Je libo kufřík z uhlíkových kompozitů? Schedoni má řešení

Je libo kufřík z uhlíkových kompozitů? Schedoni má řešení

Materiál založený na uhlíkových vláknech je velmi drahý a mimořádně náročný na zpracování, vždyť sebemenší chyba vede ihned k jeho prasknutí. Proto jej najdeme takřka výhradně na letedlech nebo drahých sportovních autech, kde se uplatňují jeho nízká hmotnost a vysoká pevnost. Nyní si však můžete pořídit i příruční kufřík, jenž je z něj vyroben. O jeho vývoj a výrobu se stará italská společnost Schedoni, která má ve výrobě zavazadel tradici delší než půl století a kromě jiného připravuje na míru sady kufrů pro vozy značek Ferrari, Maserati a Lamborghini. Již tato skutečnost leccos naznačuje o exkluzivitě jejích výrobků.

Zmíněný kufřík je tovřen skořepinou z uhlíkových kompozitů, jež je vyložena semišem. V současnosti společnost Schedoni vyrobí jen několik těchto kufříků týdně, ale radikální zvýšení produkce nepřichází v úvahu. Každý díl totiž prochází náročným výrobním procesem, jenž je završen dvanáctihodinovým tvrzením ve speciální vzduchotěsné peci. Proto nepřekvapí ani vysoká pořizovací cena celého kufříku: ta činí takřka 4 500 dolarů.   

Klepněte pro větší obrázek
Schedoni „Kufr CSL”
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků