Je těžké vytrhnout motor Porsche 911 GT3 RS? Podle tohoto scénáře ani ne

Kombinace silnice bez rychlostního limitu a automobilu s výkonem 520 koní může mít i při nejmenší chybičce fatální následky. Tentokrát to ale odneslo „jen auto“.

Ostrov Man, ležící mezi Severním Irskem a Velkou Británii, je jedním z mála míst na světě, kde mimo obydlené oblasti neplatí prakticky žádné rychlostní limity, pokud tedy nebereme do úvahy nějaké ty lokální úpravy. Ostatně i to je důvod, proč zde v přestavěném majáku na pobřeží bydlí i Jeremy Clarkson.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Právě výše zmíněný fakt související s infrastrukturou vede z času na čas ke zprávám, jako je tahle, kdy se v médiích objeví informace o totálně zničeném voze. Tentokrát jde o zbrusu nové bílé Porsche 911 GT3 RS, které se proletělo po místních pastvinách, aby nakonec přistálo na střeše a vedle toho se od zbytku auta utrhl jeho šestiválec.

Podrobností o tomto incidentu je poměrně málo, pokud se ale podíváte na snímky v galerii, zjistíte, že nepřeháníme. Řidič v poslední fázi nehody opravdu najel na vyvýšenou krajnici, která na jeho stroj zapůsobila jako skokanský můstek a podle lokálních autorit vyšetřujících tuto havárii devětsetjedenáctka letěla vzduchem desítky metrů.

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Trosky auta byly rozptýleny po celém poli, pohonná jednotka i s výfukovým systémem se oddělila, a pokud jde o karoserii, zdá se, že jedinou části, která přežila bez újmy, jsou dveře. Auta nám je pochopitelně líto, nejlepší na této nehodě jsou ale jiné detaily.

Předně to, že řidič, který byl v době nehody v autě sám, vyvázl bez většího zranění. S ohledem na to, jak dopadla jeho GT3 RS, lze říci, že šlo o šťastnou souhru náhod v kombinaci s konstruktérskou dovedností Porsche. Ještě lepší ale je, že rodina a kamarádi řidiče dorazili na místo a pomohli vyčistit celou oblast od zbytků auta, aby se o ně neporanila hospodářská zvířata místních.

Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Jak dopadne 911, v tuto chvíli říci nedokážeme. Předpokládáme, že je totálně na odpis. Na druhou stranu s dostatečným rozpočtem v kapse by se zřejmě zachránit ještě dala. Už proto, že svému (pravděpodobně) majiteli zachránila život, si to určitě zaslouží.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků