Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Koupili jste si naftové BMW E90 a považujete jej za „nové“ auto? Stuttgart si to tak úplně nemyslí, protože se tam ním už nepodíváte.

Minulý rok se zástupci německého města Stuttgart nechali slyšet, že znemožní přístup do města starším dieselům, konkrétně těm podléhajícím normě Euro 4 a nižší. Nyní je to oficiální. Zákaz bude platit od 1. dubna a apríl to podle všeho není. Zákaz platí pro obyvatele i pro návštěvníky. Stuttgart se tak přidá například k Mnichovu a dalším.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Stuttgart je dalším městem, které využilo možnosti zákazu, který loni rozhodl Německý nejvyšší správní soud. Tato situace vznikla na základě stížnosti od Evropské komise, že Německo nedokázalo chránit kvalitu ovzduší ve městech.

V úvodu článku píšu o BMW E90. Do něj museli, konkrétně do vznětových verzí, vpravit filtry pevných částic, aby se po faceliftu dostal na normu Euro 5 a s příplatkovou verzí BluePerformance na šestku. S trojkovými bavoráky s rokem výroby 2010 a starším to tak na výstavu veteránů ve Stuttgartu už půjde těžko. To jen pro příklad.

Zelené zóny ve Stuttgartu budou pro obyvatele města zatím řešeny přechodně. Město jim chce asi dát čas na nákup nového vozu. Stejně tak bude platit i pro doručovací služby. „Majitelé starších dieselových aut musí nyní platit za chyby automobilového průmyslu“, okomentovala rozhodnutí ministryně pro životní prostředí Svenja Schulzová.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

Vozy, které splňují normu Euro 5, jsou zatím v suchu.Podle všeho ne na dlouho. Kvůli nařízení totiž mohou města zakazovat i automobily, které nesplňují normy až do Euro 6. Zpřísňující se normy tak mohou brzy dopadnout i na ně. Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků