Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

64 komentářů

pavelnovacek
16. prosince • 20:12

Multiplu mám již druhou, první mně bohužel zrušila divoká svině. Odskákala to také a nám se nic nestalo, Multipla seděla na silnici jak přibitá. Policisté se divili, že tak velký kus cca 90 kg ji nesundal do příkopu. Měla najeto 300 000 km nafta 1.9 motor. Koupené přes bazar z Itálie po taxíkáři, takže byla slušně ojetá, ale celou dobu bez problémů. Nepočítám výměny tlumičů, a chladiče. Druhá stejný obsah, také jetá nyní 200 000 km a zatím pouze po 150 000 km spojka. Jinak je to perfektní stěhovák se 6ti místy. Zatím každý, koho jsem s ní svezl byl velice příjemně překvapen. Škoda, že ji přestali vyrábět.

standor
31. ledna • 20:50

Jo, a to je přesně ono.
Mám taky náhodou jeden kousek , i když už ten po faceliftu, ale taky neustále poslouchám co že jsem si koupil a pod. Jeden kolega trefně nazval mou oranžovou "co to vole máš to vypadá jak cihla porothermu. " No smál jsem se taky, ale většinou právě lidi změní názor když jsou uvnitř a svezou se. Uvnitř je místa "pokokot " děcka se uvnitř aj proběhnou ta palubovka ty budíky uprostřed , ta mi teda vůbec nepřijde divná, kvaltpáka hned u volantu asi pozůstatek WRC nápadu, perfektní hned po ruce. Okna jsou velká, z chodníku je mi vidět na " koule" ,ale člověk si tak nějak zvykne. Jediná věc která mě sere je krátký kufr, kdyby byl o 20čísel delší,ale to zas chce většina bab, tak by to bylo úplně " bohové a dokonalé"
Jo a ještě jsem se párkrát doma to auto pokoušel umýt ale bez dvou štokrdlí anebo štaflí to nejde. střecha je vysoko a široká tak na nějaký menší vrtulník.,takže myčka
B-]

piiter
15. prosince • 15:22

Souhlasím s tím, že vnucovat názor, že zkrášlení je "marné", je věc názoru. Novinář by měl být v článku neujatý a to Vy jste. Bacha...

Antiautomat
15. prosince • 10:09

Kazda rozprava na temu dizajn bude vzdy ako debata o vajci a slepici. Mne sa napriklad Multipla nepaci a ani nikdy nebude. Takisto ako VelSatis a podobne hokusy-pokusy. Trosku stranou v tom mojom vybere stoji Roomster, ktory (hlavne posledny vybehovy Trumf) bol po stranke praktickej v pomere k jazdnym vlastnostiam, cene a (co je vo svete dnesnych prekomplikovanych smejdov na sezonne pouzitie) JEDNODUCHOSTI vynikajuce auto. Dizajnovy zlepenec, ale podriadeny ucelu. Urcite mi je za nim viac smutno ako keby vyhodili z ponuky uplne zbytocny rapid.

jean
15. prosince • 12:32

Roomster je fakt praktické auto, dodávka, ktorá nemá za piatymi dverami plochú podlahu, ale nakladaciu hranu, to sa podarilo len škodovke. Asi sa zabudli pozrieť na berlingo, kangoo a ostatné v tej kategorii...

Antiautomat
16. prosince • 10:22

hm, ked chcete dodavku , berte ducato. Roomster ma svoje nedostatky (kedze ten zlepenec), lenze ma aj vyhody. Zaprve, pre rodinu idealne nenarocne auto. Zadruhe, je pomerne kvalitny a robustny (s tym spravnym motorom). Zatretie, vynikajuco jazdi. Zastvrte, ma kvalitnejsi interier. V tychto disciplinach, bez urazky, berlingo a kangoo nemaju sancu. A ta posledna verzia trumf bola na tom dobre aj cenovo.

Miyaki
14. prosince • 23:24

Zase ten vozejk ma vyhodu v tom, ze se nekradl / nekrade.
:-)

Aleš
14. prosince • 9:48

Někdo tu zmiňoval, že auto bylo navrhováno zevnitř a že zatímco zvenku není hezké, vnitřek je boží. K tomu mám jen jedno:
https://ctrlv.cz/shots/2016/12/14/SqNk.png... Vypadá to, jako když pejsek s kočičkou vařili dort...

LOL
14. prosince • 11:27

No tak to ani náhodou, tohle je naopak docela zajímavá ukázka devadesátkové školy designu se specifickými a typickými italskými rysy - v té době vypadalo mnoho aut podobně - zejména čudlíky (rychloměr je samozřejmě typicky fiaťácký, viz link níže na F600 z roku 1959). Že se to dnes nelíbí a nesplňuje to obecně vnímané unifikované prostředí, to je věc jiná. http://www.sportscarshop.com/wordpress/wp-content/uplo... ...

mpolan
14. prosince • 9:58

Ale vše je přístupné, perfektně dosažitelné a skvěle ovladatelné. O designu nikdo nemluvil, hlupáčku. Na kontrast si můžeme dát jiné exponáty téže doby... Focus byl ještě větší chaos, Golf a Astra ergonomicky naprosto mimo a jediné, co jakž takže vypadá příjemně, je Audi.
Nikdo se na tebe nezlobí, že jsi to auto nedokázal pochopit.

Aleš
14. prosince • 10:10

O designu se tu všichni hádáte a najednou přijdeš s tím, že to auto je vlastně jen uděláno maximálně ergonomicky, ale jinak je hnusné jako prdeI? Ano, s tím se dá souhlasit. Jen nechápu, proč se tu pak hádáte, jak je krásné a že ho ocení jen opravdový odborníci na design.Prostě napište, že je to auto, kde šlo o co nejlepší ergonomii na úkor všeho ostatního a že to je právě to, co se vám na tom líbí a je to. S tím se hádat nebudu. Nesouhlasím jen s umístěním tachometru, ten chci mít před sebou na očích, ne uprostřed vozu, aby se na něj mohli koukat všichni (a nadávat mi, že jedu jako prase).Jinak souhlasím, že ostatní zmíněná auta nemají ty přístrojovky nějak extra úžasné. Ale alespoň je tam mají nějak uspořádané, nikoliv jen na hromadě okolo řadičky.

mpolan
14. prosince • 18:31

Víš, design není jen to, jak auto vypadá, ale i celkový návrh. To je věc, kterou si 95% lidí ani neuvědomuje. Designér nemaluje jen vnější křivky, ale navrhuje uspořádání, tvar interiéru, využití prostoru... To je všechno design.
Bohužel, hloupí lidé to slovo zjednodušili na "líbivý vzhled".
Multipla vcelku logicky, když nemá a nemůže mít středový tunel, veškeré ovládací prvky koncentruje na palubní desku. A ze všech, kdo se o to pokusili, to dělá bezkonkurenčně nejlépe. I s ohledem na svou dobu vzniku, to auto je ročník 1998. Troufám si tvrdit, že velká část škarohlídských plácalů tou dobou stěží byla na světě... Co se třeba týká tachometru, je natočen k řidiči, takže ve skutečnosti na něj spolujezdec vidí daleko hůře, než v konvenčních autech.

Aleš
15. prosince • 9:35

No však píšu to samé. Je to navrženo pro maximální užitek, ale jinak je to skrz na skrz hnusné jako noc. Jak zvenku, tak uvnitř. Pokud tomu chceš říkat dobrý design, ok (u mě dobrý design znamená, že je to nejenom užitečné, ale i pěkné). Jen se pak nediv, že to skoro vyhrálo soutěž o nejhnusnější auto, kde jde právě o ten líbivý vzhled, který ty od auta vůbec nepožaduješ. Kdyby to vyhrálo soutěž o nejhůře vnitřně řešené auto, tak bych tvé plačky chápal, to by byl nesmysl.Ten tachometr uprostřed je úplná kravina, neergononická pro řidiče. Místo letmého pohledu trochu dolů, musí koukat nejen dolů, ale ještě doprava a hledat ho někde v tom bordelu uprostřed. Proto nechápu, proč v je tak umístěný zrovna v tomto jinak tak geniálně ergonomicky navrženém skvostu. Ale asi se jim zdálo, že by tam toho bez tachometru naplácali málo. A proč si myslíš, že všichni, co mají na věc jiný názor než ty, musí být buď hlupáci nebo malé děti? V době, kdy tento skvost vyjel na silnice, už jsem po světě dávno desítky let běhal a nelíbilo se mi od samého začátku. Já prostě od auta očekávám úplně něco jiného něž to, že to bude kapesní autobus pro 6 lidí nebo třeba že bude mít obří kufr pro převážení hromady vzduchu, jak požaduje většina řidičů v ČR. Auto, které má podle mých měřítek "dobrý design" je uzpůsobeno hlavně pro maximální radost z jízdy, nikoliv pro převážení lidí nebo krámů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
15. prosince • 11:55

Soutěž o nejhnusnější auto? A kde, prosím? Něco oficiální, ne plky tupce Klaxona nebo zdejších diletantů...
Tachometr uprostřed jsem si užíval, když jsem jezdil v Yarisu. Je to nejlepší řešení. I pokud jako řidič koukáš jen tupě dopředu, v periferním vidění ten tachometr máš. To se u klasiky, kdy skloníš oči dolů a silnice ti zmizí z výhledu, vůbec nedá říci. Tady při pohledu na rychlost stále periferně silnici vidíš.
A poslední odstavec jsou klasické plačky ublíženého dítěte. Navíc vydáváš své vnímání designu za "design". To je ale špatně.

Aleš
15. prosince • 14:07

"Navíc vydáváš své vnímání designu za "design". To je ale špatně."Pokud to bereš tak, že jediné správné vnímání máš ty, tak ano.

mpolan
15. prosince • 14:20

Prosím, komu tedy prodáváš svá designová díla, kde se můžeme na tvou práci podívat? Zatímco já stavím na mezinárodně uznávaných skutečnostech, ty předkládáš svůj názor. Beru to tedy tak, že jsi jistě světově uznávaný designér a tvou práci můžeme celosvětově obdivovat...
Nebo ti to mám napsat bez ironie, že jsi vůbec nic nepochopil?

Aleš
15. prosince • 14:15

A ještě jedna taková drobnost. Na rozdíl od tebe vyjadřuji pouze svůj názor na tento vůz. Ty to ale bereš zbytečně osobně a nadáváš mi do hlupáků, malých děcek, diletantů atd, stejně jako všem ostatním, kteří mají jiný pohled na svět. Což je dosti ubohé. Na další nadávky už reagovat nehodlám. Užívej si svůj periferní tachometr a přeji hezký den.

Jan Altman
14. prosince • 9:14

Nejlepší je stejně Tartan Prancer !
The Honda of Albania

14. prosince • 6:28

Za 1. Multipla je tak ošklivá, až je krásná.
Za 2. Ta závodní úprava je naprosto svělá!Kdysi jsem si chtěl multiplu koupit, ale protože měla krátkej kufr, tak z toho sešlo. A po FL už to nebylo to auto, co má světel skoro jak pavouk :-D.
Mně osobně se pořád líbí.

LOL
14. prosince • 9:12

Souhlasím, že FL Multiply "zrušil" její výjimečnost.

Neurotic
14. prosince • 0:29

Multipla je možná ošklivá, ale pořád hezčí než nová oktávka:-D

LOL
13. prosince • 22:12

Přečetl jsem si zdejší diskusi a musím říct, že mě celkem pobavilo, jak čeští Pepici, proslulí svou odvážnou adorací průměrného a nezáživného koncernového hnusu, hodnotí multipláckou avantgardu. :-PFaktem je, že Multipla je z pohledu designu, přesněji řečeno toho pravého, nezkresleného hospodským vnímáním krásna coby plechového prodloužení penisu, zcela převratné a účelné auto. Design a vůbec vnímání krásy jsou postaveny na čistě účelovém základu. Příkladem budiž třeba ženy, jejichž ladné křivky jsou funkčně přizpůsobeny plození potomstva, tj. velká pánev (a zadek), mléčné žlázy, atd.Takže když se budete dívat na tohle auto optikou "auta pro pravé muže", bude samozřejmě ošklivé, bachraté a s podivnými boulemi. Ovšem pohledem člověka, který potřebuje odvézt pohodlně 6 lidí (třeba z toho 4 děti) tak, aby měli dobrý výhled ven a nepřipadali si jako v ponorce, je Multipla docela zajímavé auto. Navíc způsob zpracování vzhledu a funkcí celého auta se vymyká zaběhlým zvyklostem, přesto však účelně plní svou roli. A to je podstata designu, viz Tatra V570 nebo VW Käfer (který ideově vycházel z V570), které ani ve své době nebyly pokládány za vrchol krásy, nicméně jejich design byl nadčasový.

Atomas
14. prosince • 9:57

Multipla je jednoduše špatný design a to nelze nijak okecat. Jsem příznivcem funkčního, chytrého a líbivého designu. Toto u Multiply nenaleznete. Příkladem, kde toto lze nalézt bez dlouhého a zbytečného okecávání je například Honda FRV. U Multiply nefunguje design -nelíbí se, obsahuje pár vyloženě nehezkých detailů: veliká okna, sedí se v autě jako ve výkladní skříni, prohřívá se interiér, nehezká přístrojová deska je tragická plná ergonomických nesmyslů, budíky jsou chaotické, až nečitelné. Madla dveří neestetická. Zpracování tragické, atypické světlomety nesvítily zrovna skvěle... Při srovnání s uvedenou Hondou FRV toto prostě nelze okecat a lze pouze konstatovat, že Multipla byla vždy pouze odpad a je zbytečné kolem ní vytvářet auru výjimečnosti, ba nestádovitosti jenom proto, že někdo byl odvážný si ji koupit...

icu
15. prosince • 13:27

Honda FRV má proti Multiple jednu zásadní nevýhodu - užší prostřední sedadla. Takže, i když jde o papírově auto stejné koncepce (tedy 3+3), tři dětské sedačky dozadu prostě nedáte (na rozdíl od Multiply).
Světla - nevím jak verze po FL, ale ta původní dost těžila z dálkových světel pod předním sklem. Nevěřil jsem, dokud jsem to nevyzkoušel.
Multiplu považuji za funkční a až funkcionalistické auto, jehož majitelé se dost nešťastně koukají po nástupci - prostě není. A nejde jen o těch šest míst. nevím třeba o jiném autě stejné délky, kam naložíte čtyři lidi i s jízdními koly a kompletním vybavením na týden.

jean
15. prosince • 12:27

Keby si v tej Multiple niekedy sedel, tak by si nemohol napísať takú somarinu, že multipla má neprehľadné budíky. Má len jeden, kua veľký... A neviem, čo je tragikomický omyl ergonomie, mne sa to ovláda dobre.

LOL
14. prosince • 15:06

To srovnání s o 6 let mladším FRV není zrovna moc objektivní. ;-)
Zrovna velká okna jsou něco, proč bych upřednostnil Multiplu, pokud bych kupoval šestimístné auto. Zbytek dojmů jde za časovým rozdílem mezi uvedením obou aut. A co se světel týká, v té době "frčely" malé reflektory (viz Bravo/Brava)

kolemjdoucí 2
13. prosince • 22:39

Když má design zabraňující většině lidí se k němu byť jen přiblížit, tak to na odvezení libovolného počtu lidí prostě nebude pro většinu lidí to pravé auto. Hotovo, tečka, to je celé. Říkejte si tomu promězamě třeba umělecké dílo nebo nejkrásnější auto světa hodnocené odborníky na cokoliv tak vysoko, že svou velikostí předčí i největší sochu hlavy Lenina v Ulan-ude na náměstí Sovětů, ale pro většinu lidí je to prostě hnus zralej na neprodlenou šrotovačku hallelujah až za hrob. Asi v tom možná je něco sexuálního a to auto přitahuje nějaké úchyly nebo co, nevím. Drtivá většina normálních lidí se ovšem tomu autu prostě vyhne když může, a to je fakt kterej tu bude kdokoliv dost těžko měnit.

LOL
14. prosince • 9:11

já bych to shrnul tak, že drtivá většina lidí jsou ovce bez vlastního názoru a maximálně průměrným IQ.Srovnávat Multiplu třeba s Aztecem je silně mimo, stejně jako bojovat s obecným "vkusem" stáda. Napsal jsem jen to, že to co se líbí majoritě není v drtivé většině v korelaci s obecnými měřítky kvality designu.Jinými slovy řečeno: průměrný Pepik si koupí Ochcáfku f tedéí a na hlínách, a aby se odlišil od davu podobně smýšlejících Pepiků, vybaví si své modloauto mračítky, koncovkami výfuku, laminátovými difuzory, 3D samolepkou ďáblíka na logo Škoda a samozřejmě tmavými foliemi na okna a celý tento quasimodovský komplet označí za "designový tuning" a bude spatra shlížet na vlastníky Multiply, protože to je přece jen Fiat a ještě ten nejhnusnější, protože to ani zdaleka nevypadá jako (rádoby)závodní auto se stádem koní pod kapotou (čti: Ochcáfka v TDI s 77kW sazometem, pokud to rovnou není trapárna na styl 1,2TSI). Je to jen o úhlu pohledu na to, co je a co není "pravé auto."

kolemjdoucí 2
14. prosince • 10:54

Já se s vámi nehádám, jen vám jaksi nedošlo, že někdo může mít názor i na obecné definice. Zvýrazním vám to pomocí citací vašich vět:
„obecná měřítka kvality designu” - nic takového v podstatě neexistuje
„pravé auto” - ten samý případ. Co by to proboha mělo být?
JInak abych to shrnul zase já, to jak a podle čeho si lidé kupují auta je v podstatě dost velká věda s nejednoznačnými závěry, těžko se to dá nějak zobecňovat (že podle výsledku koupě a úprav můžete někdy poznat mentální úroveň majitele samozřejmě nezpochybňuji, ale je to přeci jen trochu jiná věc, i když to souvisí). Samotný fakt, že se Multipla nelíbí drtivé většině lidí, ovšem za jisté pozastavení stojí, právě proto že je to překvapivě poměrně jednolitý výsledek napříč vrstvami a kategoriemi (lidí).

LOL
14. prosince • 11:23

Ale samozřejmě že existují obecná měřítka kvality designu. Je jimi v první řadě účelnost a splnění výchozího zadání. Domácí vylepšování plechových miláčků je prostá snaha se odlišit z davu, mít něco víc než má soused, ačkoli oba z naprosto opačných pohnutek zvolili tuctovou káru. Čili prostá ambivalence k výjimečnosti - na jednu stranu nechtějí lidi být mimo stádo, ale zase na druhé straně se v něm chtějí odlišit.Stejný případ jako Multipla jsou například londýnská tága, to taky nebude dle mínění většiny "pravé auto," přesto to jsou ve svém vlastním světě krásná auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
14. prosince • 22:26

Ok, tak je vyjmenujte, ale chci skutečná obecná měřítka kvality designu a jeho tvorby, ne obecné vágní pojmy jako "účelnost" a "splnění zadání", za které si může kdokoliv dosadit cokoliv.

LOL
15. prosince • 8:04

Tak teď nevím, jestli se děláte šoufky, nebo to myslíte vážně?Účelnost je jednoznačný a zřejmý parametr, jehož význam tkví v tom, že předmět na navržen tak, aby splnil svůj účel - jak technicky, tak ergonomicky. Zkuste se zamyslet, jak by šla definovat účelnost např. u tak primitivního výrobku jako je polévková lžíce: můžete navrhnout lžíci jako hranatou (a bude to zvláštně krásné, nicméně to nepůjde dobře strčit do pusy, nebo bude hrozit zranění), můžete navrhnout úchop pokrytý zajímavými litými ornamenty (ale taková lžíce se bude špatně držet), můžete ji navrhnout velkou nebo naopak malou (ale pak s ní budou mít problém děti, nebo naopak dospělí, kterým bude jídlo trvat zbytečně dlouho). Podobně to je s auty. Jistě můžete navrhnout líbivé spojlery a difuzory, ale u běžné konfekční produkce to moc smysl nemá, jen to hezky vypadá, což je podle mého názoru pro design jeden z velkých hříchů. A jen bych rád připomněl, že čistě účelné výrobky bez výstřelků bývají zrovna ty, jež se udrží v používání nejdéle, čistě proto, že zcela plní účel, pro který byly vyrobeny (což je mj. i případ Multiply, která i přes svůj "nevzhled" a relativní komerční neúspěch jezdí v nemalých počtech i dnes).Splnění zadání je opět základním parametrem designu, pokud chci pohodlné auto pro 6 lidí a designer mi navrhne něco jako ospojlerovanou Oktávku, tak prostě nesplnil zadání.

Paja70
13. prosince • 22:20

Pochybuji, že někdo z koncernofilů pochopil, co jste napsal, ale od mne máte+.:-))

Josef
13. prosince • 21:57

Každý máme jiný vkus. Proč tedy kritizovat a odsuzovat? Co se týče mne, tak spatření Multiply na silnicích, nebo na parkovištích, či u pump, mne vždy probere a zaujme asi stejně, jako když na ulici "zakopnu" o ošklivou ženskou...;-)

OnlyTruth
13. prosince • 21:08

zato ze to bol internetovy vtip o multiple a teraz kazdy opakuje ako ovecka, ze sa mu nepaci, ale tak to neni uloha toho auta .. je to rodinne auto, ani mne sa nepaci zvuk klepotajuceho diesela alebo kombiky , a aha viete kolko ich je na cz/sk? ...

Jan
13. prosince • 20:47

Některý komentáře tady fakt stojí za to :-D Prej vrchol designu, takhle dobře jsem se dlouho nezasmál. Ale chápu, že někdo, kdo má tuhle nádheru, si to musí nějak obhájit ;-)

Kott02
15. prosince • 11:24

Jj sousedi se jim vysmívají tak je třeba si zvednout ego na diskusích :D to je fakt moc toto :D Designovy skvost XD to je jako tvrdit ze tv nova má seriózní spravodajskou relaci atp.

Paja70
13. prosince • 17:46

Nevím, co chtěl básník říct tím, že nazval Multiplu designovým přehmatem. Přehmatem je sám článek o ničem. Těžko říct, proč má autor potřebu se o Multiplu otírat, je to jedno z origilnálních aut, kterých tak ubývá. Nemusí se to líbit většině, pro tu je mainstreamová produkce. Tak asi tak.:-/

Jan
13. prosince • 20:50

Vy tomu určitě rozumíte. Můžete mi prosím říct, co je dnešní mainstream v automobilovém průmyslu?

Paja70
13. prosince • 22:08

Co byste asi tak řekl? Nejprodávanější značky, ať už na světě, v Evropě nebo i u nás. Na světě Toyota, nic proti, ale některé modely, třeba Auris hlavně zezadu vypadá dost korejsky (třeba jako právě končící i30), v Evropě VW, kde se jednotlivé modely podobají čím dál víc a nápad žádný, stejně jako u nás v případě Škodovky, kdy to pan šéfdesignér dotáhl do stavu, že se modely (hlavně svými čumáky) podobají fakt moc. Ale měl k tomu dobrý důvod, potřeboval, aby byly co nejpodobnější, jednou jsem od něj v nějakém rozhovoru zaslechl, jak v další generaci se budou modely výrazně odlišovat. Takže si tím zřejmě připravil prostor pro to odlišování. V Evropě kvůli ekonáboženství všichni výrobci musí blbnout s foukanými maloobjemovými tříválci, ještě navrch třeba s vypínatelným 1 válcem, všichni se snaží mít v portfoliu pokryté všechny segmenty, ať to má nebo nemá hlavu a patu atd. Tak to je u mě mainstream v automobilovém průmyslu. V podstatě začíná být jedno, pod jakým logem si auto koupíte, protože až na výjimky se rozdíly vytrácejí, i když nejde přímo jen o přeznačená auta. Ale může to být můj subjektivní pohled na věc, nikomu jej nevnucuji, každý ať si jezdí, v čem uzná za vhodné.

Jirka
14. prosince • 15:05

Rozdíly jsou zdánlivě menší proto, že jsou auta lepší a lepší a dnes už snad nekoupíte špatné auto. Ale ty rozdíly tam jsou a nejsou malé, doporučuji se projet...

Paja70
14. prosince • 20:47

No tak díky za doporučení, myslím, že mám v čem se projíždět a jediná "tuctovka", kterou jezdím, je Ducato, kde jsem z pochopitelných důvodů upřednostnil praktickou stránku. Se svým vozovým parkem jsem spokojený, nestává se mi často, že bych potkal stejné auto, jakým zrovna jedu, vlastně se mi to stává zcela výjimečně. O tom, co kdo považuje za špatné auto, by se dalo polemizovat neomezeně dlouho, ale špatná auta byla, jsou a budou. Mě se obecně směr vývoje aut nelíbí, ale pořád se ještě dají najít kusy, které mě zajímají. Poslední takový přírůstek je atmosférický 3,2 V6 a světe div se, plní Euro 6.

mpolan
13. prosince • 19:10

To je jednoduché, protože sám ničemu jinému nerozumí.

J.B.
13. prosince • 15:54

Proč má někdo zapotřebí plivnout na auto které se již léta nevyrábí, to nechápu. Aha už vim,je to FIAT.Tak blahopřeji. Uniformitě zdar zdar zdar!

J.B.
13. prosince • 15:54

Proč má někdo zapotřebí plivnout na auto které se již léta nevyrábí, to nechápu. Aha už vim,je to FIAT.Tak blahopřeji. Uniformitě zdar zdar zdar!

Pepa
13. prosince • 15:50

Multiplu považuji za opravdu moc krásný auto. Kdyby byla spolehlivá mám ji. A to si nedělám srandu.

Jean
13. prosince • 18:58

Kefalin a co si terazky predstavujete pod slovom spolahliva? Ja multiplu mam (okrem inych aut) a nemam pocit, zeby som mal permanentku v servise a predplatenu odtahovku. Za 6 rokov nemala poruchu mimo spotrebak - je to talian tak podvozok vydrzi len 100 tis do generalky. Ale na rozdiel od koncernu to auto jazdi aj v zakrutach a jazda sa nepodpba na plavbu v rozburenom mori.

sokar
13. prosince • 17:46

Nevěřím.:-O

kolemjdoucí 2
13. prosince • 14:34

Upozorňuju redakci, že strašit čtenáře obludama jim může přinést snížení příjmů z reklam :-D

mpolan
13. prosince • 14:29

Nevěřím, že motoristický novinář opravdu dokáže napsat o Multiple, že je "designový přehmat". To auto je naopak ztělesnění designové koncepce vycházející z vnitřního prostoru, v podstatě špička designového umění.
Ale vy asi nebudete moc motoristický, jako spíš jen "novinář", že?

Axel Toronto (xax41)
13. prosince • 19:12

Ty jsi Polane fakt na drogach - obdivovat Multipytel a Windows Mobile je fakt extrem

mpolan
13. prosince • 19:14

Nebreč, hloupé dítě.

kolemjdoucí 2
13. prosince • 14:42

Design prodává, to ano, ale u auta hlavně ten vnější (proto jsou mj. atraktivní barvy dražší a kdejaká lepší automobilka má své unikátní odstíny, chráněné obchodními značkami). Stavět auto „obráceně” než se staví může jistě pár lidem připadat zajímavé, potíž je ale právě v tom „pár”, tedy v množství oslovených lidí. Multipla jistě může být uvnitř úžasně koncipované auto, ale to nic nemění na tom, že zvenku je to příšera nejhrubšího zrna, a nic na tom nezmění ani kdyby měla uvnitř mahagonový stolek s barem, sprchový kout a pozlacený záchod. Mnozí se ráno vyděsí hned po probuzení když se podívají vedle sebe, nechtějí se děsit ještě jednou na parkovišti, když po ránu přichází ke svému autu.

tulák
21. února • 16:42

Multipla je samozřejmě špička světového desingu jak karoserie tak i vnitřek , zvláštˇ ta původní verze a kritici mohou pouze seznámit svět s tím , zda se jim vůz líbí nebo ne.Určitě předběhla svou dobu a to se kupodivu Fiatu občas stává - jako s původní verzí TIPO , ale vzhledem k převažující averzi k tomuto typu lze předpokládat obecně nízkou estetickou úrověň vkusu veřejnosti - viz všeobecná obliba Bureše.

tulák
21. února • 16:39

Multipla je samozřejmě špička světového desingu jak karoserie tak i vnitřek , zvláštˇ ta původní verze a kritici mohou pouze seznámit svět s tím , zda se jim vůz líbí nebo ne.Určitě předběhla svou dobu a to se kupodivu Fiatu občas stává - jako s původní verzí TIPO , ale vzhledem k převažující averzi k tomuto typu lze předpokládat obecně nízkou estetickou úrověň vkusu veřejnosti - viz všeobecná obliba Bureše.

Jirka
14. prosince • 14:58

Multipla neskutečně předběhla svou dobu, musí se porovnávat s auty ze své doby, tj. z 90. let. Na druhou stranu se každému líbí něco jiného a chápu, že se někomu to auto prostě nelíbí. Mě se taky nelíbila, ale s odstupem času to auto vnímám jako geniální.

brk77
14. prosince • 18:37

I kdyby nic jiného, tak na Multiple se mi líbí, že je prostě jiná a stále jedinečná. V dnešní záplavě SUV při letmém pohledu často ani nepoznám, na co zrovna koukám. To se mi u Multiply ještě nestalo.

mpolan
13. prosince • 19:14

Znám spoustu aut, která si klidně dovolím označit za ošklivější, než je Multipla. Speciálně americký trh jich jednu dobu byl plný. Čínský toho je plný dosud. Mě třeba vysloveně odpuzuje rozplizlý design současných Mercedesů, na to se prostě nedá koukat.
Nakonec... Multipla je jediné auto, které bylo oceňované odborníky designu. A tím myslím skutečné odborníky. Je to jediné auto, které si vysloužilo místo v Muzeu moderního umění. Taky byste tam čekal spíše Ferrari nebo Lambo, že? A ono ne...

Radek
11. února • 15:19

Tak to máš málo informací. Ještě dávno před ní tam skončil Jaguar E-Type

Jirka
14. prosince • 15:00

S Multiplou souhlasím, jen aktuální design Mercedesů považuji za nádherný. Je velmi moderní a k tomu i velmi "mercedesácký". Předchozí modely, ač jinak stále hezká auta, vypadají proti těm novým mnohem starší. Měl jsem minulé C, které zůstalo v mém okolí a teď nové a když stojí vedle sebe...

mpolan
14. prosince • 19:12

Já mám se současnými německými prémiovkami prostě problém. Mercedes je strašně čínský, působí roztekle a čím více spoilerů na to navěsí (AMG), tím hůře. Audi vypadá, jako by skočili zpátky do devadesátých let, zastaralé už při uvedení. U BMW ani vlastně nevím, jsou tak nevýrazná, že je prakticky nevnímám. To už líp vnímám třeba Volkswageny.
Naopak mě designově oslovují Volva a Jaguary. Je v nich jasná jednoduchost, ale přitom velmi moderní a čistá jednoduchost.

Axel Toronto (xax41)
13. prosince • 19:28

A proto mas Clio Social Line

mpolan
13. prosince • 19:47

Tak to mám stále více, než ty, že? :-)

Atomas
13. prosince • 15:24

Problém Multiply byl i interiér. Hnusnější jsem neviděl...

Doporučujeme

Články odjinud