Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

V naších končinách není obvyklé, aby se tunerské firmy pouštěly do úprav nákladních vozů. A o renomovaných úpravcích to pak platí dvojnásob. Jenže dvorní ladič Mercedesu, společnost Brabus, se toho nezalekl a světlo světa spatřil opravdu zajímavý počin.
Je libo vytuněný náklaďák? Brabus Unimog vám splní sen

Jezdíte často do těžkého terénu, lesů, pouští a již vás nebaví jen nudné projížďky s obyčejným autem? Pak není nic lepšího, než sáhnout po nějakém díle renomovaného úpravce. Jedním z nich je jistě i společnost Brabus, která na autosalonu v Dubai představila svůj projekt s ponorkovým názvem U 500. Za tímto označením se skrývá legendární nákladní vůz německého výrobce Mercedes s notnou dávkou úprav. Ty se odehrály jak po stránce vizuální, tak po stránce technické. Pojďme si je nyní představit.

Pod kapotou tohoto monstra se nachází opravdu velký řadový šestiválec o objemu 6,4 litru. Ten dává na svou třídu slušný výkon 205 kW (280 k) a opravdu brutální točivý moment 1100 Nm dostupný již od 1 200 otáček. Paradoxem je, že motor jako jeden z mála prvků vozu nedoznal žádných úprav. Výkon je přenášen na všechna kola s možností uzávěry jednotlivých diferenciálu a to jak přes manuální, tak automatickou převodovku. Přes celkové rozměry 5 380 mm na délku, 2 300 mm na šířku a 2 950 mm na výšku, photovostní hmotnost přes 12 tun a užitečnou 4,3 tuny, dokáže dosáhnout maximální rychlosti přes 120 km/h. Brabus dopřál svému novému modelu také notnou dávku dílčích úprav. Silnější brzdy, speciální podvozek, který zajistí lepší křížení náprav, větší průchodnost, brodivost, lepší nájezdové úhly a stoupavost je jenom jednou z těchto proměn. U 500 pak obouvá opravdu velká kola a pneumatiky. Co by to bylo za úpravu, kdyby auto nemělo pořádné "válce". Ty mají rozměr, před kterým asi každý tuner smekne. 24" kola obouvají pneumatiky o rozměru 455/70.

Mimo úpravy, které mají přímo vliv na jízdní vlastnosti přináší Brabus i notnou dávku stylingových úprav, které směřují jak ke zvýšení luxusu pro posádku, tak zlepšení vizuálního dojmu. V interiéru lze nalézt vše, co nabízí nová eSková řada Mercedesu. Navigace, DVD, klimatizace, vzduchové sedačky, dekory z širokého spektra materiálů atd. Prostě co si zákazník přeje, to mu bude dodáno. Zvnějšku pak Unimog zdobí ocelový rám s chromovou úpravou, speciální koncovky výfuku z leštěné oceli, perleťový metalický lak a kompletní karosářský kit. Vše striktně funkční, i když... Na otázku, zda je karosářský kit i funkční a zlepšuje přítlak výrobce odpovídá, že u třináctitunového auta to opravdu není zapotřebí...

Pokud tedy uvažujete nad povánočním dárkem a máte zbytečných 230 000 euro, pak neváhejte ani okamžik. Brabus U 500 čeká jen na vás.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá originál

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
...a takto U 500 z dílny Brabusu

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků