Je libo hypersport ze Slovinska? Tushek TS 900 H Apex je hybridem o síle 950 koní

Pokud by někomu současná nabídka hypersportů na trhu přišla jaksi fádní, teď může sáhnout po vcelku neznámém kousku od slovinského výrobce Tushek.

Možná byste netušili, že původem slovinský malosériový výrobce super a hypersportů Tushek vznikl už v roce 2004. Od té doby stihl představit hrstku vlastních modelů, které nyní doplňuje i nejnovější model TS 900 H Apex, jehož podobu ukázal Tushek již minulý rok. Nyní je však připraven na oficiální spuštění výroby.

Výrobce zrovna neupřesňuje nabízené verze novinky, lze ovšem počítat, že TS 900 H Apex bude dostupný jako model s odnímatelnou střechou, ale také jako okruhově zaměřený kus s velkým zadním křídlem. V každém případě je ale základem vozu s chromolybdenovým rámem a karbonovou karoserií hybridní technika.

Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Uprostřed uložený 4,2litrový osmiválec přeplňovaný kompresorem totiž doplňuje dvojice elektromotorů vepředu. Tushek ve své tiskové zprávě uvádí kombinovaný výkon 950 koní (698 kW) a točivý moment 1400 N.m, které dále zpracovává šestistupňová sekvenční převodovka.

S pohotovostní hmotností 1410 kg má TS 900 H Apex zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 vteřiny, maximálně pak dosáhnout rychlosti až 380 km/h. Mimo to umí hypersport jezdit i čistě na elektřinu. Bez pomoci spalovacího motoru prý ujede přes 50 kilometrů.

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Zbytek je klasikou ve formě kovaných kol BBS obutých do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R, zatímco brzdnou sílu zajišťuje soustava Brembo s odvětrávanými kotouči a šestipístkovými třmeny vepředu. K dispozici je i nastavitelný 12stupňový závodní systém ABS od Bosche.  

Cenovku novinky zatím Tushek neoznámil. Veřejnosti se TS 900 H Apex ukáže například v září na automobilové přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce ve Velké Británii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

dnes | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků