Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Koupili jste si naftové BMW E90 a považujete jej za „nové“ auto? Stuttgart si to tak úplně nemyslí, protože se tam ním už nepodíváte.

Minulý rok se zástupci německého města Stuttgart nechali slyšet, že znemožní přístup do města starším dieselům, konkrétně těm podléhajícím normě Euro 4 a nižší. Nyní je to oficiální. Zákaz bude platit od 1. dubna a apríl to podle všeho není. Zákaz platí pro obyvatele i pro návštěvníky. Stuttgart se tak přidá například k Mnichovu a dalším.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Stuttgart je dalším městem, které využilo možnosti zákazu, který loni rozhodl Německý nejvyšší správní soud. Tato situace vznikla na základě stížnosti od Evropské komise, že Německo nedokázalo chránit kvalitu ovzduší ve městech.

V úvodu článku píšu o BMW E90. Do něj museli, konkrétně do vznětových verzí, vpravit filtry pevných částic, aby se po faceliftu dostal na normu Euro 5 a s příplatkovou verzí BluePerformance na šestku. S trojkovými bavoráky s rokem výroby 2010 a starším to tak na výstavu veteránů ve Stuttgartu už půjde těžko. To jen pro příklad.

Zelené zóny ve Stuttgartu budou pro obyvatele města zatím řešeny přechodně. Město jim chce asi dát čas na nákup nového vozu. Stejně tak bude platit i pro doručovací služby. „Majitelé starších dieselových aut musí nyní platit za chyby automobilového průmyslu“, okomentovala rozhodnutí ministryně pro životní prostředí Svenja Schulzová.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

Vozy, které splňují normu Euro 5, jsou zatím v suchu.Podle všeho ne na dlouho. Kvůli nařízení totiž mohou města zakazovat i automobily, které nesplňují normy až do Euro 6. Zpřísňující se normy tak mohou brzy dopadnout i na ně. Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009.

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků