Je libo svou vlastní SPZ?

Musím vás zklamat. Bohužel to nejspíš tak rychle nepůjde. Není tomu tak dávno, myslím na přelomu loňského a letošního roku se velmi diskutovalo o tom, že bude možnost mít na svém vozidle SPZtku dle svého přání.
Je libo svou vlastní SPZ?

Dokonce už se proslýchalo, že to bude stát 5 tis. Kč, pak 10 tis. a samozřejmě, že budou stanovena nějaká pravidla.

Trochu nám to usnulo a mezi tím vyšel nový zákon a není tajemstvím, že se potýká s celou řadou velkých problémů. Chybějící prováděcí vyhlášky a předpisy, nejasnosti kolem přihlašování, odhlašování a přehlašování, dlouhé fronty na úřadech, kde nikdo neví, jak se co má dělat. Navíc, dle nového zákona již „státní poznávací značka“ jako pojem neexistuje. Nahradila ji „značka registrační“. Vznikl předpis nové konstrukce sledu písmen a číslic v černé barvě na bílé tabulce (a to pro úplně všechna přibližovadla) a vše by se mělo odvíjet od nově vzniklého krajského uspořádání.

Všichni jsme tedy již od července měli mít novou registrační značku. Ať koukám, jak koukám na svém voze mám stále tu starou „okresní SPZtku“, právě tak jako všichni ostatní. Popravdě řečeno, tu novou jsem ještě neviděl ani na fotce. Policistům to ovšem nijak nevadí, což je jasné, protože jinak by rázem ze silnic musela zmizet všechna auta.

Bohužel, jak je v poslední době obvyklé, zákonodárcům se nepodařilo vše optimálně sladit. A tak zatímco registračních značek je dosud vyrobeno velmi málo, starých SPZtek je na úřadech připravena velká spousta. Navíc, kdyby se teď všichni motoristé nahrnuli na okresní úřady, nedovedu si ten chaos vůbec představit.

Řešení je tedy prozaické, obranné. Motoristé tedy nemusí žádat o výměnu své značky, prozatím jim platí ty současné a postupně při přepisech, přihláškách a dalších úkonech budou značky měněny. Jak dlouho to bude trvat a kdy už budeme všichni jezdit na nových registračních značkách to je ve hvězdách.

A jsme zase zpět u registrační značky vozidla dle vlastního přání majitele. Nový zákon s ničím takovým nepočítá a tak si zatím budeme muset nechat zajít chuť. Třeba se ale někdy dočkáme. U toho ale nejspíš už nebude současný ministr dopravy a třeba už to ani nebudou značky bílé s černým písmem, ale pokud se bude pokračovat v trendu současných rozhodnutí, budou to nejspíš značky červené s červeným písmem.

 

 





Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků