Je libo kufřík z uhlíkových kompozitů? Schedoni má řešení

Materiál založený na uhlíkových vláknech je velmi drahý a mimořádně náročný na zpracování, vždyť sebemenší chyba vede ihned k jeho prasknutí. Proto jej najdeme takřka výhradně na letedlech nebo drahých sportovních autech, kde se uplatňují jeho nízká hmotnost a vysoká pevnost. Nyní si však můžete pořídit i příruční kufřík, jenž je z něj vyroben. O jeho vývoj a výrobu se stará italská společnost Schedoni, která má ve výrobě zavazadel tradici delší než půl století a kromě jiného připravuje na míru sady kufrů pro vozy značek Ferrari, Maserati a Lamborghini. Již tato skutečnost leccos naznačuje o exkluzivitě jejích výrobků.

Zmíněný kufřík je tovřen skořepinou z uhlíkových kompozitů, jež je vyložena semišem. V současnosti společnost Schedoni vyrobí jen několik těchto kufříků týdně, ale radikální zvýšení produkce nepřichází v úvahu. Každý díl totiž prochází náročným výrobním procesem, jenž je završen dvanáctihodinovým tvrzením ve speciální vzduchotěsné peci. Proto nepřekvapí ani vysoká pořizovací cena celého kufříku: ta činí takřka 4 500 dolarů.   

Klepněte pro větší obrázek
Schedoni „Kufr CSL”
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků