Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Včera jsem napsal článek o tom, jak se skupině PSA Peugeot-Citroën daří v Číně. Jeden z čtenářů AutoRevue se poté v diskuzi pod článkem pozastavil nad adjektivem, které jsem v něm použil. Napsal jsem totiž, že PSA je „nevýrazná“. A vzápětí jsem se podobného názoru dočkal ještě od dalších lidí. Takže jak to je?
Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Skupina PSA Peugeot-Citroën dnes oznámila ústy své mluvčí Cecile Damideové, že zavře výzkumné a rozvojové centrum na předměstí Paříže v Meudon-la-Foret. „Konsolidujeme strukturu našich podniků. Je normální, že přenášíme některé naše aktivity k nim blíže, pokud to dává smysl.“ 

Nikdo prý při tom nepřijde o práci. Většina zaměstnanců bude přemístěna do střediska ve Velizy, některým bude nabídnuta práce v závodě v Poissy, západně od Paříže. A zhruba 20 zaměstnanců se přesune do logistického centra Vesoul na východě Francie.

Podle agentury Reuters má PSA v plánu centrum v Meudonu prodat. Už dříve totiž prohlásila, že letos se zbaví nemovitostí v hodnotě za více než 200 milionů eur.

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Společnost také zamýšlí omezit počty svých zaměstnanců ve Francii o 17 procent do konce roku 2014. Minulý týden se představitelé skupiny dohodli se stávkujícími zaměstnanci na uzavření závodu v Aulnay, kde pracuje 2500 lidí.

PSA má potíže na evropském automobilovém trhu již delší dobu. Společnost zaznamenala za loňský rok provozní ztrátu ve výši 576 milionů eur a minulý měsíc oznámila, že výnosy za první čtvrtletí letošního roku se snížily o 6,5 procenta na 13 miliard eur. 

Skupina, která je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě, loni zaznamenala propad celosvětových prodejů o 16,5 procenta na 2,97 milionů vozů.

PSA chce ale do konce příštího roku nepříznivý vývoj zvrátit a do konce roku 2015 plánuje návrat k zisku.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků