Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Štítky, které vyjadřují vlastnosti pneumatik způsobem přehledným pro spotřebitele, nemusí vždy říkat pravdu. Upozornil na to německý výrobce pneumatik Continental s odkazem na zkoušky zimního obutí, které prováděl německý autoklub ADAC ve spolupráci se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest. 

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

„Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m,“ uvedl Continental v tiskové zprávě. Její úplné znění naleznete zde:

Zobrazit tiskovou zprávu

Continental vyzývá regulační orgány, aby přistoupily k „přiměřeným, ale svým způsobem odstrašujícím“ sankcím pro výrobce, kteří na štítcích neuvádějí pravdivé informace. 

Klepněte pro větší obrázek
„Energetický“ štítek pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítek obsahuje tři povinné údaje: třídu valivého odporu (A-G), třídu přilnavosti na mokru (opět A-G) a vnější hlučnost (údaj v dB). Stejně jako v případě domácích spotřebičů nestanovuje údaje na štítcích nezávislá certifikační autorita, ale samotní výrobci a dovozci. Členské státy EU jsou nicméně povinny provádět dohled nad trhem. Součástí dohledu mají být i zkoušky toho, zda deklarované hodnoty na štítcích odpovídají skutečnosti. 

Povinné značení pneumatik štítky zavedla Evropská unie od 1. listopadu 2012.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků