Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

V naších končinách není obvyklé, aby se tunerské firmy pouštěly do úprav nákladních vozů. A o renomovaných úpravcích to pak platí dvojnásob. Jenže dvorní ladič Mercedesu, společnost Brabus, se toho nezalekl a světlo světa spatřil opravdu zajímavý počin.
Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

Jezdíte často do těžkého terénu, lesů, pouští a již vás nebaví jen nudné projížďky s obyčejným autem? Pak není nic lepšího, než sáhnout po nějakém díle renomovaného úpravce. Jedním z nich je jistě i společnost Brabus, která na autosalonu v Dubai představila svůj projekt s ponorkovým názvem U 500. Za tímto označením se skrývá legendární nákladní vůz německého výrobce Mercedes s notnou dávkou úprav. Ty se odehrály jak po stránce vizuální, tak po stránce technické. Pojďme si je nyní představit.

Pod kapotou tohoto monstra se nachází opravdu velký řadový šestiválec o objemu 6,4 litru. Ten dává na svou třídu slušný výkon 205 kW (280 k) a opravdu brutální točivý moment 1100 Nm dostupný již od 1 200 otáček. Paradoxem je, že motor jako jeden z mála prvků vozu nedoznal žádných úprav. Výkon je přenášen na všechna kola s možností uzávěry jednotlivých diferenciálu a to jak přes manuální, tak automatickou převodovku. Přes celkové rozměry 5 380 mm na délku, 2 300 mm na šířku a 2 950 mm na výšku, photovostní hmotnost přes 12 tun a užitečnou 4,3 tuny, dokáže dosáhnout maximální rychlosti přes 120 km/h. Brabus dopřál svému novému modelu také notnou dávku dílčích úprav. Silnější brzdy, speciální podvozek, který zajistí lepší křížení náprav, větší průchodnost, brodivost, lepší nájezdové úhly a stoupavost je jenom jednou z těchto proměn. U 500 pak obouvá opravdu velká kola a pneumatiky. Co by to bylo za úpravu, kdyby auto nemělo pořádné "válce". Ty mají rozměr, před kterým asi každý tuner smekne. 24" kola obouvají pneumatiky o rozměru 455/70.

Mimo úpravy, které mají přímo vliv na jízdní vlastnosti přináší Brabus i notnou dávku stylingových úprav, které směřují jak ke zvýšení luxusu pro posádku, tak zlepšení vizuálního dojmu. V interiéru lze nalézt vše, co nabízí nová eSková řada Mercedesu. Navigace, DVD, klimatizace, vzduchové sedačky, dekory z širokého spektra materiálů atd. Prostě co si zákazník přeje, to mu bude dodáno. Zvnějšku pak Unimog zdobí ocelový rám s chromovou úpravou, speciální koncovky výfuku z leštěné oceli, perleťový metalický lak a kompletní karosářský kit. Vše striktně funkční, i když... Na otázku, zda je karosářský kit i funkční a zlepšuje přítlak výrobce odpovídá, že u třináctitunového auta to opravdu není zapotřebí...

Pokud tedy uvažujete nad povánočním dárkem a máte zbytečných 230 000 euro, pak neváhejte ani okamžik. Brabus U 500 čeká jen na vás.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá originál

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
...a takto U 500 z dílny Brabusu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků