Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Koupili jste si naftové BMW E90 a považujete jej za „nové“ auto? Stuttgart si to tak úplně nemyslí, protože se tam ním už nepodíváte.

Minulý rok se zástupci německého města Stuttgart nechali slyšet, že znemožní přístup do města starším dieselům, konkrétně těm podléhajícím normě Euro 4 a nižší. Nyní je to oficiální. Zákaz bude platit od 1. dubna a apríl to podle všeho není. Zákaz platí pro obyvatele i pro návštěvníky. Stuttgart se tak přidá například k Mnichovu a dalším.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Stuttgart je dalším městem, které využilo možnosti zákazu, který loni rozhodl Německý nejvyšší správní soud. Tato situace vznikla na základě stížnosti od Evropské komise, že Německo nedokázalo chránit kvalitu ovzduší ve městech.

V úvodu článku píšu o BMW E90. Do něj museli, konkrétně do vznětových verzí, vpravit filtry pevných částic, aby se po faceliftu dostal na normu Euro 5 a s příplatkovou verzí BluePerformance na šestku. S trojkovými bavoráky s rokem výroby 2010 a starším to tak na výstavu veteránů ve Stuttgartu už půjde těžko. To jen pro příklad.

Zelené zóny ve Stuttgartu budou pro obyvatele města zatím řešeny přechodně. Město jim chce asi dát čas na nákup nového vozu. Stejně tak bude platit i pro doručovací služby. „Majitelé starších dieselových aut musí nyní platit za chyby automobilového průmyslu“, okomentovala rozhodnutí ministryně pro životní prostředí Svenja Schulzová.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

Vozy, které splňují normu Euro 5, jsou zatím v suchu.Podle všeho ne na dlouho. Kvůli nařízení totiž mohou města zakazovat i automobily, které nesplňují normy až do Euro 6. Zpřísňující se normy tak mohou brzy dopadnout i na ně. Vozy s emisní normou Euro 4 se vyráběly do roku 2005. Euro 5 pak do září 2009.

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků