Je libo elektrické rallye auto? Opel již testuje závodní Corsu na baterky

Nedlouho po představení elektrického Opelu e-Corsa nám automobilka ukázala také vizi závodní varianty pro rallye. Nyní probíhá její testování.

Elektrický Opel e-Corsa bude nabízen také jako rallyové náčiní. O tom nás automobilka informovala již dříve. Teď už ovšem s dvojicí prototypů Corsy e-Rally najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma.

„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet. V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport.

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. Elektrická rallye Corsa by se měla schopnostmi minimálně vyrovnat svému předchůdci se spalovacím motorem, Opelu Adam Cup.

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.

Stejně jako dříve hledí Opel na začínající posádky a týmy. Nejprve se elektrické Corsy objeví ve vlastním šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. Prvních 20 exemplářů plánuje automobilka vyrobit pro sezónu 2020/2021.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků