Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Koupili jste si naftové BMW E90 a považujete jej za „nové“ auto? Stuttgart si to tak úplně nemyslí, protože se tam ním už nepodíváte.

Minulý rok se zástupci německého města Stuttgart nechali slyšet, že znemožní přístup do města starším dieselům, konkrétně těm podléhajícím normě Euro 4 a nižší. Nyní je to oficiální. Zákaz bude platit od 1. dubna a apríl to podle všeho není. Zákaz platí pro obyvatele i pro návštěvníky. Stuttgart se tak přidá například k Mnichovu a dalším.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Stuttgart je dalším městem, které využilo možnosti zákazu, který loni rozhodl Německý nejvyšší správní soud. Tato situace vznikla na základě stížnosti od Evropské komise, že Německo nedokázalo chránit kvalitu ovzduší ve městech.

V úvodu článku píšu o BMW E90. Do něj museli, konkrétně do vznětových verzí, vpravit filtry pevných částic, aby se po faceliftu dostal na normu Euro 5 a s příplatkovou verzí BluePerformance na šestku. S trojkovými bavoráky s rokem výroby 2010 a starším to tak na výstavu veteránů ve Stuttgartu už půjde těžko. To jen pro příklad.

Zelené zóny ve Stuttgartu budou pro obyvatele města zatím řešeny přechodně. Město jim chce asi dát čas na nákup nového vozu. Stejně tak bude platit i pro doručovací služby. „Majitelé starších dieselových aut musí nyní platit za chyby automobilového průmyslu“, okomentovala rozhodnutí ministryně pro životní prostředí Svenja Schulzová.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

Vozy, které splňují normu Euro 5, jsou zatím v suchu.Podle všeho ne na dlouho. Kvůli nařízení totiž mohou města zakazovat i automobily, které nesplňují normy až do Euro 6. Zpřísňující se normy tak mohou brzy dopadnout i na ně. Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků