Je jí 79 let a právě zvládla řídit formuli 1. Zkušenosti má i z rally

Sedmdesát devět let stará Rosemary Smithová zahodila do koše řidičské stereotypy a posadila se za volant monopostu F1, který má výkon 800 koní.

Při příležitosti 40. výročí týmu Renault F1 byla Rosemary pozvána, aby se projela po okruhu Paula Richarda v Le Castelletu na jihu Francie. Samozřejmě v monopostu F1.

Rosemary Smithová není jen tak obyčejná babička. I když by tomu třeba nasvědčoval fakt, že se vyučila švadlenou a založila si obchod s oblečením. Brzy poté ji však oslovil její kamarád a jako svoji navigátorku ji vtáhl do světa rally. 

V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

Pak se rychle v jejím životě mnohé změnilo, protože se brzy z křesla spolujezdce přesunula za volant. 

Po letech soutěžení ve světových rallye (například získala i stříbro) si Rosemary Smith pořídila Renault Clio a založila autoškolu. Rodačka z Dublinu poté procestovala celou zemi a vyučovala na školách o řízení. Ale ve svém životopisu si nikdy neodškrtla kolonku "Řídit vůz F1". Až do tohoto okamžiku.

RenaultSport uvažuje o své verzi elektromobilu Zoe. Stojí před těžkým úkolem

RenaultSport uvažuje o své verzi elektromobilu Zoe. Stojí před těžkým úkolem

Díky své dlouholeté přítelkyni a navigátorce Paulině Gullickové a například i jezdci Renault Sport Jolyonu Palmerovi se dostala za volant F1. 

O svojí jízdě poté prohlásila: "Řízení vozu o výkonu 800 koní je něco, o čem jsem, stejně jako mnoho dalších závodníků, vždycky snila. Nemyslela jsem si však, že bych někdy mohla mít možnost tento sen uskutečnit. Takže když se na mě Renault UK obrátil, neváhala jsem."

Dále řekla: "Bylo to velmi odlišné od vozů rally, na které jsem zvyklá, ale bylo to úžasné. Je to prostě ukázka, že někdo si může své sny splnit v jakémkoli věku, pokud se na to soustředí a následuje své vášně."

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků