Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Štítky, které vyjadřují vlastnosti pneumatik způsobem přehledným pro spotřebitele, nemusí vždy říkat pravdu. Upozornil na to německý výrobce pneumatik Continental s odkazem na zkoušky zimního obutí, které prováděl německý autoklub ADAC ve spolupráci se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest. 

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

„Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m,“ uvedl Continental v tiskové zprávě. Její úplné znění naleznete zde:

Zobrazit tiskovou zprávu

Continental vyzývá regulační orgány, aby přistoupily k „přiměřeným, ale svým způsobem odstrašujícím“ sankcím pro výrobce, kteří na štítcích neuvádějí pravdivé informace. 

Klepněte pro větší obrázek
„Energetický“ štítek pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítek obsahuje tři povinné údaje: třídu valivého odporu (A-G), třídu přilnavosti na mokru (opět A-G) a vnější hlučnost (údaj v dB). Stejně jako v případě domácích spotřebičů nestanovuje údaje na štítcích nezávislá certifikační autorita, ale samotní výrobci a dovozci. Členské státy EU jsou nicméně povinny provádět dohled nad trhem. Součástí dohledu mají být i zkoušky toho, zda deklarované hodnoty na štítcích odpovídají skutečnosti. 

Povinné značení pneumatik štítky zavedla Evropská unie od 1. listopadu 2012.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků