Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Komu by se nechtělo čekat na novou generaci Octavie RS, techniku té starší může posunout o dost dále vlastním úsilím.

Zatímco je příchod nové generace Škody Octavia RS netrpělivě očekáván na autosalonu v Ženevě, vrcholnou verzi RS245 dosavadní ostré Octavie si vzala do parády česká dílna Autowerks CZ. Původních 245 koní (180 kW), které mimochodem dostane v základu nové plug-in hybridní RS, je totiž minulostí a tuto hodnotu opravdu zásadně překračuje.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Na první pohled se přitom nic nemění a upravené RS245 nedává ničím zvláštním najevo, že má o rovných 120 koní a 145 N.m točivého momentu více. Po nasazení balíčku úprav značky APR doplněného o další nové díly se totiž vyladěná Octavia RS245 chlubí výkonem 365 koní (268 kW) a točivým momentem rovných 515 N.m.

Balíček zahrnuje úpravu řídící jednotky APR Stage 2, výfukový systém se sportovním katalyzátorem Milltek Sport Road+, nový intercooler Do88 AB a karbonové sání motoru Forge Motorsport včetně lepšího vstupu do turbodmychadla RacingLine Performance.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Autowerks zmiňuje především kvapnější pružné zrychlení ze 100 km/h na 200 km/h, které nyní proběhne za 10,97 s oproti původním 15,25 s. Výkon byl optimalizován pro výrazný nástup až od třetího převodového stupně. První dva kvalty mají lehce přiškrcený točivý moment pro omezení protáčení kol. Za tímto účelem byl upraven i chod plynového pedálu pro přímočarou odezvu i s touto porcí síly pod kapotou.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Balíček úprav APR Stage 2 pro Octavii RS245 nabízí Autowerks od ceny 17.762 Kč, pro další výše zmíněné úpravy si však připravte ještě pár tisíc navíc. Zdey ovšem možné úpravy odchozího RS nekončí, s balíčkem Stage 3 a novým turbodmychadlem se můžete dostat i na hranici 400 koní (294 kW).

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků