Je libo kufřík z uhlíkových kompozitů? Schedoni má řešení

Materiál založený na uhlíkových vláknech je velmi drahý a mimořádně náročný na zpracování, vždyť sebemenší chyba vede ihned k jeho prasknutí. Proto jej najdeme takřka výhradně na letedlech nebo drahých sportovních autech, kde se uplatňují jeho nízká hmotnost a vysoká pevnost. Nyní si však můžete pořídit i příruční kufřík, jenž je z něj vyroben. O jeho vývoj a výrobu se stará italská společnost Schedoni, která má ve výrobě zavazadel tradici delší než půl století a kromě jiného připravuje na míru sady kufrů pro vozy značek Ferrari, Maserati a Lamborghini. Již tato skutečnost leccos naznačuje o exkluzivitě jejích výrobků.

Zmíněný kufřík je tovřen skořepinou z uhlíkových kompozitů, jež je vyložena semišem. V současnosti společnost Schedoni vyrobí jen několik těchto kufříků týdně, ale radikální zvýšení produkce nepřichází v úvahu. Každý díl totiž prochází náročným výrobním procesem, jenž je završen dvanáctihodinovým tvrzením ve speciální vzduchotěsné peci. Proto nepřekvapí ani vysoká pořizovací cena celého kufříku: ta činí takřka 4 500 dolarů.   

Klepněte pro větší obrázek
Schedoni „Kufr CSL”
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků