Je libo svou vlastní SPZ?

Musím vás zklamat. Bohužel to nejspíš tak rychle nepůjde. Není tomu tak dávno, myslím na přelomu loňského a letošního roku se velmi diskutovalo o tom, že bude možnost mít na svém vozidle SPZtku dle svého přání.
Je libo svou vlastní SPZ?

Dokonce už se proslýchalo, že to bude stát 5 tis. Kč, pak 10 tis. a samozřejmě, že budou stanovena nějaká pravidla.

Trochu nám to usnulo a mezi tím vyšel nový zákon a není tajemstvím, že se potýká s celou řadou velkých problémů. Chybějící prováděcí vyhlášky a předpisy, nejasnosti kolem přihlašování, odhlašování a přehlašování, dlouhé fronty na úřadech, kde nikdo neví, jak se co má dělat. Navíc, dle nového zákona již „státní poznávací značka“ jako pojem neexistuje. Nahradila ji „značka registrační“. Vznikl předpis nové konstrukce sledu písmen a číslic v černé barvě na bílé tabulce (a to pro úplně všechna přibližovadla) a vše by se mělo odvíjet od nově vzniklého krajského uspořádání.

Všichni jsme tedy již od července měli mít novou registrační značku. Ať koukám, jak koukám na svém voze mám stále tu starou „okresní SPZtku“, právě tak jako všichni ostatní. Popravdě řečeno, tu novou jsem ještě neviděl ani na fotce. Policistům to ovšem nijak nevadí, což je jasné, protože jinak by rázem ze silnic musela zmizet všechna auta.

Bohužel, jak je v poslední době obvyklé, zákonodárcům se nepodařilo vše optimálně sladit. A tak zatímco registračních značek je dosud vyrobeno velmi málo, starých SPZtek je na úřadech připravena velká spousta. Navíc, kdyby se teď všichni motoristé nahrnuli na okresní úřady, nedovedu si ten chaos vůbec představit.

Řešení je tedy prozaické, obranné. Motoristé tedy nemusí žádat o výměnu své značky, prozatím jim platí ty současné a postupně při přepisech, přihláškách a dalších úkonech budou značky měněny. Jak dlouho to bude trvat a kdy už budeme všichni jezdit na nových registračních značkách to je ve hvězdách.

A jsme zase zpět u registrační značky vozidla dle vlastního přání majitele. Nový zákon s ničím takovým nepočítá a tak si zatím budeme muset nechat zajít chuť. Třeba se ale někdy dočkáme. U toho ale nejspíš už nebude současný ministr dopravy a třeba už to ani nebudou značky bílé s černým písmem, ale pokud se bude pokračovat v trendu současných rozhodnutí, budou to nejspíš značky červené s červeným písmem.

 

 





TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků