Je těžké vytrhnout motor Porsche 911 GT3 RS? Podle tohoto scénáře ani ne

Kombinace silnice bez rychlostního limitu a automobilu s výkonem 520 koní může mít i při nejmenší chybičce fatální následky. Tentokrát to ale odneslo „jen auto“.

Ostrov Man, ležící mezi Severním Irskem a Velkou Británii, je jedním z mála míst na světě, kde mimo obydlené oblasti neplatí prakticky žádné rychlostní limity, pokud tedy nebereme do úvahy nějaké ty lokální úpravy. Ostatně i to je důvod, proč zde v přestavěném majáku na pobřeží bydlí i Jeremy Clarkson.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Právě výše zmíněný fakt související s infrastrukturou vede z času na čas ke zprávám, jako je tahle, kdy se v médiích objeví informace o totálně zničeném voze. Tentokrát jde o zbrusu nové bílé Porsche 911 GT3 RS, které se proletělo po místních pastvinách, aby nakonec přistálo na střeše a vedle toho se od zbytku auta utrhl jeho šestiválec.

Podrobností o tomto incidentu je poměrně málo, pokud se ale podíváte na snímky v galerii, zjistíte, že nepřeháníme. Řidič v poslední fázi nehody opravdu najel na vyvýšenou krajnici, která na jeho stroj zapůsobila jako skokanský můstek a podle lokálních autorit vyšetřujících tuto havárii devětsetjedenáctka letěla vzduchem desítky metrů.

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Trosky auta byly rozptýleny po celém poli, pohonná jednotka i s výfukovým systémem se oddělila, a pokud jde o karoserii, zdá se, že jedinou části, která přežila bez újmy, jsou dveře. Auta nám je pochopitelně líto, nejlepší na této nehodě jsou ale jiné detaily.

Předně to, že řidič, který byl v době nehody v autě sám, vyvázl bez většího zranění. S ohledem na to, jak dopadla jeho GT3 RS, lze říci, že šlo o šťastnou souhru náhod v kombinaci s konstruktérskou dovedností Porsche. Ještě lepší ale je, že rodina a kamarádi řidiče dorazili na místo a pomohli vyčistit celou oblast od zbytků auta, aby se o ně neporanila hospodářská zvířata místních.

Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Jak dopadne 911, v tuto chvíli říci nedokážeme. Předpokládáme, že je totálně na odpis. Na druhou stranu s dostatečným rozpočtem v kapse by se zřejmě zachránit ještě dala. Už proto, že svému (pravděpodobně) majiteli zachránila život, si to určitě zaslouží.

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků