Je nutné měnit bezpečnostní pásy a airbagy?

Bezpečnostní pásy jsou samozřejmostí, ale už ne tak samozřejmá je občasná kontrrola, kterou bychom jim měli věnovat. Přestože bezpečnost řidičů a cestujících, zejména u nových vozidel, podporují většinou airbagy, důležitost bezpečnostních pásů tím není nijak snížena. Řidič a spolujezdec jsou v případě nehody chráněni jen tehdy, když mají při každé jízdě bez výjimky zapnuté bezpečnostní pásy.
O to důležitější je udržovat i tuto život chránící textilii v dobrém stavu. I když v principu jsou bezpečnostní pásy konstrukčními díly s dlouhou životností, často trpí zejména tehdy, když se s nimi dobře nezachází. V průběhu životnosti automobilu se tito zachránci života nesčetněkrát odírají, především na místech dotyku s kováním pásů, tedy na středních sloupcích a u jazýčku zámku. Zejména tato místa bychom měli pozorně prohlížet a kontrolovat!

  • Jestliže se pás začíná třepit na okrajích a vykazuje-li natržení s hloubkou několika milimetrů, je nutné jej vyměnit. Totéž platí při výskytu „zápichů“, vytržených a zlomených.
  • Pás je třeba vyměnit také po těžkých haváriích, když se na něm ukáží znaky nadměrného protažení při nehodě, např. zvlněný povrch pásu a stopy po natavení či oděru.

Výměna je nutná také v případě, kdy je pás při pomalém vytahování z navíjecího automatu blokován. V žádném případě se nesmí automat otevírat! Chybné manipulace zanechají na bezpečnostním pásu vždy stopy.

Pokud chceme dosáhnout dlouhé životnosti pásů, musíme s nimi dobře zacházet, nemačkat a nelámat je. Pásy z umělých vláken nesnášejí ošetřování chemickými čisticími prostředky. Místo mokrého čištění odborníci doporučují ošetření suchým hadříkem nebo měkkým kartáčkem na oděvy.

Řidič a spolujezdci se dopouštějí řady chyb, při kterých může airbag vážně zranit a zejména malé děti může dokonce i usmrtit. Nejčastější chybou je právě nepoužití bezpečnostních pásů. V případě nárazu letí tělo dopředu a střetne se s vakem v okamžiku a v bodě, kde se vak právě nafukuje s největší razancí (až 320 km/h). Taková srážka může být smrtelná, zejména pro nepřipoutané dítě na předním sedadle!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků