Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Komu by se nechtělo čekat na novou generaci Octavie RS, techniku té starší může posunout o dost dále vlastním úsilím.

Zatímco je příchod nové generace Škody Octavia RS netrpělivě očekáván na autosalonu v Ženevě, vrcholnou verzi RS245 dosavadní ostré Octavie si vzala do parády česká dílna Autowerks CZ. Původních 245 koní (180 kW), které mimochodem dostane v základu nové plug-in hybridní RS, je totiž minulostí a tuto hodnotu opravdu zásadně překračuje.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Na první pohled se přitom nic nemění a upravené RS245 nedává ničím zvláštním najevo, že má o rovných 120 koní a 145 N.m točivého momentu více. Po nasazení balíčku úprav značky APR doplněného o další nové díly se totiž vyladěná Octavia RS245 chlubí výkonem 365 koní (268 kW) a točivým momentem rovných 515 N.m.

Balíček zahrnuje úpravu řídící jednotky APR Stage 2, výfukový systém se sportovním katalyzátorem Milltek Sport Road+, nový intercooler Do88 AB a karbonové sání motoru Forge Motorsport včetně lepšího vstupu do turbodmychadla RacingLine Performance.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Autowerks zmiňuje především kvapnější pružné zrychlení ze 100 km/h na 200 km/h, které nyní proběhne za 10,97 s oproti původním 15,25 s. Výkon byl optimalizován pro výrazný nástup až od třetího převodového stupně. První dva kvalty mají lehce přiškrcený točivý moment pro omezení protáčení kol. Za tímto účelem byl upraven i chod plynového pedálu pro přímočarou odezvu i s touto porcí síly pod kapotou.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Balíček úprav APR Stage 2 pro Octavii RS245 nabízí Autowerks od ceny 17.762 Kč, pro další výše zmíněné úpravy si však připravte ještě pár tisíc navíc. Zdey ovšem možné úpravy odchozího RS nekončí, s balíčkem Stage 3 a novým turbodmychadlem se můžete dostat i na hranici 400 koní (294 kW).

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků