Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné ústrojí nejdostupnějšího Modelu 3 je schopné bez problémů najet přes 1,6 milionu kilometrů.

Skeptici, nedůvěřující technice elektromobilů Tesla, možná nebudou zrovna nadšení, pokud mluvíme čistě o elektrické pohonné jednotce Modelu 3. Elon Musk totiž nyní na svém Twitteru sdílel fotky rozebraného motoru a převodovky vozu, který již v rámci testování ujel rovný 1 milion mil, tedy více jak 1,6 milionu kilometrů.

Přestože nelze pár fotek z Twitteru brát jako naprostý důkaz „neprůstřelnosti“ elektrické jednotky Modelu 3, a automobilka k tomuto milníku nezveřejnila přesné výsledky testování či další podrobnosti o stavu techniky, na první pohled je nutné uznat, že stav ozubených kol a dalších částí jednotky vypadá opravdu netknutě a bez jakéhokoliv opotřebení.

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Musk se již několikrát zařekl, že jeho elektromobily jsou odolným zbožím a pohonné ústrojí vozů je vyvíjeno s obrovským důrazem na dlouhodobou životnost. Najetý milion mil tak může být zcela jistě označen za rekordní výdrž v případě Modelu 3. S testováním vozu začala Tesla v roce 2015.

„S kvalitou pohonné jednotky jsme opravdu spokojeni. Dřívější cíl 200.000 testovacích mil jsme po pokoření této hranice změnili právě na rovný milion – v podstatě tak chceme dojít k jednotkám, které nepůjde opotřebovat. To je náš cíl. Myslím, že v tomto směru máme dobře nakročeno,“ zaznělo od Muska zpátky v roce 2015.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Výzva s 1 milionem najetých mil má potvrdit i budoucí výdrž dálkových vozidel Tesla jako třeba chystaného kamionu Semi, který automobilka chystá dle původních plánů vyrábět již příští rok. U užitkových vozidel je totiž schopnost bez potíží ujet takové počty kilometrů samozřejmě ještě důležitější než u osobních vozů.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků