Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Čtyři roky starý koncept BMW i8 Spyder byl několikrát odložen, nakonec se však dočká oficiální premiéry. Na silnicích se objeví už v roce 2018.

Koncept BMW i8 Spyder bylo poprvé odhalen už před čtyřmi roky v Pekingu a od té doby se oficiální premiéra tohoto modelu několikrát odložila. Vedení automobilky až nyní oficiálně potvrdilo, že tento projekt se skutečně stane součástí portfolia mnichovské značky.

O novince se rozpovídal Harald Krueger, generální ředitel BMW. Ten na tiskové konferenci v Kalifornii uvedl, že i8 Spyder vyjede do ulic v roce 2018. O bližších specifikacích vozu mluvit nechtěl, podle prvních informací je ale nejhlavnější prioritou dojezdová vzdálenost v elektrickém režimu.

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Očekává se, že i8 Spyder nabídne stejné pohonné jednotky jako i8 kupé, tedy 1,5litrový tříválec pohánějící zadní nápravu a elektromotor pracující s předními koly. Dohromady dokážou motory dosáhnout výkonu až 270 kW a z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy. Spyder bude vzhledem k dalším výztuhám karoserie patrně o něco těžší než kupé (váží necelých 1500 kilogramů), citelnějších rozdílů v dynamice se však patrně nedočkáme.

Během akce BMW potvrdilo také to, že model i3 se dočká modernizovaných baterií a díky tomu se dojezdová vzdálenost zvýší na 300 kilometrů. To je oproti původním 190 kilometrům sympatický vzrůst. Krueger dále uvedl, že po elektromobilech je u značky stále vyšší poptávka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků