Je Octavia vůz střední třídy, nebo nižší střední? Zde je odpověď

72 komentářů

Saj
14. dubna • 15:44

Tak prostě záviděj a nechtěj ji uznat ve střední třídě...smůla no:) je tam

Petr
14. dubna • 18:19

Zavidet Octavku muze akorat socka, ktera jezdi tramvaji.

mikes
16. dubna • 10:53

Už jsi se začal léčit? :-D

Petr
16. dubna • 12:11

No, uz jen ty si tady chybel, aby byl mistni Skodamasturbator club pohromade...B-]

jj
14. dubna • 16:39

není tam, ale z nikdy nevysvětlených důvodů se ji tam určitá klika snaží mít. Vždyť je to do očí tlukoucí nesmysl. I kdby člověk přehlédl, že pro posádku skýtá méně !!! prostoru, než Focusy, Mazdy3, A3, Corolly a další auta u jejichž zařazení do nižší střední třídy není pochyb, tak by Oktávka ve střední znamenala, že je z hlediska komfortu posádky ekvivalentem Superba !!!, který se tam řadí. To je samo o sobě protimluv. Takže zařazení Oktávky do střední je logický úlet. Leda mi někdo vysvětlí, že jediným kritériem pro členění do tříd je velikost kufru. Pak by to smysl dávalo.

Saj
14. dubna • 16:45

Tak třídu vozu určuje především velikost automobilu.
Navíc docela pochybuji, že focus nebo mazda má víc místa jak octavia. Ono je místo a místo. Když udělaj prkenné tenké lavice a tenké sloupky, tak to může vypadat, že je tam víc prostoru.
Octavia II navíc v porovnání se starým superbem vychází lépe, viz. ****.czOctavia II nabízí dostatek místa pro 4 cestující, o velikosti 180-190cm naprosto v pohodě. Nechápu co je teda za problém s místem?Kufr to je perla...A i kdyby octavia byla ve třídě mini atd...na kvalitě ji to neubere.Z výbavy také nabízí cokoliv si člověk zamane.

chytrak
14. dubna • 20:15

tak to je pěkná blbost. Kdyby to tak bylo, tak by BMW 3 musel být ve stejné třídě jako ten focus nebo jetta. třídu vozu kromě rozměrů určuje i image značky, zaření vozu a cena. Nebo je snad takové audi TT ve stejné třídě jako Fabie???? TT je taky stejně střední třída jako passat. A to přesto že je na platformě golfu. Nebo naopak ameriky, ty přesto že jsou velký tak jsou řazený kůli ceně technice a imge vždy k výrazně menším autům z evropy. Takže si v tom pánové udělejte pořádek a neplácejte nesmysly.

Petr
14. dubna • 21:12

Studuj a prestan se tady ztrapnovat:
en.wikipedia.org ... Pomalu si zacinam myslet, ze si Toper zmenil nick..

Petr
14. dubna • 21:05

Audi TT je stredni trida, clovece, ty uz to nehul. Tohle je zatim nejvetsi nesmyl, ktery jsem tady cetl. A sou image - to jako ze Skoda ma vetsi image ne VW - Golf combi je v nizsi stredni, ale Octavia, podle tebe, ve stredni diky vetsi image? Vazeni, mame tu adepta na blabol roku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M.
15. dubna • 0:44

Děti, běžte už spinkat, ráno vstáváte do školky!!!! Tak jsem se už dlouho nepobavil...Pominu-li pravopis některých pisálků, tak postrádám i smysl téhle debaty...O co tady vlastně jde??Proč třídit na třídy a ještě se u toho hádat a prudit... není to ve finále jedno, jestli je ten kus plechu tam,anebo jinde?

chytrak
15. dubna • 0:20

hele borce a kam bys asi coupé od Audi za 30000€ asi tak zaradil? Dostejný třídy jako scirocco? Nebo snad dokonce k Mini? Povidej... :-D

Petr
15. dubna • 6:35

Do stejny tridy jako Mazdu MX-5 nebo Porsche Boxter, ale rozhodne ne po bok Passatu

pavel
14. dubna • 19:50

Tak když třídu aut dělají rozměry, tak se na to klidně podívej:Octavia kombi vs Astra kombiDélka/šířka/výška:
Octavia - 4.569/1.769/1.468
Astra - 4.698/1.814/1.535Rozvor:
Octavia = 2.578; Astra = 2.685Šířka v loktech vpředu/vzadu:
Octavia = 1.415/1.423
Astra = 1.500/1.430Výška nad sedadlem vpředu/vzadu:
Octavia = 981/984
Astra = 1.010/1.010Takže Astra je pak co ? Vyšší střední ? :-D

Petr
14. dubna • 20:11

Kdepak, Astra je odjakziva nizsi stredni, to jenom vozy Skoda popiraji veskere fyzikalni zakony, jednotky SI i nejake trapne tridy. Octavka je proste stredni trida a hotovo... A je, a je, a je...dup, dup, dup.

jj
14. dubna • 17:53

vůbec nejde o kvalitu, ani cenu, natož o výbavu. to s třídami nesouvisí ani v nejmenším.V nižší střední jsou i prémiovky jako Ačkový Mercedes, 1 BMW nebo C30 Volvo a mnoho dalších, které by naopak kvalitami a výbavou OII trumfly. Kritériem třídění do tříd je jedině velikost auta z hlediska komfortu posádky - ta je dána tím, kolik je místa uvnitř. Jediný objektivní parametr, který tohle nějak rozumně naznačuje, je rozvor náprav, mezi které se musí posádka v dnešních autech nacpat. Centimetry za vně náprav, kterými mohu auto celkově natáhnout posádce už nepomohou - možná zavazadlům, ale to je jiná báseň.Samozřejmě nelze říct, že by pár mm navíc nebo míň na rozvoru znamenalo rapidní nárust komfortu. Ale naštěstí ty třídy jsou od sebe obvykle vzdálené celkem dost - mezi nižší střední a střední je třeba cca 15 cm, což už se na místu pro cestující pozná radikálně. Naopak auta v rámci jedné třídy mají obvykle +-2-3 cm hodnoty skoro stejné - mezi největším a nejmenším bývá tak max 4-5 cm. A jak píši výš, tak OII má se svými 2578mm menší rozvor (byť o jednotlivé mm a cm), než většina aut NIŽŠÍ střední třídy (třeba ten zmíněný focus-2615mm, mazda3-2640mm). Takže logicky nemůže nabídnout komfort pro cestující srovnatelný s auty, která disponují o kategorii (15cm) větším rozvorem včetně toho Superba (2761) nebo passatu (2760).Nesrovnávám přitom starého, ale vždy aktuální řady. Mimochodem Starší Superb byl naopak ještě o 4,2 cm na rozvoru větší než současný a mj. proto je současný Superb tak nějak divně mezi třídami. Respektive Superb rozměrově spadl z vyšší střední, kam celkem dobře patřil v I. generaci (kdy měl snad větší rozvor než třeba A6) na horní hranici střední, kde sedí dnes.OII nijak nepodceňuji. Kvalitativně velmi slušné auto, jen nemá smysl si zkrátka namlouvat, že je větší, než reálně je. Rozumný člověk o něm bude prostě uvažovat jako o alternativě třeba golfa, která má pro někoho jako výhodu přilepený veliký kufr, ale ne jako o alternativě Superba, který je pohodlím a prostorem i v dnešní menší generaci stále z jiné ligy než OII.

Zelí
14. dubna • 21:47

Seděls někdy v jedničkovém bavoráčku. To má vnitřní rozměry trabantu. Totální zoufalství. Z pohledu bmw to má logiku, je to menší než řada 3.

mikes
14. dubna • 21:00

Rozvor není měřítkem ničeho, jediným skutečným měřítkem vnitřního prostoru je změřený vnitřní prostor a v něm pohříchu focus ani M3 nemají jaksi navrch, o jiných...

Havran
14. dubna • 17:50

No řekl bych že tím rozvůrkem mezi mini skoro patří a co se týká těch automechaniků tak říkají že na těch holobytech není co moc opravovat.

Jarda
14. dubna • 17:49

o cislech netreba pochybovat - kazdy vyrobce je uvadi. Takze staci porovnat. A u nejprodavanejsich aut v nizsi stredni - octavia, focus, ceed, i30 - jsou rozdily nanejvys v jednotkach centimetru.

jj
14. dubna • 12:56

pokud vím, tak primárním hlediskem klasifikace do tříd jsou hlediska prostoru pro posádku a jízdních vlastností, kde hraje roli primárně rozvor. Rozvor byl tedy vždy hlavním kritériem třídění, který určoval, co auto z hlediska posádky nabízí potenciálně za komfort. proto jsou také třídy nazvány od "kompaktních" po "luxusní". Octavia II (a jednička byla ještě horší) má menší rozvor, než snad všechna auta nižší střední třídy - určitě je menší, než třeba Stilo, Corolla, Mégane, 307, Golf (zde stejný), Astra, Focus, Civic, Mazda3 a další. Je tedy nejmenší !!! mezi auty nižší střední třídy. Tímto kritériem je tak vlastně nejblíž "propadnutí" ještě o třídu níže. Rozhodně by si neměla ani snažit srovnávat se s nabízeným komfortem s auty o třídu výš, protože k tomu má ze všech podobně velkých aut nejdál.Jenže to zřejmě nebrání namasírovanému SDA, a pár novinářům, aby z toho auta dělali něco co není. Na velikosti Oktávky není nic zlého. Zlé je jen cpát ji neprávem do vyšší škatule - ono to vypadá dobře když se auto o kategorii menší srovná cenou s autem o kategorii větší. Bohužel praktický důsledek je, že Oktávka je u nás srovnávaná neprávem s nesprávnou konkurencí, díky čemuž zde může být nehorázně předražená.Kdo to chápe, tak se tomu zasměje, kdo ne, tomu dobře tak - blbé ale je, když se novináři nezdráhají, tenhle blud podporovat.

Saj
14. dubna • 16:48

Logické srajdy pane kolego..Je lepší auto postavit do nižší třídy, kde bude drtit konkurenci, než do vyšší, kde bude zaostávat. Pro škodovku by to nebyla žádná výhra.
Tady se hledají kraviny pro prodejní šlágr v takových nesmyslech jako je umístění do třídy. To prostě nehraje roli. Octavia je kvalita sama o sobě, kterýkoliv servis, mechanik atd. to potrvrdí. Je to ideálně velké, možná až moc...prostě je to hit...a někteří borci, co si koupí usmrkané focuse, mazdy atd. to nemůžou překousnout

kix
14. dubna • 21:07

zajímavý že všichni opraváří a servisáři pořád cpou lidem do hlav ať si kupují škodovky a vw..by mě zajímalo když říkají jak je to kvalitní a nepotřebuje servis jestli chtěj přijít o práci a jít na pracák? :-D naopak od některých aut důrazně odrazujou..kde bude realita si dokáže každý propočítat :-D

Petr
14. dubna • 18:18

:-D:-D:-D Diky...

Jarda
14. dubna • 17:46

Nelogicky to vypada jenom do momentu, nez otevrete prvni casopis. Novinari zrejme nejsou tak objektivni jak bychom si prali...
BTW v cem je prosim octavia mene usmrkana nez mazda 3 nebo focus? Pri stovnani ciselnych parametru marne hledam vyraznejsi rozdil...

Rode
14. dubna • 11:58

pritom se staci drzet oficialniho trideni A1, A2... apod. a vynechat slovni oznaceni, ktere ma kazdy clovek, kazdy stat, kazda asociace apod. udelano jinak. Zadna stredni, nizsi stredni apod. v podstate neni.

papal
14. dubna • 11:42

"Current compact car size, for US and international models respectively, is approximately 4,100 mm (161 in) and 4,450 mm (175 in) long for hatchbacks, or 4,400 mm (173 in) and 4,750 mm (187 in) long for convertibles, sedans (saloon) or station wagons (estate car). Multi-purpose vehicles and sport utility vehicles based on small family cars (often called compact MPVs and compact SUVs) have similar sizes, ranging from 4,200 mm (165 in) to 4,500 mm (177 in) in the U.S., and from 4,400 mm (173 in) to 4,700 mm (185 in) in international-based models""Small European family cars include the Ford Focus, Vauxhall/Opel Astra, Peugeot 308, Citroen C4, Alfa Romeo Giulietta, Fiat Bravo (2007), Lancia Delta, SEAT Leon, Škoda Octavia and Volkswagen Golf Mk6. Examples of compact cars from Asia include the Tata Indigo, Honda Civic, Mitsubishi Lancer, Nissan Bluebird Sylphy, Mazda 3, Subaru Impreza, Suzuki SX4, Hyundai Elantra, Kia Forte, Daewoo Lacetti, and Toyota Corolla. The Chevrolet Cobalt, Pontiac G5, and Dodge Caliber are an example of compacts made in the United States. Holden Viva and later Holden Cruze are examples of compact cars from Australia."

papal
14. dubna • 11:44

Jinak třeba EuroNCAp řadí Octavii do Large family cars kam patří i Passat, Mondeo, Insignia, Avensis, Accord a další. Nicméně do stejné třídy řadí i Superb, takže podle EuroNCAP je Octavia a Superb stejná třída :-D

jj
14. dubna • 12:43

NCAP si jí tam může dovolit řadit, protože z hlediska nárazových testů, kde hraje roli nejspíš kinetika a celkový obestavěný prostor se tomu segmentu blíží, jinak z uživatelského hlediska je to samozřejmě pitomost.

Shimi
14. dubna • 10:18

Tímto počinem se redakce nenávratně zdiskreditovala, k tomu netřeba více napsat. To je amatérismus na n-tou.

legnaw
14. dubna • 10:16

nejvyssi nejnizsi...... porad je to jenom skoda penez...

Levyš
14. dubna • 10:10

Poslední dobou se tady v komentářích člověk doví akorát jak je redakce špatná, teda nehájim jí, ale kdo je zvědavej na denní zdůrazňování neschopnosti a irelevance nebo urážky? V diskuzi napíšu svůj názor, proto se do ní zapojuju, protože mě zajímá, jestli si i ostatní myslí, že názor redakce je liší. Nebo to tady nečtěte, co může bejt větší trest webovejm stránkám než malá návštěvnost...

WinDiesel
14. dubna • 8:43

Proč si myslíte, že se středně třídní Octavia v tom Švajcu prodává tak dobře? No protože je skoro 2x levnější než skutečná střední třída, která nikdy nestojí méně než 500 000 Kč... A Octavia - ta skvělá střední třída - stojí od 349 000 Kč.
Ale ty krásné pocity malého českého člověka - on si přece vozí zadek ve voze střední třídy - sice si lže do kapsy ale nepřipustí si to............
A tato zoufalá strategie Škodovky v ČR perfektně funguje.
Oni se samozřejmě snaží používat stejnou strategii v celé Evropě, tam to zas až tak nefunguje, ale někde to zafungovat může (Švajc?).....
P.S. Krédo Škody: používám statistiky, které si sám zfalšuji a upravím ke svým potřebám....

Radek
14. dubna • 9:01

Ten mindrák českých borců s Mondeem s perfektním kinetickým designem a s motorem od PSA s honosným názvem Duratorq TDCi, že by jezdili v autě stejné třídy jako ti obyčejní lidé s obyčejnou Oktávkou... :-))

kryton
14. dubna • 9:54

No jo, když Ford a potažmo PSA nasadilo motory TDCi, tak to bylo v době, kdy VW o vstřikování common-rail neslyšelo ani z vlaku....

Samaritán
14. dubna • 12:42

Vždyť taky se Denso CRka v dané době každému zadřeli.Prej naftou šašci...To nebyl motor, to byl komix na motor.Nevyřešili to nikdy....

kryton
14. dubna • 13:51

Máme Mondeo TDCi, první 3 roky svého života jezdilo v západní Evropě, většinou na Shell. 70 000km bez problému. Potom jsme necelý rok tankovali naftu v čr, ikdyž většinou také Shell a trysky šli srát...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
15. dubna • 13:26

problém bude v tom modrym oválu na kastli, zkus to

kix
14. dubna • 21:04

není shell jako shell...

Petr
14. dubna • 9:50

Radku, je to presne naopak.B-]

dave_007
14. dubna • 9:25

On ma snad mindrak kazdej, kdo nejezdi v kOktavce, coz!?A neni mi jasne co naznacujes tou narazkou na PSA.

jandaxx
14. dubna • 9:05

Ford s tím nemá nic společného. Z mé strany to byl jen příklad. Mondeem nejezdím. Dosaď si místo Mondea jiného libovolného zástupce střední třídy. Třeba Insignii. I její majitelé mají mindrák? Asi ne. Tak vidíš, plácáš.

Petr
14. dubna • 7:42

No to si snad delate prdel...touhle argumentaci jste si nadelali do vlastniho hnizda.
Takze pokud Octavia patri do stredni, tak Golf Combi a Jetta tam patri take - stejny podovozek a take maji dlouhy kufr, zatimco kratky Golf zustane v nizsi stredni.
Passata i Superba tim padem musime posunout do vyssi stredni k 5-er a k E-klasse a Phaeton uz nebude konkurovat 7-er a S-klasse, ale Rollsum a Maybachum.Stupidita redakce nema hranic...

jandaxx
14. dubna • 8:45

Už jsem nad nima zlomil hůl. Očeekával jsem jasnou reakci na blábol p. Tunkla, jako protipól, nic takového ovšem v článku není. Už to bohužel není, co bývalo. Šéfredaktor!!!! šlape v autě na spojku, která není, po upozornění změní text článku, bez jediného slova, redaktor ukradne fotku z jiného serveru/Mitsubishi Galant mé kamarádky/, po mém upozornění je fotka nahrazena, majiteli se ovšem za krádež nikdo neomluví a teď tohle. Rozumím, že je otisknuto stanovisko p. Tunkla, zároveň bych ale očekával, že bude napsána reakce ze strany specializovaného motoristického serveru, který je jistě kompetentní, se k tomu vyjádřit.

Honza
14. dubna • 6:48

Mozna proto, ze je verejnost objektivni a necpe octavii tam, kam nepatri. Mondeo, passat, avensis, m6....

jandaxx
14. dubna • 7:09

Odborná ani laická veřejnost s tím nemá problém. Máme problém s tím, když z nás někdo dělá blbceB-] Protože, když je Golf/včetně combi, Leon a A3 na stejném podvozku a se stejným, nebo téměř stejným rozvorem, tak není důvod, aby Octavia byla o třídu výše jen z toho důvodu, že má delší převis kroserie. Jen hlupák a malý český člověk, jehož je Octavia snem, bude toto auto porovnávat s Mondeem, Passatem, Insignií atd. Protože pokud je auto ve stejné třídě, tak je logické, že jsou sob auta konkurenty ne? Co víc k tomu napsat? Škodovka si z důvodu prestiže přeje, aby byla Octavia považována za střední třídu. Že si výrobce něco přeje, neznamená ovšem, že to tak je a že my všichni skočíme na špek. Vy jakožto specializovaný motoristický server by jste k tomu měli zaujmout jasné stanovisko, to logicky zdůvodnit a ne tady vystrkovat nějaké švýcarské statistiky. Pokud bude v Ugandě Ocatia považována za třídu luxusní, budete se tady takovou statistikou také ohánět? Zrovna tahle věc, mi hodně vadí. Otisknete nějaký článek, kde alibisticky někoho citujete. Kde je ale vaše jasné stanovisko? Nikde ho jako protipól odpovědi p. Tunkla nevidím.

Geo
18. dubna • 7:34

Uplny suhlas odborna a laicka verejnost s tym nema problem. Redaktor tu asi s tym problem ma, a zaroven sikovne dosiahol co chcel. Podarilo sa mu rozvirit diskusiu o hluposti. Mnohi sa na to krasne chytili. To uz fakt, nie je o com duchaplnom pisat, ale nadhodit nezmyselnu diskusiu, ze kto co kde o tom pisal? Uz by bolo nacase aby aj tento web bol originalnejsi a nekopiroval bulvar. Fakt niektore prispevky tu nestoja za nic. Nech sa len autor zamysli, aka je ich pridana hodnota nadsencom motorizmu, a akou formou sa tym zaprezentoval sam autor. Kus ubohe nie?

Rhinox
14. dubna • 9:49

Zrovna ted sem docetl rakouskej magazin AutoTouring, srovnavaly tam produkci skody a VW. A hle jake dvojice se potkaly!
fabie-polo
octavia-golf
superb-passat
roomster-caddy
yeti-tiguanTak ted nevim. Pan tajemnik SDA rika, ze cela evropa ma octavii v stredni. Takze tam taky ma golf? A superb/passat je pak vyssi? Nebo ze by byly tak pitomi a srovnavali octavii (pry) ze stredni tridy s Golfem z nizsi stredni? No nejak mi to nesedi...
(btw, srovnani dopadlo 3:2 pro skodovku!)

Jara
14. dubna • 8:08

dneska to začíná být všude na českých serverech, všichni si z důvodu prestiže hájí škodovku, protože pulka národa tu má škodovky, ja bych do toho nevlezl ani za zlaty prase, už auto který v roce 2011 nemá rozvod řetězem kterej je spolehlivej, to si radši připlatím, jezdím už X-let v bmw, a pokud člověk není hloupej, poservisuje BMW za nižší cenu jak škodovku, ostatně žádné auto se nevyplatí dát do autorizovaného servisu, dycky tam člověk nechá hroznou vatu, na druhou stranu mít celej národ rozum, tak by to nebylo ono a nebylo by se komu smát :D
V dnešní době je škodovka předraženej šmejd a řešit kvality auta podle toho že to má o 10 litrů větší kufr je kravina, výhodou škodovky je nenápadnost, kamarád má superba za milion a něco a nikdo mu nic neřekne, mě na 10let starý bmw za 10tinovou cenu by lidi sežrali, protože prostě jezdím v bmw, pravděpodobně i dealuju drogy a kradu, ale nejsem jen BMWfil, uznávam i plno jiných aut, klidně bych si koupil Volvo, subaru, micana, toyotu a vůbec cokoliv z japonska, stačí když se svezu ve fabii v a yarisu, to je neskutečnej rozdíl, fabie 1,2 je šnek a yaris 1.0 je raketa s lepším podvozkem a pohodlnějšíma sedačkama, je se v tom autě nesmí člověk nabourat, ale od koncernu bych si nekoupil nic ani za zlaty prase, možná nějakou audinu před rokem 1996, kdy to ještě stálo za to.

yoggi
14. dubna • 12:58

Jara: udaje vyrobcuYaris 1,0 51kW a 93Nm: 0-100 za 15,7s a max. 155km/h
Fabia 1,2 51kW a 112Nm : 0-100 za 14,9 a max. 163km/hmas pravdu naozaj ta 1,2 vo fabii je snek, vobec nejde, strasny motor :-D:-D:-D:-D:-D

jandaxx
14. dubna • 13:29

Šnek to je každopádně. jen o něco menší, než Yaris;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
yoggi
14. dubna • 14:35

ale zase berme do uvahy aka je to kategoria motora, takze si myslim ze v pohode

Petr
14. dubna • 13:08

Zrychleni z nuly na sto zas tak dulezite neni. Podstatnejsi je pruznost motoru v ruznych rychlostech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
yoggi
14. dubna • 14:34

co myslis, ze bude pruznejsie. 93Nm alebo 112Nm a este aj objem 0,2 vacsi za predpokladu priblizneho sprevodovania.

Petr
14. dubna • 15:27

To spis zalezi na prevodovce...

yoggi
14. dubna • 16:17

prave, ze ta 1,2 ma dost lahke prevody, neviem ako je na tom yaris.

Jan
14. dubna • 12:21

Budu reagovat jen na jedno (na zbytek nemá ani smysl) a to na porovnání Fabia vs. Yaris. Postav je vedle sebe a odstartuj sprint. Budeš překvapen. V obou autech jsem jezdil 5 let zároveň a mé poznatky jsou takové, že yaris jen vypadá že jede - motor je točivý, celé auto špatně odhlučněný a nekvalita zpracování dává ten pocit, že "to jede".

Vana666
14. dubna • 7:34

Jandaxx: a proč bych nemohl oktávku porovnat s mondeem ? Klidně to udělám a přitom zjistím že v něčem je lepší mondeo, v jiném zase oktávka. A může mi být přitom úplně fuk kam si to kdo zařadí.
Pokud se třídy prolínají nebo něco nejde pořádně zařadit, je to problém tříd a ne samotných aut.

Hunter
17. dubna • 11:23

Škatulkování je pro idioty, kteří potřebují na myšlení návod.

jandaxx
14. dubna • 8:36

Tak samozřejmě můžeš, nikdo Ti nebrání. Taky můžeš porovnávat panelákový byt a novostavbu. A taky může být ten panelák v něčem lepší. Ovšem, když dáš na misku vah jasné technické specifikace a parametry, tak pochopíš, že řadit Octavii do střední je nesmysl. Samozřejmě může být Octavia v dílčích věcech lepší, než Mondeo. Neznamená to ovšem, že je stejná třída. Tady se nebavíme o tom, že je jedno auto lepší v jednotlivostech, ale v zařazení do tříd, tak, jak je obecné smýšlení. Tím nechci napsat, že je Octavia panelák a Mondeo novostavba. Byl to jen příklad. Pro podporu Tvojích argumentů bude nejlepší, když tady vyjmenuješ, proč si myslíš, že by měla být Octavia zařazena do stejné třídy, jako obecně uznávaní konkurenti, které do této kategorie jaxi samozřejmě spadají.
Ještě jednou se ptám. Když je Golf combi jasná nižší střední, proč by Octavia combi měla být střední. Očekávám argumenty, ne píár blábol, kterým se ohání Škodovka, pan Tunkl a jemu podobní.

Vana666
14. dubna • 8:40

jandaxx: mě osobně řazení do tříd absolutně nezajímá. Pokud chci nějaké auto, srovnávám ho s ostatními v pro mě důležitých parametrech a je mi přitom úplně fuk, kam je zařazené jako celek.

Petr
14. dubna • 7:43

Tak schvalne - v cem je Octavka lepsi nez Mondeo?

ObiWanKenobi
14. dubna • 11:12

To by aj mna zaujimalo, v com by bola Octavka lepsia ako Mondeo. Jedine tak v cene. Ale zeby to bolo tym, ze Octavia je ina, konkretne nizsia, kategoria? :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
chytrak
14. dubna • 19:30

Myslim že je uplně jedno do jake třídy kdo octavii nacpe. Nicméně fakte je že je opravud na hraně obou tříd. A taky je fakt že nejlepší vozy nižší střední jsou lepší než podprůměr střední - třeba korejci ve střední jsou (zatím) úplně tragický.Na tvoji otázku se dá odpovědět dvěma způsby - 1. má větší kufr než mondeo.
2. ve spoustě kritérií je lepší nebo srovnatelná jako jiné vozy střední třídy - např renault laguna peugeot 407, sonata atd.

Petr
14. dubna • 20:13

Tak nablabolil si se uz dost, kufr auto nedela, zkus napsat konkretne, v cem je ta Octavia lepsi.

Vana666
14. dubna • 8:27

Ke srovnání musíš napřed specifikovat konkrétní modelya z toho vylývá další nesmysl tříd - highline model "nižší" třídy může být klidně výrazně lepší než základ z třídy vyšší

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jandaxx
14. dubna • 8:39

Ale proto se jistě třídně neposune highline fabie nad holobyt Octavie. I potom bude Fabie malé auto a Octavie nižší střední. Mylně porovnáváš kategorie aut a jejich vybavenost. To bys taky mohl napsat, že highline Mercedes C, je vyšší střední, protože může být vybaven lépe, než Mercedes E. To je ale blbost co?

jandaxx
14. dubna • 7:11

Omlouvám se za chybějící písmena, pospíchám do práce:-D

josephko
14. dubna • 6:17

Ešte pred 10 rokmi boli jednotlivé triedy striktne dané a automobilky sa ich aj držali - malé autá - 3,90 cm, nižšia stredná trieda (podľa typu karosérie) okolo 425 cm, stredná trieda 450 cm, vyššia stredná 475 cm, luxusná trieda - okolo 500 cm. V tom čase bola celá kategorizácia áut v USA posunutá o jednu triedu hore - to čo bolo v Európe vyššia stredná trieda, v USA bola len stredná trieda. Odvtedy sa ale aj autá v Európe začali zväčšovať (a hlavne predlžovať), a tak sa tu teraz predáva stredná trieda, ktorá výrazne presahuje pôvodnú hranicu vyššej strednej triedy - Mondeo, Insignia. Rovnako sa posunula nižšia stredná trieda. Na dĺžku medzi jednou z najkratších áut patrí Golf. Hatchbacky v nižšej strednej triede majú teraz okolo 430 - 440 cm (kedy takúto dĺžku dosahovali najdlhšie sedany a kombíky tejto triedy), sedany a liftbacky okolo 460 cm (Fluence, Octavia, Jetta).
Ja by som celú situácia zhrnul asi takto - pri začiatku výroby v roku 1996 by podľa dĺžky karosérie Octavia mohla patriť do strednej triedy, z hľadiska výbavy, motorov a miesta vzadu však jednoznačne patrila do nižšej strednej triedy. V druhej generácii sa to už zmenilo k lepšiemu, medzitým sa však už posunuli hranice jednotlivých tried, takže teraz plne patrí do nižšej strednej triedy. Považuje azda niekto Fluence za sedan strednej triedy?

Vana666
14. dubna • 6:47

Netuším k čemu je ceá hádka dobrá
Pojede se mi snad v Oktávce líp když bude zařazená do střední ?

Moik
14. dubna • 10:35

Tohle napadlo přesně mě. Ať si je to nejhorší auto střední třídy nebo průměr nižší střední, pořád je to Octavia.

Tomas Radej (fridge)
16. dubna • 12:18

+1

Zelí
14. dubna • 6:27

Třídy se neposunuly. Posunuly se rozměry aut. Dnes má astra z tzv. nižší střední shodné rozměry jako auta z vyšší střední před 10-15 lety.

Doporučujeme

Články odjinud