Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné ústrojí nejdostupnějšího Modelu 3 je schopné bez problémů najet přes 1,6 milionu kilometrů.

Skeptici, nedůvěřující technice elektromobilů Tesla, možná nebudou zrovna nadšení, pokud mluvíme čistě o elektrické pohonné jednotce Modelu 3. Elon Musk totiž nyní na svém Twitteru sdílel fotky rozebraného motoru a převodovky vozu, který již v rámci testování ujel rovný 1 milion mil, tedy více jak 1,6 milionu kilometrů.

Přestože nelze pár fotek z Twitteru brát jako naprostý důkaz „neprůstřelnosti“ elektrické jednotky Modelu 3, a automobilka k tomuto milníku nezveřejnila přesné výsledky testování či další podrobnosti o stavu techniky, na první pohled je nutné uznat, že stav ozubených kol a dalších částí jednotky vypadá opravdu netknutě a bez jakéhokoliv opotřebení.

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Musk se již několikrát zařekl, že jeho elektromobily jsou odolným zbožím a pohonné ústrojí vozů je vyvíjeno s obrovským důrazem na dlouhodobou životnost. Najetý milion mil tak může být zcela jistě označen za rekordní výdrž v případě Modelu 3. S testováním vozu začala Tesla v roce 2015.

„S kvalitou pohonné jednotky jsme opravdu spokojeni. Dřívější cíl 200.000 testovacích mil jsme po pokoření této hranice změnili právě na rovný milion – v podstatě tak chceme dojít k jednotkám, které nepůjde opotřebovat. To je náš cíl. Myslím, že v tomto směru máme dobře nakročeno,“ zaznělo od Muska zpátky v roce 2015.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Výzva s 1 milionem najetých mil má potvrdit i budoucí výdrž dálkových vozidel Tesla jako třeba chystaného kamionu Semi, který automobilka chystá dle původních plánů vyrábět již příští rok. U užitkových vozidel je totiž schopnost bez potíží ujet takové počty kilometrů samozřejmě ještě důležitější než u osobních vozů.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků