Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Včera jsem napsal článek o tom, jak se skupině PSA Peugeot-Citroën daří v Číně. Jeden z čtenářů AutoRevue se poté v diskuzi pod článkem pozastavil nad adjektivem, které jsem v něm použil. Napsal jsem totiž, že PSA je „nevýrazná“. A vzápětí jsem se podobného názoru dočkal ještě od dalších lidí. Takže jak to je?
Je skupina PSA Peugeot-Citroën výrazná, nebo nevýrazná?

Skupina PSA Peugeot-Citroën dnes oznámila ústy své mluvčí Cecile Damideové, že zavře výzkumné a rozvojové centrum na předměstí Paříže v Meudon-la-Foret. „Konsolidujeme strukturu našich podniků. Je normální, že přenášíme některé naše aktivity k nim blíže, pokud to dává smysl.“ 

Nikdo prý při tom nepřijde o práci. Většina zaměstnanců bude přemístěna do střediska ve Velizy, některým bude nabídnuta práce v závodě v Poissy, západně od Paříže. A zhruba 20 zaměstnanců se přesune do logistického centra Vesoul na východě Francie.

Podle agentury Reuters má PSA v plánu centrum v Meudonu prodat. Už dříve totiž prohlásila, že letos se zbaví nemovitostí v hodnotě za více než 200 milionů eur.

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Společnost také zamýšlí omezit počty svých zaměstnanců ve Francii o 17 procent do konce roku 2014. Minulý týden se představitelé skupiny dohodli se stávkujícími zaměstnanci na uzavření závodu v Aulnay, kde pracuje 2500 lidí.

PSA má potíže na evropském automobilovém trhu již delší dobu. Společnost zaznamenala za loňský rok provozní ztrátu ve výši 576 milionů eur a minulý měsíc oznámila, že výnosy za první čtvrtletí letošního roku se snížily o 6,5 procenta na 13 miliard eur. 

Skupina, která je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě, loni zaznamenala propad celosvětových prodejů o 16,5 procenta na 2,97 milionů vozů.

PSA chce ale do konce příštího roku nepříznivý vývoj zvrátit a do konce roku 2015 plánuje návrat k zisku.
 

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků