Je libo prostornější řadu 3? S luxusněji pojatým sedanem míří BMW na další trh

O více místa vzadu a komfortnější výbavu mají očividně zájem také v Indii.

Na prodloužené verze standardních evropských modelů jsme z důvodu vyšší poptávky zvyklí především na čínském trhu, přičemž se často nejedná ani o prostornější varianty vrcholných limuzín. Samotná existence prodlouženého sedanu řady 3 tedy nepřekvapí, v Číně už se tato verze s dodatkem Li prodává. Jak to ale vypadá, v delší „trojce“ vidí BMW potenciál také v Indii.

S elektrickým BMW i4 nuda nebude. Do premiéry má daleko, ale driftuje už teď

S elektrickým BMW i4 nuda nebude. Do premiéry má daleko, ale driftuje už teď

BMW tedy představuje novou řadu 3 Gran Limousine, která se prodlouženým rozvorem o 110 mm (celkem 2961 mm) dostává velikostí mezi klasický „trojkový“ sedan a větší řadu 5. Vzadu tak mají cestující o 43 cm více místa pro nohy. Slovíčko „nový“ pak funguje čistě pro indický trh, jelikož zmíněných 110 mm navíc má i čínský ekvivalent Li.

Luxusněji pojatá řada 3 pro indické zákazníky se pak nevyznačuje pouze větším místem uvnitř, neboť celé réma komfortnějšího sedanu doplňuje i rozšířená výbava. Kromě panoramatické střechy, rozšířeného ambientního osvětlení nebo prémiového koženého čalounění Vernasc se objevují i nová pohodlnější sedadla vzadu.

Art deco na maximum. BMW ukazuje speciální custom na bázi R 18 od známého mistra

Art deco na maximum. BMW ukazuje speciální custom na bázi R 18 od známého mistra

Pro větší klid uvnitř se také zapracovalo na lepším odhlučnění kabiny, kde si nakonec cestující užijí prémiový audiosystém Harman Kardon s 16 reproduktory. Zvenku byste ovšem luxusnější atmosféru této řady 3 asi netipovali, na exteriéru se totiž nic nemění – až podrobnější pohled na zadní část vozu s lehce nestandardními proporcemi by odhalil verzi Gran Limousine.

Pod kapotou delší „trojky“ se na indickém trhu objeví zprvu řada dvoulitrových čtyřválců včetně dieselu. Nejsilnější zážehová verze 330Li nabídne výkon 258 koní (190 kW) a točivý moment 400 N.m. Cenovky začínají na 5.150.000 rupií, tedy v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků