-
31. března • 20:51

Nauč se správně gramaticky psát nebo zalez. Navíc tomu stejně nerozumíš.

Michal
30. března • 16:41

Problém je že mají němci dražší benzín ca o 20centů čili 4-5korun/litr než naftu a to už je podstatný rozdíl.I kamión pod euro 5 do města nesmí.

Kuk Vykuk
30. března • 13:41

Toto řešení není moc ideální, ale města se rozhodla napravit to na co vláda a politici dlouhá léta srali, protože příliš douho ustupovali autolobbystům, jejich dízlrakovinometům a srali na životní podmínky vlastních občanů. VW to odshora dolů podělal s Dízlgejtem. Navíc všechny německý automobilky měli kartel jako prase a měli ho v i segmentu kamionů a náklaďáků. Fakt vykutálená sebranka. Německý automobilky před 9 lety dostali od vlády miliardu eur na vývoj čistějších aut, ale se na to vykašlali a výsledkem bylo jen víc dízlovejch rakovinometů. Takže se města už si nechtěla nechat srát na hlavu a vyřešila to soudní cestou.

..-
30. března • 21:36

Nechceš se už konečně naučit jak používat i/y?

Kuk Vykuk
31. března • 9:23

Chci B-]

kuk
31. března • 21:20

Ale ve třetí pomocné sme to ještě neprobýrali.

Kuk Vykuk
2. dubna • 13:36

A hele už sem zase zapíšu i když to sem nepíšu. :-)

T
30. března • 10:32

Celé tohle honění za ekologií jednou skončí, protože elektro auta svou výrobou potažmo provozem zatěžují mnohdy i víc než auta na spalovací motor. Nesmíme zapomínat, že tu elektřinu je potřeba někde vyrobit a hlavně potom to mít kde nabíjet! A s tímto náhlým nárůstem nikdo při elektrifikaci nepočítal - el. rozvodná síť to nevydrží. Auto na benzín taky není bůhví jak čisté, ne nadarmo mu nyní přibyl taky částicový filtr. Objevují se i články kde se píše, že i měření nečistot ve městech v Německu (kde pak zakazují vjezd autům) jsou špatně koncipována, že je to spíš záměr než že jsou ty auta tak nebezpečné. Němci na to brzo dojedou, automobilový průmysl je taky dost živý a až odstaví jaderné elektrárny tak nebudou mít čím dobíjet ani "eko" elektro vozy. Navíc takový kuřák vyprodukuje daleko víc bordelu než moderní diesel. Takže ještě by měli zakázat ve městech i to kouření :-)

Kuk Vykuk
30. března • 13:53

Jediný co ti nevydrži je guma vod trenek ty rozumbrado. B-] Vo naší energetiku strach neměj, tak je už vod komačů předimenzovaná jako prase. 20 let jsme vyváželi 1/4 produkce za pakatel a žádnej blekout se nekonal. Běž si blábolit ty kraviny zpátky do hospody, rozumíš tomu jak koza petrželi B-]

....
30. března • 14:38

Kuk ty zakomplexovany curak.
Pripominas mi fararov.
Tiez buzeranti ako ty co vodu kazu a vino piju.

řidič
30. března • 16:57

Na Slovensku nemáte diskuzní fórum?

Kuk Vykuk
31. března • 9:21

Von má na Slovensku ban, vykopli ho do Maďarska. B-]

Zvědavý
30. března • 18:50

Přebral ti někdo z Bratislavy holku?

Kuk Vykuk
30. března • 14:58

Myslíš ty faráře co ti vždycky strčili hlavu do žumpy a pak ti rozjebali zadel, že si nemoh tejden chodit? Tak to pak chápu tvůj zamindrákovanej vymletej mozek. Tvý mámě za to dali dvacku na fet. B-]

Marek71
30. března • 15:20

Ale má pravdu o tom víně a vodě. Bojujes tu za čistou mobilitu a EV a sám jezdíš ve smradlavem spalovaku. Něco ve stylu, všichni jezděte v elektru, abyste mi nesmrdeli pod nos, ale já budu dál smrdet, protože na ten EV nemám. Nebo už máš elektro?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
31. března • 9:19

To jsou paradoxy co? To tvůj naivní maloměštáckej mozeček nikdy nepochopí. A celý léto se dokonce vozím za americkou V8 :-D

Joe Doe
30. března • 11:47

"Nesmíme zapomínat, že tu elektřinu je potřeba někde vyrobit a hlavně potom to mít kde nabíjet!"No jo... benzin a nafta su vyrabane z mesacneho svitu lesnymi vilami a potom ich skratkovia pocas novu vozia na pumpy.

Neurotic
30. března • 9:37

No chtěl jsem letos koupit novější auto takže mne těší, že by mohlo být levnější:-))

petr r. (petrumr)
30. března • 8:19

jen tak dále a mám dva bavorácký benzíny a fakty se vyrábí i nafta :-D

Kuk Vykuk
30. března • 2:18

Výborně, první rakve plmý rakovinometů zaklaply a už jsou připravený hromady dalších. Zubatá si brousí kosu na další spalováky. Té parádní funus co. :-DB-]

Marek71
30. března • 15:16

Jo, výborně. Akorát místo do rakve ta auta poputuji na východ, k nám, na SK, atd. A tady budou ještě dlouho sloužit, protože podobné zákazy u nás v dohledné době nevidím jako reálné.

Kuk Vykuk
31. března • 13:40

Voni totiž zaklaply rakve všem těm novejm rakovinometům, který už si od teď nikdo nekoupí :-PB-] Ale tenhle důsledek je pro tvůj hloupučkej mozeček moc složitý si představit.

Kuk Vykuk
31. března • 9:09

Jo sameček svrabu kožního leze tunýlkama vyžranýma samičkou a živí se jejíma hownama. Tak nějak podobně mi to připadá. B-]

řidič
29. března • 21:46

A benzin s Euro 0 tam může jezdit? Ne že bych tam jezdilo mraky, ale všichni se naváží do nafťáků. Takřka každý den jezdím do práce na kole několik km časovku jednotlivců a za takovou Felicií (benzinovou) je to opravdu pošušňáníčko :-D

Axel Toronto (xax41)
30. března • 1:05

Tak hlavně že za dieselovou Felicií je ti líp. Pokud teda za olítaným nebo čipnutým dieselem poznáš co je to za auto.

řidič
30. března • 7:06

Tady se píše o Euro 4 a to diesel Felicie není, stačí číst a myslet. To bych napsal taky to Trabantíkovi a Van der burgu.

Sir_CHerokee
29. března • 20:41

No a diesely pudou zase dolů a naše bazary si mnou ruce, jak levně koupí a u nás draze prodají...

petr r. (petrumr)
30. března • 8:26

už ajíi v tych bazarech stím dovozem jsou opatrnější a na objednávku jdou na dračku benzíny. Lidi už to znají s fabrik, kde novější diesel ve městě žere více jak benzín. Měsíc jsem jezdil s filtrem a dvakrát jsem ho vypaloval, 12l na sto jenom to fikne a kámoš s novým dusterem jak by smet.:-|

řidič
14. dubna • 9:39

12l/100. To si jezdil Liazkou?:-D

===
30. března • 11:52

Naftu mám rád, najedu ročně okolo 80 000 km a po třech, čtyřech letech to prodám idiotovi, co s tím najede 10 000 km po městě kde se to zanáší a stojí ho to mnohem víc peněz a času v servisu jak dvou litr v benzínu.;-)
Lidská hloupost je věčná.

Kankunen
29. března • 19:04

No hurá, staré auta které se už pomalu chystaly na východ, poputují na východ. V rámci ekologie je nařízeno to, co se dělo přirozeně.

brk77
29. března • 18:10

Euro X normy pro benzín a naftu vstupovaly v platnost v různou dobu? "Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009."Sice jezdím na bemzín, ale překvapilo mě to, protože ta má benzínová Euro 5 byla vyrobena v dubnu 2015. Od června to pak vyráběli mírně upravené jako Euro 6.

Ota
29. března • 19:25

nafta 2011 Euro 4

883ccm
29. března • 17:48

Dobře, jen tak dál a víc!
Jen místní bezohlední kolenovrti si myslí, že je jejich dehet-car čistá jak lilie. Ale ve skutečnosti bez ohledu na plněnou normu odporně smrdí těžkým, kyselým smradem a stále vypouští karcinogenní mikročástice sazí.

Neurotic
30. března • 9:40

No já si nemyslím, že by si lidi mysleli, že to mají čisté jak lilii narozdíl od majitelů benzínů, kteří si myslí, že jim to voní po fialkách:-D
No a další věc je, že lidi by si klidně koupili něco jiného, kdyby na to měli... Tím, že se jim bude něco zakazovat jenom vymění 10 let staré auto v OK stavu za polorozpadající se, které je ale OK dle ekoúředníkaB-]

Aladin
29. března • 18:07

Skutečně nejsem příznivce nafty, ale připadne ti normální zakazovat 10let starý vůz, který si někdo legálně koupil? V tom případě můžeme vydat demoliční výměr na všechny stavby s vyšší spotřebou energie než nulovou a budeme úplně eko.

Joe Doe
30. března • 8:32

Aj cigarety si kupis legalne, a v nakupnom centre ci na urade si nezapalis.Kde je problem?

iPace
30. března • 7:42

prodej tech aut nikdo nezakazuje, jen mesta si na svem uzemi zakazuji vjezd takovych aut, tak jako ty si na svem pozemku muzes zakazat jezdit treba elektromobilum, mesto si muze zakazat jezdit na jeho uzemi treba konskym povozum nebo dieselum auro4 a nizsim, osttane jakakoliv pripazova znacka zakazu vjedu je uplne tim samim, jen s tim rozdilem, ze bez povoleno tam nesmi ani zadne auto ktere je treba i tyden stare ;-) a vadi ti snad ze nekde jsou znacky zakazu vjezdu vsech vozidel? pokud maji alespon trosku rozumu v danych mestech, tak do center a to i sirsich center zakazou vjezd vsem vozidlum ktere neslouzi jako zasobovani nebo neslouzi k verejne preprave osob, tedy vyjimku by vesmes meli jen autobusy a taxiky, po vzoru treba Nemeckeho Freiburgu a ctvrti Vauban, kde osobni auta omezuji vesmes jen na 30 minut pohybu po ctvrti a diesel tam zakazali uplne at splnuje jakoukoliv normu euro B-] pritom v Nemecku tahle ctvrt v relativne malem mestecku parti dnes k nejdrazsim lokalitam v Nemecku, i pres tenhle zakaz tam chce bydlet cim dal tim vice lidi a Freiburg ma na pristi rok jiz vyhlasene hlasovani v referendu, kde se o tom bude hlasovat pro cele mesto ;-) takze sami obcane mesta si rozhodnou jestli to tak chtej pro cele mesto Freiburg

883ccm
29. března • 19:40

Ano, přijde mi to normální. Ten příměr pokulhává na obě nohy - stavby s vyšší spotřebou energie nikomu nezpůsobí rakovinu plic a za druhé o samotnou spotřebu energie přece nejde, benzíny mají vesměs větší spotřebu.
I před deseti lety bylo všem jasné, že se exhalace z dehťáků negativně podepisují na zdraví lidí. Jen si to VW a další úplatky u EU pojistili, aby se to překrylo bušením do CO2.
Ale asi bych taky nešel přes zákazy. Např. u nás by stačilo, kdyby se srovnaly spotřební daně na benzín a naftu a hned by sobečtí kolenovrti hromadně prodávali ty svoje čmoudy.

Jaky
29. března • 21:34

Pro 883ccm. Je me te lito.

Bureš.
30. března • 11:30

Takovým jako ty, bych nacpal trubku od výfuku tvého milovaného TDI čmoudu do kabiny, aby sis to vyzkoušel sám na vlastní kůži .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jaky
30. března • 17:33

Nastartuj svoje cyklokolo a nepis nesmysli.

JirkaX
31. března • 10:00

Jaky, Jaky, jsi hloupý a ještě u toho smrdíš.

..-
31. března • 20:47

Original JirkaX by tohle nenapsal. Jsi snadno k prokouknutí.

Chevy70
30. března • 18:24

"nesmysly" se píše na konci s ypsilon, ty "cyklokolo":-D

883ccm
29. března • 22:24

No, mě Tebe taky. Chovat se sobecky kvůli pochybně ušetřenému litru paliva vůči svému okolí.

adv
29. března • 20:45

Je to legrace sledovat, jak lidé s mindrákem a IQ pod 80 diskutují na internetu. Stačí nadhodit nějaké kontroverzní téma, o kterém někde četli. A pak už stačí jen nějaký trigger a mindráček se projeví, V ideálním případě k tomu přidá nějaké svoje rádbymoudro typu "už před deseti lety všichni věděli..." Důležité ale je, aby tihle lidé měli nějaké téma, kde se můžou realizovat a vůči čemu mohou nasměrovat své mindráky - vw, diesely, imigranty, kalouska...

Chevy70
29. března • 22:39

pro ADV: zvláštní někoho napadat ohledně nízkého IQ a přitom nechápat vliv sazí z dieselových motorů na zdraví lidí, ne?

883ccm
29. března • 22:26

Jo, abych nezapomněl - arogance - kromě bezohlednosti a lakotnosti jsou typické vlastnosti majitelů vw-čmoudů ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
30. března • 16:06

kraval z tvy motorky jsou taky emise

883ccm
30. března • 18:25

Jenže bez mikrosazí, takže nikomu nádor nepřipravuji ;-)

JirkaX
30. března • 21:13

Ze současných žádné saze nelétají.

..-
31. března • 20:45

Jenom hlupáci tvrdí opak když je to tak snadno dokazatelné.

řidič
30. března • 20:18

Emise z benzinu jsou toxicky nebezpečné proti emisím z dieselu. Ale o tom kluci zelení nemluví, protože ti mluví jen to co jim někdo nařídí.

KLD
29. března • 18:51

Automobilky si musí mnout ruce, povinně odstavit starší auta a vyrobit nová, to je pro ně růžový sen, protože jinak byl trh víceméně nasycený, nyní se kola roztočí nanovo.

brk77
29. března • 18:14

Ono to hlavně akorát přesouvá problém jinam. Vyrobit auto je samo o sobě slušná ekologická zátěž, takže se budou měnit dřív, než by bylo nutné a navíc se to jen přesune k nám, případně dál na východ.

lesniq fiq
30. března • 3:42

Pamatuje zde jeste nekdo 90. leta? Vzpominate na to nadseni z kulervouci akcelerace a z neuveritelne nizke spotreby nafty Octavie s turbodieselovym pumpa-dyza motorem? Kdo tu dobu nezazil, nepochopi.Myslim, ze tam je pocatek celeho toho dieseloveho moru. Myslim tim tedy cesky pocatek, na zapad od nasich hranic byli v nasazovani karcinometu o neco napred. Samozrejme, ze ty diesely smrdely i tehdy a jen lide s poskorenym cichem to nemohli vedet. Jenze nafta byla o tolik levnejsi nez benzin a ty diesely navic spotrebovavaly o tolik min! To pak naklady na naftu byly klidne i na 1/3 oproti benzinu.V te dobe jeste byvaly benziny atmosfericke, tedy az na par velice vzacnych vyjimek. Turbodiesel mel v porovnani s benzinem naprosto dechberouci zatah a to hned od nizkych otacek. Kombinace nizkych nakladu na palivo s tim lokomotivnim zatahem byla pro benziny naprosto zdrcujici konkurenci a jen velice tezko se hledaly realne duvody proc jit do benzinu. A tak se do nej v naproste vetsine neslo.A bylo to tak hrozne fajn, ze nad emisemi se kupujici radeji ani nezamysleli. Regulace emisi mely zacit jiz tehdy, protoze to co z tech turbodieselu lezlo, to byl vazne hnus. Jenze v te dobe, ostatne stejne jako dnes, byly penize az na 1. miste.Ackoliv nejsem zastancem nafty, jeji zakazovani se mi vubec nelibi. Dneska se to kritizuje a zakazuje, kdyz je nafta jen nepatrne levnejsi nez benzin a ve spotrebe se to take hodne priblizilo. Kdyby se ovsem situace z 90. vratila, mozna by meli mili stuttgartsti radni pod okny demonstrace, ale spise pech v nadchazejicich volbach.

Joe Doe
30. března • 8:36

Pocas celej tej doby sme mali vsetci v rodine atmosfericke japonske benziny - Mazdy.A z dlhodobeho hladiska nas tie auta stali menej ako dechtove oktavky, ktore si vtedy kupovali ludia naokolo. Funny fakt - vacsina s tych Mazd stale jazdi. Z tych oktaviek ani jedna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
1. dubna • 9:31

Tak to je dobrej aprilovej zertik.

Jakub
30. března • 7:52

Čerpadlo tryska se začal do Octavie montovat později, pokud vůbec. První měli rotační čerpadlo.

Doporučujeme

Články odjinud