Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

V naších končinách není obvyklé, aby se tunerské firmy pouštěly do úprav nákladních vozů. A o renomovaných úpravcích to pak platí dvojnásob. Jenže dvorní ladič Mercedesu, společnost Brabus, se toho nezalekl a světlo světa spatřil opravdu zajímavý počin.
Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

Jezdíte často do těžkého terénu, lesů, pouští a již vás nebaví jen nudné projížďky s obyčejným autem? Pak není nic lepšího, než sáhnout po nějakém díle renomovaného úpravce. Jedním z nich je jistě i společnost Brabus, která na autosalonu v Dubai představila svůj projekt s ponorkovým názvem U 500. Za tímto označením se skrývá legendární nákladní vůz německého výrobce Mercedes s notnou dávkou úprav. Ty se odehrály jak po stránce vizuální, tak po stránce technické. Pojďme si je nyní představit.

Pod kapotou tohoto monstra se nachází opravdu velký řadový šestiválec o objemu 6,4 litru. Ten dává na svou třídu slušný výkon 205 kW (280 k) a opravdu brutální točivý moment 1100 Nm dostupný již od 1 200 otáček. Paradoxem je, že motor jako jeden z mála prvků vozu nedoznal žádných úprav. Výkon je přenášen na všechna kola s možností uzávěry jednotlivých diferenciálu a to jak přes manuální, tak automatickou převodovku. Přes celkové rozměry 5 380 mm na délku, 2 300 mm na šířku a 2 950 mm na výšku, photovostní hmotnost přes 12 tun a užitečnou 4,3 tuny, dokáže dosáhnout maximální rychlosti přes 120 km/h. Brabus dopřál svému novému modelu také notnou dávku dílčích úprav. Silnější brzdy, speciální podvozek, který zajistí lepší křížení náprav, větší průchodnost, brodivost, lepší nájezdové úhly a stoupavost je jenom jednou z těchto proměn. U 500 pak obouvá opravdu velká kola a pneumatiky. Co by to bylo za úpravu, kdyby auto nemělo pořádné "válce". Ty mají rozměr, před kterým asi každý tuner smekne. 24" kola obouvají pneumatiky o rozměru 455/70.

Mimo úpravy, které mají přímo vliv na jízdní vlastnosti přináší Brabus i notnou dávku stylingových úprav, které směřují jak ke zvýšení luxusu pro posádku, tak zlepšení vizuálního dojmu. V interiéru lze nalézt vše, co nabízí nová eSková řada Mercedesu. Navigace, DVD, klimatizace, vzduchové sedačky, dekory z širokého spektra materiálů atd. Prostě co si zákazník přeje, to mu bude dodáno. Zvnějšku pak Unimog zdobí ocelový rám s chromovou úpravou, speciální koncovky výfuku z leštěné oceli, perleťový metalický lak a kompletní karosářský kit. Vše striktně funkční, i když... Na otázku, zda je karosářský kit i funkční a zlepšuje přítlak výrobce odpovídá, že u třináctitunového auta to opravdu není zapotřebí...

Pokud tedy uvažujete nad povánočním dárkem a máte zbytečných 230 000 euro, pak neváhejte ani okamžik. Brabus U 500 čeká jen na vás.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá originál

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
...a takto U 500 z dílny Brabusu

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků