Je libo svou vlastní SPZ?

Musím vás zklamat. Bohužel to nejspíš tak rychle nepůjde. Není tomu tak dávno, myslím na přelomu loňského a letošního roku se velmi diskutovalo o tom, že bude možnost mít na svém vozidle SPZtku dle svého přání.
Je libo svou vlastní SPZ?

Dokonce už se proslýchalo, že to bude stát 5 tis. Kč, pak 10 tis. a samozřejmě, že budou stanovena nějaká pravidla.

Trochu nám to usnulo a mezi tím vyšel nový zákon a není tajemstvím, že se potýká s celou řadou velkých problémů. Chybějící prováděcí vyhlášky a předpisy, nejasnosti kolem přihlašování, odhlašování a přehlašování, dlouhé fronty na úřadech, kde nikdo neví, jak se co má dělat. Navíc, dle nového zákona již „státní poznávací značka“ jako pojem neexistuje. Nahradila ji „značka registrační“. Vznikl předpis nové konstrukce sledu písmen a číslic v černé barvě na bílé tabulce (a to pro úplně všechna přibližovadla) a vše by se mělo odvíjet od nově vzniklého krajského uspořádání.

Všichni jsme tedy již od července měli mít novou registrační značku. Ať koukám, jak koukám na svém voze mám stále tu starou „okresní SPZtku“, právě tak jako všichni ostatní. Popravdě řečeno, tu novou jsem ještě neviděl ani na fotce. Policistům to ovšem nijak nevadí, což je jasné, protože jinak by rázem ze silnic musela zmizet všechna auta.

Bohužel, jak je v poslední době obvyklé, zákonodárcům se nepodařilo vše optimálně sladit. A tak zatímco registračních značek je dosud vyrobeno velmi málo, starých SPZtek je na úřadech připravena velká spousta. Navíc, kdyby se teď všichni motoristé nahrnuli na okresní úřady, nedovedu si ten chaos vůbec představit.

Řešení je tedy prozaické, obranné. Motoristé tedy nemusí žádat o výměnu své značky, prozatím jim platí ty současné a postupně při přepisech, přihláškách a dalších úkonech budou značky měněny. Jak dlouho to bude trvat a kdy už budeme všichni jezdit na nových registračních značkách to je ve hvězdách.

A jsme zase zpět u registrační značky vozidla dle vlastního přání majitele. Nový zákon s ničím takovým nepočítá a tak si zatím budeme muset nechat zajít chuť. Třeba se ale někdy dočkáme. U toho ale nejspíš už nebude současný ministr dopravy a třeba už to ani nebudou značky bílé s černým písmem, ale pokud se bude pokračovat v trendu současných rozhodnutí, budou to nejspíš značky červené s červeným písmem.

 

 





bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků