Je libo šestiválec? Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 mají české ceny!

Návrat atmosférického šestiválce do nabídky Porsche Cayman a Boxster už má českou cenu. V rámci nejvyšší výbavy GTS samozřejmě nejde o drobné.

Porsche nedávno uvedlo nové verze modelů 718 Cayman a Boxster s dodatkem GTS 4.0, čímž vlastně vyslyšelo fanoušky, kterým se 2,5litrový plochý čtyřválec v nižších variantách obou modelů nezdál zrovna extra. Ostatně by rovněž bylo na škodu, kdyby nový motor z nejostřejšího Caymanu GT4 a Spyderu nevyužilo (i když v podladěné formě) i na dalších místech.

Teď ovšem přichází zásadní otázka, na kolik si Porsche staromilský čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním vlastně cení. Jistou nápovědou musí být, že motor o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 420 N.m nabízí značka výhradně pro nejvyšší výbavu GTS standardních modelů.  

Šéfdesignér Porsche chce nový puristický model pro mladé. Pracuje na nástupci 914

Šéfdesignér Porsche chce nový puristický model pro mladé. Pracuje na nástupci 914

Uzavřený Cayman GTS 4.0 vyjde levněji, začíná totiž na částce 2.184.000 Kč, kdežto za otevřený Boxster GTS 4.0 dáte minimálně 2.238.000 Kč. Ve srovnání s nižší specifikací Caymanu S a Boxsteru S, nadále se slabšími turbo čtyřválci uprostřed (257 kW/350 k), tak mluvíme o příplatku 364.000 Kč, respektive 358.000 Kč v případě Boxteru S.

V GTS 4.0 je (zřejmě prozatím) k mání pouze manuální šestistupňová převodovka, nicméně s větším a výkonnějším motorem dostanete za své peníze i standardně větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově je klasicky k dostání i karbon-keramická sada za 199.420 Kč.

Porsche ČR čeká klíčový rok. Hybridy a elektromobily vezmou český trh útokem

Porsche ČR čeká klíčový rok. Hybridy a elektromobily vezmou český trh útokem

Specifikace GTS pak standardně přihazuje i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm, mechanický samosvorný diferenciál, systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App.

Stejně jako dříve jsou modely GTS odlišeny zatmavenými světly, černými doplňky na karoserii nebo černě lakovanými disky o velikosti 20 palců. Interiér se vyznačuje čalouněním černou Alcantarou, sportovními sedadly, přičemž paket karbonového obložení je příplatkem od 32.200 Kč. V nabídce pak nechybí ani prémiový audiosystém Burmester za 106.660 Kč.

Porsche 718 Cayman/Boxster GTS 4.0  – technické údaje a české ceny
Verze Cayman GTS 4.0 Boxster GTS 4.0
Zdvihový objem [cm3] 3995 3995
Válce/ventily 6/4 6/4
Výkon [kW/min] 294/7000 294/7000
Točivý moment [Nm/min] 420/5000-6500 420/5000-6500
Převodovka 6M 6M
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,5
Maximální rychlost [km/h] 293 293
Pohotovostní hmotnost [kg] 1405 1405
Spotřeba paliva [l/100 km] 10,8 10,8
Základní cena [Kč] 2.184.000 2.238.000

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků