Je Maybach skutečně „na konci cesty“?

Fakt, že značka ultra-luxusních vozidel Maybach se potýká s velkými problémy, už dlouho není žádným tajemstvím. O jejím zániku se pár měsících dozadu hovořilo už několikrát, avšak všechno se zakládalo na pouhých spekulacích.

Výkonný ředitel společnosti Daimler Dieter Zetsche se v rozhovoru pro magazín TheCarConnection rozhodl uvést věci na pravou míru. Je pravdou, že značka Maybach v roce 2007 prodala jen 146 vozidel, což ani zdaleka nepředstavuje naplnění plánů. Společnost si také uvědomuje, že za svými konkurenty Rolls-Roycem a Bentley mírně zaostává a své vozy nabízí za nepřiměřeně vysoké ceny.
 
Poslední model, který vzbudil v poslední době zájem, byl „otevřený“ Maybach 62 Landaulet s ideou navazující na 20.-30. léta 20. století. Je třeba si ale uvědomit, že navzdory pozitivním ohlasům není možné, aby tento model zachránil celou značku. Zetsche však poukázal i na několik pozitivních faktů a vyzdvihl především to, že náklady na vývoj a výrobu modelů 57 a 62 nejsou vskutku příliš vysoké. Oba vozy totiž sdílejí většinu prvků s Mercedesem S, což však na druhé straně může být i kamenem úrazu.
 
Na otázku, zda koncern chystá nový model nesoucí na kapotě znak „třech M“, odpověděl ředitel víceméně neurčitě. Zatím není totiž naplánováno nic, ale zároveň nevylučuje, že do dvou let přijdou s novým návrhem vlajkové lodi. Můžeme tedy očekávat, že značka Maybach bude ještě nějaký časstagnovat kdesi na okraji segmentu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků