Je jí 79 let a právě zvládla řídit formuli 1. Zkušenosti má i z rally

Sedmdesát devět let stará Rosemary Smithová zahodila do koše řidičské stereotypy a posadila se za volant monopostu F1, který má výkon 800 koní.

Při příležitosti 40. výročí týmu Renault F1 byla Rosemary pozvána, aby se projela po okruhu Paula Richarda v Le Castelletu na jihu Francie. Samozřejmě v monopostu F1.

Rosemary Smithová není jen tak obyčejná babička. I když by tomu třeba nasvědčoval fakt, že se vyučila švadlenou a založila si obchod s oblečením. Brzy poté ji však oslovil její kamarád a jako svoji navigátorku ji vtáhl do světa rally. 

V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

Pak se rychle v jejím životě mnohé změnilo, protože se brzy z křesla spolujezdce přesunula za volant. 

Po letech soutěžení ve světových rallye (například získala i stříbro) si Rosemary Smith pořídila Renault Clio a založila autoškolu. Rodačka z Dublinu poté procestovala celou zemi a vyučovala na školách o řízení. Ale ve svém životopisu si nikdy neodškrtla kolonku "Řídit vůz F1". Až do tohoto okamžiku.

RenaultSport uvažuje o své verzi elektromobilu Zoe. Stojí před těžkým úkolem

RenaultSport uvažuje o své verzi elektromobilu Zoe. Stojí před těžkým úkolem

Díky své dlouholeté přítelkyni a navigátorce Paulině Gullickové a například i jezdci Renault Sport Jolyonu Palmerovi se dostala za volant F1. 

O svojí jízdě poté prohlásila: "Řízení vozu o výkonu 800 koní je něco, o čem jsem, stejně jako mnoho dalších závodníků, vždycky snila. Nemyslela jsem si však, že bych někdy mohla mít možnost tento sen uskutečnit. Takže když se na mě Renault UK obrátil, neváhala jsem."

Dále řekla: "Bylo to velmi odlišné od vozů rally, na které jsem zvyklá, ale bylo to úžasné. Je to prostě ukázka, že někdo si může své sny splnit v jakémkoli věku, pokud se na to soustředí a následuje své vášně."

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

bazar

Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 68 000 Kč
Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 300 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 190 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků