Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Čtyři roky starý koncept BMW i8 Spyder byl několikrát odložen, nakonec se však dočká oficiální premiéry. Na silnicích se objeví už v roce 2018.

Koncept BMW i8 Spyder bylo poprvé odhalen už před čtyřmi roky v Pekingu a od té doby se oficiální premiéra tohoto modelu několikrát odložila. Vedení automobilky až nyní oficiálně potvrdilo, že tento projekt se skutečně stane součástí portfolia mnichovské značky.

O novince se rozpovídal Harald Krueger, generální ředitel BMW. Ten na tiskové konferenci v Kalifornii uvedl, že i8 Spyder vyjede do ulic v roce 2018. O bližších specifikacích vozu mluvit nechtěl, podle prvních informací je ale nejhlavnější prioritou dojezdová vzdálenost v elektrickém režimu.

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Očekává se, že i8 Spyder nabídne stejné pohonné jednotky jako i8 kupé, tedy 1,5litrový tříválec pohánějící zadní nápravu a elektromotor pracující s předními koly. Dohromady dokážou motory dosáhnout výkonu až 270 kW a z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy. Spyder bude vzhledem k dalším výztuhám karoserie patrně o něco těžší než kupé (váží necelých 1500 kilogramů), citelnějších rozdílů v dynamice se však patrně nedočkáme.

Během akce BMW potvrdilo také to, že model i3 se dočká modernizovaných baterií a díky tomu se dojezdová vzdálenost zvýší na 300 kilometrů. To je oproti původním 190 kilometrům sympatický vzrůst. Krueger dále uvedl, že po elektromobilech je u značky stále vyšší poptávka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků