Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Štítky, které vyjadřují vlastnosti pneumatik způsobem přehledným pro spotřebitele, nemusí vždy říkat pravdu. Upozornil na to německý výrobce pneumatik Continental s odkazem na zkoušky zimního obutí, které prováděl německý autoklub ADAC ve spolupráci se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest. 

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

„Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m,“ uvedl Continental v tiskové zprávě. Její úplné znění naleznete zde:

Zobrazit tiskovou zprávu

Continental vyzývá regulační orgány, aby přistoupily k „přiměřeným, ale svým způsobem odstrašujícím“ sankcím pro výrobce, kteří na štítcích neuvádějí pravdivé informace. 

Klepněte pro větší obrázek
„Energetický“ štítek pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítek obsahuje tři povinné údaje: třídu valivého odporu (A-G), třídu přilnavosti na mokru (opět A-G) a vnější hlučnost (údaj v dB). Stejně jako v případě domácích spotřebičů nestanovuje údaje na štítcích nezávislá certifikační autorita, ale samotní výrobci a dovozci. Členské státy EU jsou nicméně povinny provádět dohled nad trhem. Součástí dohledu mají být i zkoušky toho, zda deklarované hodnoty na štítcích odpovídají skutečnosti. 

Povinné značení pneumatik štítky zavedla Evropská unie od 1. listopadu 2012.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků