Je jí 79 let a právě zvládla řídit formuli 1. Zkušenosti má i z rally

Sedmdesát devět let stará Rosemary Smithová zahodila do koše řidičské stereotypy a posadila se za volant monopostu F1, který má výkon 800 koní.

Při příležitosti 40. výročí týmu Renault F1 byla Rosemary pozvána, aby se projela po okruhu Paula Richarda v Le Castelletu na jihu Francie. Samozřejmě v monopostu F1.

Rosemary Smithová není jen tak obyčejná babička. I když by tomu třeba nasvědčoval fakt, že se vyučila švadlenou a založila si obchod s oblečením. Brzy poté ji však oslovil její kamarád a jako svoji navigátorku ji vtáhl do světa rally. 

V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

Pak se rychle v jejím životě mnohé změnilo, protože se brzy z křesla spolujezdce přesunula za volant. 

Po letech soutěžení ve světových rallye (například získala i stříbro) si Rosemary Smith pořídila Renault Clio a založila autoškolu. Rodačka z Dublinu poté procestovala celou zemi a vyučovala na školách o řízení. Ale ve svém životopisu si nikdy neodškrtla kolonku "Řídit vůz F1". Až do tohoto okamžiku.

RenaultSport uvažuje o své verzi elektromobilu Zoe. Stojí před těžkým úkolem

RenaultSport uvažuje o své verzi elektromobilu Zoe. Stojí před těžkým úkolem

Díky své dlouholeté přítelkyni a navigátorce Paulině Gullickové a například i jezdci Renault Sport Jolyonu Palmerovi se dostala za volant F1. 

O svojí jízdě poté prohlásila: "Řízení vozu o výkonu 800 koní je něco, o čem jsem, stejně jako mnoho dalších závodníků, vždycky snila. Nemyslela jsem si však, že bych někdy mohla mít možnost tento sen uskutečnit. Takže když se na mě Renault UK obrátil, neváhala jsem."

Dále řekla: "Bylo to velmi odlišné od vozů rally, na které jsem zvyklá, ale bylo to úžasné. Je to prostě ukázka, že někdo si může své sny splnit v jakémkoli věku, pokud se na to soustředí a následuje své vášně."

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků