Je libo hypersport ze Slovinska? Tushek TS 900 H Apex je hybridem o síle 950 koní

Pokud by někomu současná nabídka hypersportů na trhu přišla jaksi fádní, teď může sáhnout po vcelku neznámém kousku od slovinského výrobce Tushek.

Možná byste netušili, že původem slovinský malosériový výrobce super a hypersportů Tushek vznikl už v roce 2004. Od té doby stihl představit hrstku vlastních modelů, které nyní doplňuje i nejnovější model TS 900 H Apex, jehož podobu ukázal Tushek již minulý rok. Nyní je však připraven na oficiální spuštění výroby.

Výrobce zrovna neupřesňuje nabízené verze novinky, lze ovšem počítat, že TS 900 H Apex bude dostupný jako model s odnímatelnou střechou, ale také jako okruhově zaměřený kus s velkým zadním křídlem. V každém případě je ale základem vozu s chromolybdenovým rámem a karbonovou karoserií hybridní technika.

Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Uprostřed uložený 4,2litrový osmiválec přeplňovaný kompresorem totiž doplňuje dvojice elektromotorů vepředu. Tushek ve své tiskové zprávě uvádí kombinovaný výkon 950 koní (698 kW) a točivý moment 1400 N.m, které dále zpracovává šestistupňová sekvenční převodovka.

S pohotovostní hmotností 1410 kg má TS 900 H Apex zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 vteřiny, maximálně pak dosáhnout rychlosti až 380 km/h. Mimo to umí hypersport jezdit i čistě na elektřinu. Bez pomoci spalovacího motoru prý ujede přes 50 kilometrů.

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Zbytek je klasikou ve formě kovaných kol BBS obutých do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R, zatímco brzdnou sílu zajišťuje soustava Brembo s odvětrávanými kotouči a šestipístkovými třmeny vepředu. K dispozici je i nastavitelný 12stupňový závodní systém ABS od Bosche.  

Cenovku novinky zatím Tushek neoznámil. Veřejnosti se TS 900 H Apex ukáže například v září na automobilové přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce ve Velké Británii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků