Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Včera jsem napsal článek o tom, jak se skupině PSA Peugeot-Citroën daří v Číně. Jeden z čtenářů AutoRevue se poté v diskuzi pod článkem pozastavil nad adjektivem, které jsem v něm použil. Napsal jsem totiž, že PSA je „nevýrazná“. A vzápětí jsem se podobného názoru dočkal ještě od dalších lidí. Takže jak to je?
Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Skupina PSA Peugeot-Citroën dnes oznámila ústy své mluvčí Cecile Damideové, že zavře výzkumné a rozvojové centrum na předměstí Paříže v Meudon-la-Foret. „Konsolidujeme strukturu našich podniků. Je normální, že přenášíme některé naše aktivity k nim blíže, pokud to dává smysl.“ 

Nikdo prý při tom nepřijde o práci. Většina zaměstnanců bude přemístěna do střediska ve Velizy, některým bude nabídnuta práce v závodě v Poissy, západně od Paříže. A zhruba 20 zaměstnanců se přesune do logistického centra Vesoul na východě Francie.

Podle agentury Reuters má PSA v plánu centrum v Meudonu prodat. Už dříve totiž prohlásila, že letos se zbaví nemovitostí v hodnotě za více než 200 milionů eur.

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Společnost také zamýšlí omezit počty svých zaměstnanců ve Francii o 17 procent do konce roku 2014. Minulý týden se představitelé skupiny dohodli se stávkujícími zaměstnanci na uzavření závodu v Aulnay, kde pracuje 2500 lidí.

PSA má potíže na evropském automobilovém trhu již delší dobu. Společnost zaznamenala za loňský rok provozní ztrátu ve výši 576 milionů eur a minulý měsíc oznámila, že výnosy za první čtvrtletí letošního roku se snížily o 6,5 procenta na 13 miliard eur. 

Skupina, která je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě, loni zaznamenala propad celosvětových prodejů o 16,5 procenta na 2,97 milionů vozů.

PSA chce ale do konce příštího roku nepříznivý vývoj zvrátit a do konce roku 2015 plánuje návrat k zisku.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků