Je nutné měnit bezpečnostní pásy a airbagy?

Je nutné měnit bezpečnostní pásy a airbagy?

Bezpečnostní pásy jsou samozřejmostí, ale už ne tak samozřejmá je občasná kontrrola, kterou bychom jim měli věnovat. Přestože bezpečnost řidičů a cestujících, zejména u nových vozidel, podporují většinou airbagy, důležitost bezpečnostních pásů tím není nijak snížena. Řidič a spolujezdec jsou v případě nehody chráněni jen tehdy, když mají při každé jízdě bez výjimky zapnuté bezpečnostní pásy.
O to důležitější je udržovat i tuto život chránící textilii v dobrém stavu. I když v principu jsou bezpečnostní pásy konstrukčními díly s dlouhou životností, často trpí zejména tehdy, když se s nimi dobře nezachází. V průběhu životnosti automobilu se tito zachránci života nesčetněkrát odírají, především na místech dotyku s kováním pásů, tedy na středních sloupcích a u jazýčku zámku. Zejména tato místa bychom měli pozorně prohlížet a kontrolovat!

  • Jestliže se pás začíná třepit na okrajích a vykazuje-li natržení s hloubkou několika milimetrů, je nutné jej vyměnit. Totéž platí při výskytu „zápichů“, vytržených a zlomených.
  • Pás je třeba vyměnit také po těžkých haváriích, když se na něm ukáží znaky nadměrného protažení při nehodě, např. zvlněný povrch pásu a stopy po natavení či oděru.

Výměna je nutná také v případě, kdy je pás při pomalém vytahování z navíjecího automatu blokován. V žádném případě se nesmí automat otevírat! Chybné manipulace zanechají na bezpečnostním pásu vždy stopy.

Pokud chceme dosáhnout dlouhé životnosti pásů, musíme s nimi dobře zacházet, nemačkat a nelámat je. Pásy z umělých vláken nesnášejí ošetřování chemickými čisticími prostředky. Místo mokrého čištění odborníci doporučují ošetření suchým hadříkem nebo měkkým kartáčkem na oděvy.

Řidič a spolujezdci se dopouštějí řady chyb, při kterých může airbag vážně zranit a zejména malé děti může dokonce i usmrtit. Nejčastější chybou je právě nepoužití bezpečnostních pásů. V případě nárazu letí tělo dopředu a střetne se s vakem v okamžiku a v bodě, kde se vak právě nafukuje s největší razancí (až 320 km/h). Taková srážka může být smrtelná, zejména pro nepřipoutané dítě na předním sedadle!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků