Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Koupili jste si naftové BMW E90 a považujete jej za „nové“ auto? Stuttgart si to tak úplně nemyslí, protože se tam ním už nepodíváte.

Minulý rok se zástupci německého města Stuttgart nechali slyšet, že znemožní přístup do města starším dieselům, konkrétně těm podléhajícím normě Euro 4 a nižší. Nyní je to oficiální. Zákaz bude platit od 1. dubna a apríl to podle všeho není. Zákaz platí pro obyvatele i pro návštěvníky. Stuttgart se tak přidá například k Mnichovu a dalším.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Stuttgart je dalším městem, které využilo možnosti zákazu, který loni rozhodl Německý nejvyšší správní soud. Tato situace vznikla na základě stížnosti od Evropské komise, že Německo nedokázalo chránit kvalitu ovzduší ve městech.

V úvodu článku píšu o BMW E90. Do něj museli, konkrétně do vznětových verzí, vpravit filtry pevných částic, aby se po faceliftu dostal na normu Euro 5 a s příplatkovou verzí BluePerformance na šestku. S trojkovými bavoráky s rokem výroby 2010 a starším to tak na výstavu veteránů ve Stuttgartu už půjde těžko. To jen pro příklad.

Zelené zóny ve Stuttgartu budou pro obyvatele města zatím řešeny přechodně. Město jim chce asi dát čas na nákup nového vozu. Stejně tak bude platit i pro doručovací služby. „Majitelé starších dieselových aut musí nyní platit za chyby automobilového průmyslu“, okomentovala rozhodnutí ministryně pro životní prostředí Svenja Schulzová.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

Vozy, které splňují normu Euro 5, jsou zatím v suchu.Podle všeho ne na dlouho. Kvůli nařízení totiž mohou města zakazovat i automobily, které nesplňují normy až do Euro 6. Zpřísňující se normy tak mohou brzy dopadnout i na ně. Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 67 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků