Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Čtyři roky starý koncept BMW i8 Spyder byl několikrát odložen, nakonec se však dočká oficiální premiéry. Na silnicích se objeví už v roce 2018.

Koncept BMW i8 Spyder bylo poprvé odhalen už před čtyřmi roky v Pekingu a od té doby se oficiální premiéra tohoto modelu několikrát odložila. Vedení automobilky až nyní oficiálně potvrdilo, že tento projekt se skutečně stane součástí portfolia mnichovské značky.

O novince se rozpovídal Harald Krueger, generální ředitel BMW. Ten na tiskové konferenci v Kalifornii uvedl, že i8 Spyder vyjede do ulic v roce 2018. O bližších specifikacích vozu mluvit nechtěl, podle prvních informací je ale nejhlavnější prioritou dojezdová vzdálenost v elektrickém režimu.

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Očekává se, že i8 Spyder nabídne stejné pohonné jednotky jako i8 kupé, tedy 1,5litrový tříválec pohánějící zadní nápravu a elektromotor pracující s předními koly. Dohromady dokážou motory dosáhnout výkonu až 270 kW a z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy. Spyder bude vzhledem k dalším výztuhám karoserie patrně o něco těžší než kupé (váží necelých 1500 kilogramů), citelnějších rozdílů v dynamice se však patrně nedočkáme.

Během akce BMW potvrdilo také to, že model i3 se dočká modernizovaných baterií a díky tomu se dojezdová vzdálenost zvýší na 300 kilometrů. To je oproti původním 190 kilometrům sympatický vzrůst. Krueger dále uvedl, že po elektromobilech je u značky stále vyšší poptávka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků