Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

V naších končinách není obvyklé, aby se tunerské firmy pouštěly do úprav nákladních vozů. A o renomovaných úpravcích to pak platí dvojnásob. Jenže dvorní ladič Mercedesu, společnost Brabus, se toho nezalekl a světlo světa spatřil opravdu zajímavý počin.
Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

Jezdíte často do těžkého terénu, lesů, pouští a již vás nebaví jen nudné projížďky s obyčejným autem? Pak není nic lepšího, než sáhnout po nějakém díle renomovaného úpravce. Jedním z nich je jistě i společnost Brabus, která na autosalonu v Dubai představila svůj projekt s ponorkovým názvem U 500. Za tímto označením se skrývá legendární nákladní vůz německého výrobce Mercedes s notnou dávkou úprav. Ty se odehrály jak po stránce vizuální, tak po stránce technické. Pojďme si je nyní představit.

Pod kapotou tohoto monstra se nachází opravdu velký řadový šestiválec o objemu 6,4 litru. Ten dává na svou třídu slušný výkon 205 kW (280 k) a opravdu brutální točivý moment 1100 Nm dostupný již od 1 200 otáček. Paradoxem je, že motor jako jeden z mála prvků vozu nedoznal žádných úprav. Výkon je přenášen na všechna kola s možností uzávěry jednotlivých diferenciálu a to jak přes manuální, tak automatickou převodovku. Přes celkové rozměry 5 380 mm na délku, 2 300 mm na šířku a 2 950 mm na výšku, photovostní hmotnost přes 12 tun a užitečnou 4,3 tuny, dokáže dosáhnout maximální rychlosti přes 120 km/h. Brabus dopřál svému novému modelu také notnou dávku dílčích úprav. Silnější brzdy, speciální podvozek, který zajistí lepší křížení náprav, větší průchodnost, brodivost, lepší nájezdové úhly a stoupavost je jenom jednou z těchto proměn. U 500 pak obouvá opravdu velká kola a pneumatiky. Co by to bylo za úpravu, kdyby auto nemělo pořádné "válce". Ty mají rozměr, před kterým asi každý tuner smekne. 24" kola obouvají pneumatiky o rozměru 455/70.

Mimo úpravy, které mají přímo vliv na jízdní vlastnosti přináší Brabus i notnou dávku stylingových úprav, které směřují jak ke zvýšení luxusu pro posádku, tak zlepšení vizuálního dojmu. V interiéru lze nalézt vše, co nabízí nová eSková řada Mercedesu. Navigace, DVD, klimatizace, vzduchové sedačky, dekory z širokého spektra materiálů atd. Prostě co si zákazník přeje, to mu bude dodáno. Zvnějšku pak Unimog zdobí ocelový rám s chromovou úpravou, speciální koncovky výfuku z leštěné oceli, perleťový metalický lak a kompletní karosářský kit. Vše striktně funkční, i když... Na otázku, zda je karosářský kit i funkční a zlepšuje přítlak výrobce odpovídá, že u třináctitunového auta to opravdu není zapotřebí...

Pokud tedy uvažujete nad povánočním dárkem a máte zbytečných 230 000 euro, pak neváhejte ani okamžik. Brabus U 500 čeká jen na vás.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá originál

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
...a takto U 500 z dílny Brabusu

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků