Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné ústrojí nejdostupnějšího Modelu 3 je schopné bez problémů najet přes 1,6 milionu kilometrů.

Skeptici, nedůvěřující technice elektromobilů Tesla, možná nebudou zrovna nadšení, pokud mluvíme čistě o elektrické pohonné jednotce Modelu 3. Elon Musk totiž nyní na svém Twitteru sdílel fotky rozebraného motoru a převodovky vozu, který již v rámci testování ujel rovný 1 milion mil, tedy více jak 1,6 milionu kilometrů.

Přestože nelze pár fotek z Twitteru brát jako naprostý důkaz „neprůstřelnosti“ elektrické jednotky Modelu 3, a automobilka k tomuto milníku nezveřejnila přesné výsledky testování či další podrobnosti o stavu techniky, na první pohled je nutné uznat, že stav ozubených kol a dalších částí jednotky vypadá opravdu netknutě a bez jakéhokoliv opotřebení.

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Musk se již několikrát zařekl, že jeho elektromobily jsou odolným zbožím a pohonné ústrojí vozů je vyvíjeno s obrovským důrazem na dlouhodobou životnost. Najetý milion mil tak může být zcela jistě označen za rekordní výdrž v případě Modelu 3. S testováním vozu začala Tesla v roce 2015.

„S kvalitou pohonné jednotky jsme opravdu spokojeni. Dřívější cíl 200.000 testovacích mil jsme po pokoření této hranice změnili právě na rovný milion – v podstatě tak chceme dojít k jednotkám, které nepůjde opotřebovat. To je náš cíl. Myslím, že v tomto směru máme dobře nakročeno,“ zaznělo od Muska zpátky v roce 2015.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Výzva s 1 milionem najetých mil má potvrdit i budoucí výdrž dálkových vozidel Tesla jako třeba chystaného kamionu Semi, který automobilka chystá dle původních plánů vyrábět již příští rok. U užitkových vozidel je totiž schopnost bez potíží ujet takové počty kilometrů samozřejmě ještě důležitější než u osobních vozů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek