Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné ústrojí nejdostupnějšího Modelu 3 je schopné bez problémů najet přes 1,6 milionu kilometrů.

Skeptici, nedůvěřující technice elektromobilů Tesla, možná nebudou zrovna nadšení, pokud mluvíme čistě o elektrické pohonné jednotce Modelu 3. Elon Musk totiž nyní na svém Twitteru sdílel fotky rozebraného motoru a převodovky vozu, který již v rámci testování ujel rovný 1 milion mil, tedy více jak 1,6 milionu kilometrů.

Přestože nelze pár fotek z Twitteru brát jako naprostý důkaz „neprůstřelnosti“ elektrické jednotky Modelu 3, a automobilka k tomuto milníku nezveřejnila přesné výsledky testování či další podrobnosti o stavu techniky, na první pohled je nutné uznat, že stav ozubených kol a dalších částí jednotky vypadá opravdu netknutě a bez jakéhokoliv opotřebení.

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Musk se již několikrát zařekl, že jeho elektromobily jsou odolným zbožím a pohonné ústrojí vozů je vyvíjeno s obrovským důrazem na dlouhodobou životnost. Najetý milion mil tak může být zcela jistě označen za rekordní výdrž v případě Modelu 3. S testováním vozu začala Tesla v roce 2015.

„S kvalitou pohonné jednotky jsme opravdu spokojeni. Dřívější cíl 200.000 testovacích mil jsme po pokoření této hranice změnili právě na rovný milion – v podstatě tak chceme dojít k jednotkám, které nepůjde opotřebovat. To je náš cíl. Myslím, že v tomto směru máme dobře nakročeno,“ zaznělo od Muska zpátky v roce 2015.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Výzva s 1 milionem najetých mil má potvrdit i budoucí výdrž dálkových vozidel Tesla jako třeba chystaného kamionu Semi, který automobilka chystá dle původních plánů vyrábět již příští rok. U užitkových vozidel je totiž schopnost bez potíží ujet takové počty kilometrů samozřejmě ještě důležitější než u osobních vozů.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků