Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné ústrojí nejdostupnějšího Modelu 3 je schopné bez problémů najet přes 1,6 milionu kilometrů.

Skeptici, nedůvěřující technice elektromobilů Tesla, možná nebudou zrovna nadšení, pokud mluvíme čistě o elektrické pohonné jednotce Modelu 3. Elon Musk totiž nyní na svém Twitteru sdílel fotky rozebraného motoru a převodovky vozu, který již v rámci testování ujel rovný 1 milion mil, tedy více jak 1,6 milionu kilometrů.

Přestože nelze pár fotek z Twitteru brát jako naprostý důkaz „neprůstřelnosti“ elektrické jednotky Modelu 3, a automobilka k tomuto milníku nezveřejnila přesné výsledky testování či další podrobnosti o stavu techniky, na první pohled je nutné uznat, že stav ozubených kol a dalších částí jednotky vypadá opravdu netknutě a bez jakéhokoliv opotřebení.

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Musk se již několikrát zařekl, že jeho elektromobily jsou odolným zbožím a pohonné ústrojí vozů je vyvíjeno s obrovským důrazem na dlouhodobou životnost. Najetý milion mil tak může být zcela jistě označen za rekordní výdrž v případě Modelu 3. S testováním vozu začala Tesla v roce 2015.

„S kvalitou pohonné jednotky jsme opravdu spokojeni. Dřívější cíl 200.000 testovacích mil jsme po pokoření této hranice změnili právě na rovný milion – v podstatě tak chceme dojít k jednotkám, které nepůjde opotřebovat. To je náš cíl. Myslím, že v tomto směru máme dobře nakročeno,“ zaznělo od Muska zpátky v roce 2015.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Výzva s 1 milionem najetých mil má potvrdit i budoucí výdrž dálkových vozidel Tesla jako třeba chystaného kamionu Semi, který automobilka chystá dle původních plánů vyrábět již příští rok. U užitkových vozidel je totiž schopnost bez potíží ujet takové počty kilometrů samozřejmě ještě důležitější než u osobních vozů.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků