JE Design VW Touareg: 410 koní, podivný vzhled

U JE Designu se pustili do úprav nového VW Touareg. Přidali mu nejen spoustu koní, ale i spoustu plastů. Snad až příliš...

Pokud se vám nový Volkswagen Touareg líbí tak, jak vyjíždí z „fabriky”, určitě se s ním dalece vyhýbejte dílnám úpravce JE Design. Ten si na druhou generaci Touaregu pořádně posvítil a udělal z něj něco, co hýří kde čím, jen ne elegancí.

Jistě, proti gustu žádný dišputát a určitě vám nebudu zazlívat, jestliže se vám toto dílo bude líbit. Ale „terminátorské” oplastování, které u JE vozu dopřáli, by podle mě vypadalo dobře možná na Škodě Favorit ročník 1992, ne na novém Touaregu. Vyloženě nepatřičně působí nová maska chladiče, odporující tvarům zbytku přídě, která byla dále doplněna o přepracovanou spodní pasáž předního nárazníku. Dvojice světel v jejích rozích, zasazená do nesmírně členitého „terénu” ale také zrovna nevypadla z oka Mona Lise.

Na rozšířených blatnících se mnoho zkazit nedalo, poněkud bachratá záď ale u poroty Miss Auto opět neboduje. Znovu tu máme „doplastovaný” zadní nárazník s asymetrickými koncovkami výfuků a hodně masivní střešní spojler s dírou jak v bonbónu Polo. Dílo pak dokončují naštěstí vizuálně decentní, svými 22 palci ale opět trochu převelká kola z lehkých slitin.

Zajímavější jsou technické úpravy, které u JE Designu naštěstí nevynechali. Za oběť jim padl naftový osmiválec 4,2 TDI, který si ze standardních 340 valachů pomohl až k 410 koním, které produkuje až 930 Nm točivého momentu. Následkem této úpravy je zrychlení na 100 km/h za 5,4 sekundy (standard 5,8 s) a maximální rychlost 269 km/h (standard 242 km/h, zde snad muselo dojít ještě k jiným úpravám, na to by 70 koní navíc u tak velkého auta nestačilo).

Přepracován byl též podvozek, který se otevřeně vzdává jakýchkoli nesilničních ambicí. Snížen o 35 mm bude rád za bezproblémový průjezd Prahou.

Pokud se vám tohle líbí, hurá do JE Designu. Celá úprava vás vyjde na 19 750 Eur (tedy skoro půl milionu Kč), pouze její vzhledovou část pak můžete koupit za 4 998 Eur (plasty), 5 190 Eur (kola) a 595 Eur (koncovky výfuků). Funkční prvky jsou levnější, nižší podvozek je k mání za 1 428 Eur a úprava motoru za 2 999 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design VW Touareg
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků