Je libo elektrické rallye auto? Opel již testuje závodní Corsu na baterky

Nedlouho po představení elektrického Opelu e-Corsa nám automobilka ukázala také vizi závodní varianty pro rallye. Nyní probíhá její testování.

Elektrický Opel e-Corsa bude nabízen také jako rallyové náčiní. O tom nás automobilka informovala již dříve. Teď už ovšem s dvojicí prototypů Corsy e-Rally najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma.

„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet. V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport.

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. Elektrická rallye Corsa by se měla schopnostmi minimálně vyrovnat svému předchůdci se spalovacím motorem, Opelu Adam Cup.

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.

Stejně jako dříve hledí Opel na začínající posádky a týmy. Nejprve se elektrické Corsy objeví ve vlastním šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. Prvních 20 exemplářů plánuje automobilka vyrobit pro sezónu 2020/2021.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků