Je libo hypersport ze Slovinska? Tushek TS 900 H Apex je hybridem o síle 950 koní

Pokud by někomu současná nabídka hypersportů na trhu přišla jaksi fádní, teď může sáhnout po vcelku neznámém kousku od slovinského výrobce Tushek.

Možná byste netušili, že původem slovinský malosériový výrobce super a hypersportů Tushek vznikl už v roce 2004. Od té doby stihl představit hrstku vlastních modelů, které nyní doplňuje i nejnovější model TS 900 H Apex, jehož podobu ukázal Tushek již minulý rok. Nyní je však připraven na oficiální spuštění výroby.

Výrobce zrovna neupřesňuje nabízené verze novinky, lze ovšem počítat, že TS 900 H Apex bude dostupný jako model s odnímatelnou střechou, ale také jako okruhově zaměřený kus s velkým zadním křídlem. V každém případě je ale základem vozu s chromolybdenovým rámem a karbonovou karoserií hybridní technika.

Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Uprostřed uložený 4,2litrový osmiválec přeplňovaný kompresorem totiž doplňuje dvojice elektromotorů vepředu. Tushek ve své tiskové zprávě uvádí kombinovaný výkon 950 koní (698 kW) a točivý moment 1400 N.m, které dále zpracovává šestistupňová sekvenční převodovka.

S pohotovostní hmotností 1410 kg má TS 900 H Apex zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 vteřiny, maximálně pak dosáhnout rychlosti až 380 km/h. Mimo to umí hypersport jezdit i čistě na elektřinu. Bez pomoci spalovacího motoru prý ujede přes 50 kilometrů.

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Zbytek je klasikou ve formě kovaných kol BBS obutých do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R, zatímco brzdnou sílu zajišťuje soustava Brembo s odvětrávanými kotouči a šestipístkovými třmeny vepředu. K dispozici je i nastavitelný 12stupňový závodní systém ABS od Bosche.  

Cenovku novinky zatím Tushek neoznámil. Veřejnosti se TS 900 H Apex ukáže například v září na automobilové přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce ve Velké Británii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 109 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků