Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Kankunen  |  12. 11. 2015 10:30

Tak pokud člověk není úplný mamlas, tak ví že papír snese všechno. Jen nechápu proč si velké koncerny nechávají trh zaplavit konkurencí a neudělají svoje vlastní levné značky, něco pod Barum.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 11:25

Něco pod Barum bych na autě nechtěl.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  12. 11. 2015 12:34

Barum je pod Continental a dělá se i v Rumunsku.

Odpovědět  |   | 
omg  |  12. 11. 2015 12:49

... a stojí za pé er dé....
A není v tom sám, ostatní gumaři mají taky své shitbrandy,.... Matador, Kleber, Sava, Kormoran Debica,.......
Nelze ovšem pomíjet pozitivní vliv mizerných pneumatik na průměrné stáří národních flotil. Pokud si někdo na felicii r.v. 92 instaluje pneumatiky Kormoran a na prvním mokrém asfaltu ji rozstřelí, je to, pokud si přitom moc nenatluče, pozitivní clean-up

Odpovědět  |   | 
puk123  |  12. 11. 2015 13:54

Na nějaké venkovské pojíždění mezi výmoly úplně stačí. Proč mít gumy, se kterýma můžeš jet 200?

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 21:28

Třeba Debica Frigo2 není do hor žádný šíít

Odpovědět  |   | 
Jeanledius  |  22. 11. 2015 00:20

Hovadina, Barum sa robi v Puchove... nie v Rumunsku...

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 12:20

Fór je v tom, že Číňan (variantně Ind) vyrábí svoje extralaciné pneu na úrovni Evropy max. 80. let, tj. prakticky bez příměsi drahé siliky. Proto jsou výsledky přilnavosti, tam kde jsou tzn. v P ;) Co se týká ceny, tak tu ještě navíc dumpuje jak může, přičemž EU je v tomto ohledu čím dál tím více bezzubá. Jinak každý velký koncern má svoje lowend brandy, jen nikdo prostě nesleze s kvalitou => cenou až tak nízko jako producenti z PRCu či Indie. Upřímně, jejich gumy by se měly v EU zakázat jako nebezpečné, neb jsou min. život(y) ohrožující!

Odpovědět  |   | 
marts  |  12. 11. 2015 14:10

Tak to je zajímavé. Když kolem roku 95 začínaly pokusy se silikou, tak se při jejím použití zhoršila právě přilnavost na mokrém povrchu. Od té doby ušli evropští výrobci kus cesty a tento problém se podařilo úspěšně kompenzovat.
Zřejmě ta poznámka byla ale myšlena tak, že v Asii používají levnou siliku místo té dražší s upravenými vlastnostmi, ne?

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 21:05

V zásadě máte pravdu, i když nikoli nezbytně / úplně. I zimní pneu nemusí mít v sobě ani gram siliky (základním plnivem jsou saze, po krerých mají pneu svou charakteristickou černou barvu), neb i taková má až do nějakých -10°C jakous takous adhezi = přilnavost (níže jsou to pak už jen více méně sáňkařské skluznice, zejména na mokru >> sněhu >> ledu + se stoupající rychlostí + pře/pod/huštěním :o) Samo jde o ten nejméně kvalitní "zimák" tj. zjednodušeně de facto "letní směs" běhounu se zimním dezénem. Ale i takové "umí" zejména asijští výrobci (je to obdoba mnohých CZ a hlavně PL "chemiček" v p-otravinářství, z nichž mnohé "dokáží" jak známo také "hotové zázraky", navíc papír / štítek / značení pneu snese jak vidno z mnohých případů rovněž lecos ;)

Jinak použití siliky (v principu hydratovaný oxid křemičitý) je velká alchymie (už jen její výroba, přičemž jí existuje mraky druhů s mnohdy až diamerálně odlišnými vlastnostmi), neboť sice snižuje snižuje tuhnutí pneu s klesající teplotou a zároveň vnitřní tření a tím i valivý odpor, ale díky tomu všemu může klesnout přilnavost. Hodně tedy závisí na vyladění všech "gumo"směsí (ano směsí, neb pneu jich má v sobě více, dokonce až 16 a některé speciálky možná i víc). Navíc pneu to není jen o směsi jejího běhounu, jeho dezénu, jeho tvaru, šíři drážek, lamelách, ale mnohé závisí na její konstrukci (zjednodušeně běhoun, nárazníky, kostra, výplně, vnitřní guma. bočnice, patky) + použitých materiálech a jejich kvalitě (kvalitní pneu mají např. kovovou výstuž aneb kord z nerez oceli, textilní kordy převážně z polyamidu a zejména polyesteru, kde stále mnohý Číňan či Ind atd. nepohrdne (zne)užít dnes již dávno překonanou bavlnu). Také míra toxicity "gumo"směsi a tím i jejího následného otěru, který všichni ze silnic dýcháme v podobě polétavého prachu se může docela značně lišit, přičemž jak známo asijští výrobci si s ekologií hlavu takřka nikdy příliš nelámou.. Takže i když jsou na první pohled všechny pneu "stejně černé", tak jejich "střeva" jsou velmi často příslovečné nebe a hodně podvyživené dudy.. :( ..ostatně jako nejen u aut všeobecně ;)

Ať už tak či onak, na každý pád doporučuji vybírat vždy jen z prvních 3 max. 5 "vítězných" v relevantním testu provedeného spolehlivým zdrojem.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 21:14

Ano aj. Vybírat prvních 5 v testech + vlastní rozum. Respektive podle toho,kde budu jezdit. Pokud budu dojíždět do práce na Praděd,tak ty pneu zepředu tabulek nemusí být to nejlepší.

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 21:57

Jak říká "dobrý" ujo Andy: ..tak určitě ;)

Vše závisí zejména na majoritním povrchu, po kterém se budete v zimě pohybovat. Směr Praděd to je jasně sníh + led + štěrk. V nižších polohách zejména ojínělé zkrystalizovanou solí "skluznější" sucho + mazlavě klouzavé slané mokro s břečkou či v případě silného bočního větru jazykové ná/zá/věje nebo in case of no salt + mrznoucí mlhy / deště / teploty pod -5 až -11°C, kdy nejen polský "potravinářský" NaCl přestává reálně účinkovat takřka (ne)souvislá "poľadovica" ;) Z mých dlouholetých zkušeností si ať už pro ten či onen povrch vyberete z první pětky prakticky vždy. Další místa radši fakt nebrat. Zajímavé je, že i v první pětce se zhusta umístí i nějaký ten černý kůň pelotonu s jak solidními parametry, tak velmi interesantní cenou :)

Jo a prosím jich, stále platí:
Zimáky vždy na všech 4 kolech, min. po 4 měsíce, s min. 4mm hloubky drážky vzorku jak ve středu, tak i na okraji. Max. 4 roky stáří již nejsou podmínkou, kvalitní správně skladované zimáky Vám mohou spolehlivě sloužit dokonce i dvojnásobek let. Rozhodně se tak vyplatí se mít v cajku geometrii + nebýt líný a hustit vždy dle aktuálního zatížení + ubrat alespoň 20% z letní max. rychlosti - a to nejen kvůli opotřebení, ale hlavně kvůli bezpečnosti nás všech že ;)

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 22:14

souhlas.Prémiové pneu vítězí svou vyrovnaností.Ale je dobře,že existují i volby specialistů na určitý povrch,samozřejmě s tím,že jinde silně zaostávají. Taková volba je třeba UG 5,neboli Frigo 2

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 21:22

..tedy samo jen pokud máte rádi nikoli pouze prachy, ale zejména kvalitní, tiché a hlavně bezpečné svezení + zdraví a životy nejen své, ale i svých bližních ;)

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 21:25

Cenový rozdíl mezi kvalitou a sračkou je prakticky nulový. Pokud se berou v úvahu celkové náklady na auto tak pneumatiky jsou marginální.

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 22:33

Ano souhlas, v porovnání s celkovými náklady je to naprostá marginální minorita navíc většinou jednou za X let, jinak jde o to, co kdo bere za nulový cenový rozdíl

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 22:44

V běžných rozměrech. třeba 195-65 R 15 atd.

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 23:36

No i tam může onen prakticky nulový rozdíl nabývat dosti výrazných nenulových hodnot

Odpovědět  |   | 
PB  |  12. 11. 2015 23:38

..tedy pro řekněme běžného občana

Odpovědět  |   | 
Tom Pernica  |  12. 11. 2015 19:53

Pořídil jsem KUMHO 235/50 R17. Za ty prachy to není až tak špatný... Čekal jsem to mnohem horší.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  13. 11. 2015 08:41

Já Kumha měl. Nebyly drahé, ale ani zvlášť dobré. Nepřesvědčily mě, abych si je ještě někdy koupil.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  12. 11. 2015 12:36

Bude kvůli tomu svolávačka?

Odpovědět  |   | 
omg  |  12. 11. 2015 12:50

počkáme na prohlášení ťuka Ťoka. První tři verze pomineme a budeme brát vážně až to, co bude následovat po německém.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  13. 11. 2015 08:43

Zdá se, že sis pana ministra řádně proťokl.

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  12. 11. 2015 12:59

ADAC - Tak to byl určitě objektivní test, kolik dostali zaplaceno tentokrát?

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 14:38

Celé štítky jsou stejně k hovnu.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  12. 11. 2015 19:49

takže by to vyřešilo vylepování jen půlky štítků?

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 20:03

Místo debilních štítků by se EU (EK) měloa věnovat důležitějším věcem.

Odpovědět  |   | 
Kris K.  |  12. 11. 2015 20:29

To mas tak...

Certifikacia funguje pre zakaznika ako orientacny bod. Ziadna certifikacia lubovolneho produktu nebude idealna v realnych podmienkach. Amoxiklav je super antibiotikum ale vzdy sa najde niekto, komu sa po nom zvysi tlak pripadne dostane, prepytujem, sracku. A niekomu nezaberie vobec. Ale liek splnil zakonom stanovene kriteria.

Problem nastava, ked lubovolny urad v dobrej voli stanovi pravidla a testy, ale v dobrej voli necha na priemyselnom odvetvi ako takom, aby zaistil, ze jeho vyrobky budu splnat normy.

Dosledok: vyrobky budu vyrabane specificky tak, aby presli cez test, na ktory dozera ... samotne dane priemyselne odvetvie.

Dosledok 2: VW dieselgate, pneugate atd.

Keby bol Amoxiklav auto vyrobene vo VAG, tak by sice v lab testoch nezabila ani jednu mys, a nikto z testovanych subjektov by netrpel vysokym tlakom, pretoze by vsetci brali tabletky na znizenie tlak, ale polovica ludi by pri realnom pouzivani dostala infarkt alebo sa posrala.

Dosledok 3 - problem je, ze EU buzeruje vyrobcov MALO a je traba sprisnit tak dozor ako aj pravidla. Tak, ako je to vo farmaceutickom priemysle.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 20:55

EU buzeruje málo? Tvůj názor je značně menšinový.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 21:01

Chudáci co málem nemají co žrát koupí to nejlevnější co jde. Takže nějaký štítek ukraden. Pak jsou lidé co na to serou(bohatí i chudí´) a potom jsou lidé co kupují to nejlepší podle testů,nebo podle toho co považují za nejlepší. Neznám nikoho kdo prochází prodejnou a zírá na debilní štítky.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 21:31

Proč ve všech testech zimních gum chybí Nokiany? Asi sračka ze severu

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  12. 11. 2015 22:25

Sice nevím kam jsi koukal, ale hodnocení Nokianu je zcela běžné. Mohu jen dodat, že to jsou super gumy na zimu, mám s nima jen dobrou zkušenost a na sněhu i mokru se chovaj tak jak si to představuji. Jsem z horské oblasti, kde nám napadne třeba i 1,5 m sněhu a já musím projet. Nikdy se mi nestalo, že by zklamaly. Letos jsem si koupil D 4, novinka pro 2015, tak jsem zvědavej.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 22:45

Dobrá volba

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 11. 2015 22:47

Bydlím a jezdím prakticky jen v nížině,tak dávám přednost osvědčeným Contíkům TS 850

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 11. 2015 14:20

Tvůj příspěvek Adolf | 12. 11. 2015 21:31 | [109.69.214.xxx] - byl perfektní Jenže Zelí ironii nebo nadsázku nikdy nepochopí...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 11. 2015 18:52

Nové nokiany docela dobré... druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky. Vyzkoušeno na několika různých zimácích nokian. Už bych je nechtěl ani zadarmo. Hodí se na dodávku, ale ne na osobák.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 11. 2015 14:18

Reaguji na Zelí | 13. 11. 2015 18:52 | [78.80.205.xxx] - Zelí, zde ses zase předvedl. Opět expresivní "zelnaté" tvrzení: "druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky". Chtěl bych vidět, jak zkoušíš podle tvého "tvrzení" : "Vyzkoušeno na několika různých zimácích nokian". To jsi je koupil naráz pro několik aut a jezdil jsi s nimi celou zimu? Ty, Zelí, kupuješ najednou různé zimáky od jednoho výrobce (Nokian)? Opravdu zajímavé.... Nebo jsi hodnocení pneu Nokian slyšel od pivních skautů někde v hospodě? Nebo se tvé stanovisko urodilo v tvé fantazii? Víš, Zelí, pokud ty gumy byly opravdu tvrdé, stačilo uplatnit jednoduše záruku a gumy vrátit -reklamovat.
Ovšem to nejkurióznější uvedu na závěr, napsal jsi: "Už bych je nechtěl ani zadarmo. Hodí se na dodávku, ale ne na osobák." - jak můžeš něco takového napsat? Opět jsi předvedl, že nemyslíš. Pokud napíšeš: "druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky" a potom, že "hodí se na dodávku", tak prokazuješ, že jsi debil. Dobré zimní gumy potřebuje nejenom osobák, ale i dodávka. To ale asi nepochopíš, protože ti chybí rozum, a tím i logické uvažování - "totálně ztvrdlá" pneu může být tak akorát použita jako nouzovka na dojetí přes léto, ne ale v zimě. To samozřejmě zná každý, tedy kromě Zelí.
Opravdu tě, Zelí, baví v diskusích na Autorevue dělat ze sebe debila?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 11. 2015 19:02

Mám pocit, že začínají mít strach z konkurence z číny. Pirreli číňani koupili. Koupil je čínský gumařský koncern, který má obrat jako státní rozpočet čr - gigant. Když se podívám na výsledky testů, kde se vyskytují výsledky v naměřených hodnotách a ne testy, kde se dávají známky jako ve škole, tak z nich vidíte, že některé čínské pneumatiky jsou jen o málo horší než tzv. prémiovky, ale pozor za 40% ceny. Samozřejmě, že v tom kvantu pneumatik a značek v číně se i tam vyskytují horší a lepší výrobky. A některé můžou být i průserovky, ale stejné je to i s evropskýma pneumatikama. Nenasazujme si evropsky růžové brýle.

Odpovědět  |   | 
L  |  13. 11. 2015 19:42

Je to klidně možné, že se začínají obávat levných výrobců. Osobně mám letní pneu Landsail z Číny a jsem s nimi spokojen. Pneu byli už na autě obuté při koupi, vůz byl koupen jako referenční od dealera Škody v Rakousku. Napadlo mě, že si nechali dražší pneu a dali tam nějaký levný pneu jen na prodej, ale nebyli úplně nové, takže na nich už muselo auto nějakou dobu jezdit. Zkoušel jsem je a byl připraven koupit jiné, ale nemám s nimi problém. V rozměru 225/50 R17 jsou tiché a skoro neubývají a neměl jsem problém ani na mokru. Oproti Matadoru, které má známý ve stejném rozměru je to úplně nebe a dudy. V té době se u nás prodávali o něco levněji než Matador, Barum. Na zimu jsem ovšem vsadil na jistotu v podobě Continentalu a jsem s nimi také spokojen.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 11. 2015 13:49

Reaguji na Zelí | 13. 11. 2015 19:02 | [78.80.205.xxx]. Ach jo Zelí,.... Pro reaguješ tak expresivně? Jakýpak "strach" z konkurence z Číny? S konkurencí se potýkají všechny podnikatelské subjekty a je to součástí podnikání a související soutěže. A upozornění na nejasnosti ve stanovování a dodržování pravidel / norem není přece nic o strachu. Tvé "myšlení" (nemyšlení...) je zarážející. A tvé upozornění (zdůraznění), že chemchina má obrat jako státní rozpočet čr je jednak nepřesný (máš ve svém tvrzení chybu cca 15-20 procent v neprospěch chemchiny, ale to je nedůležité...) a jednak se to dalo napsat: "...má obrat jako rozpočet města Londýna nebo Paříže, či NY". Ale to by tak "nevyznělo", že Zelí? Totiž ČR je v rámci celého světa něco zcela nepodstatného, pár tisíc km za hranicemi lidi o ČR skoro nic nevědí a neví kde ČR leží, což je logické, protože řada světových velkoměst je počtem obyvatel podstatně větších a ekonomikou silnějších jak náš stát.
Jinak díky globalizaci světové ekonomiky je dnes poměrně těžké sdělit, co komu co patří a co vlastně jaké je. Stačí se podívat, jak je tomu s Volvem, Jaguarem, Chryslerem, atd. Jo, a všechny ty tabulky a "testy" je potřebné brát s rezervou a při sbírání informací je potřebné podívat se do solidních zdrojů a i tak být opatrný v deklarování výsledku (hodnocení). Získat dnes přesnou objektivní informaci, kterou lze porovnat se stejně přesnou objektivní informací je poměrně těžké. Proto bych byl hodně opatrný posuzovat kvalitu pneumatik tak, jak to děláš ty. Jenže Zelí jiné nebude, je to prostě - "Zelí".

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 236 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A