JE Design VW Touareg: 410 koní, podivný vzhled

U JE Designu se pustili do úprav nového VW Touareg. Přidali mu nejen spoustu koní, ale i spoustu plastů. Snad až příliš...

Pokud se vám nový Volkswagen Touareg líbí tak, jak vyjíždí z „fabriky”, určitě se s ním dalece vyhýbejte dílnám úpravce JE Design. Ten si na druhou generaci Touaregu pořádně posvítil a udělal z něj něco, co hýří kde čím, jen ne elegancí.

Jistě, proti gustu žádný dišputát a určitě vám nebudu zazlívat, jestliže se vám toto dílo bude líbit. Ale „terminátorské” oplastování, které u JE vozu dopřáli, by podle mě vypadalo dobře možná na Škodě Favorit ročník 1992, ne na novém Touaregu. Vyloženě nepatřičně působí nová maska chladiče, odporující tvarům zbytku přídě, která byla dále doplněna o přepracovanou spodní pasáž předního nárazníku. Dvojice světel v jejích rozích, zasazená do nesmírně členitého „terénu” ale také zrovna nevypadla z oka Mona Lise.

Na rozšířených blatnících se mnoho zkazit nedalo, poněkud bachratá záď ale u poroty Miss Auto opět neboduje. Znovu tu máme „doplastovaný” zadní nárazník s asymetrickými koncovkami výfuků a hodně masivní střešní spojler s dírou jak v bonbónu Polo. Dílo pak dokončují naštěstí vizuálně decentní, svými 22 palci ale opět trochu převelká kola z lehkých slitin.

Zajímavější jsou technické úpravy, které u JE Designu naštěstí nevynechali. Za oběť jim padl naftový osmiválec 4,2 TDI, který si ze standardních 340 valachů pomohl až k 410 koním, které produkuje až 930 Nm točivého momentu. Následkem této úpravy je zrychlení na 100 km/h za 5,4 sekundy (standard 5,8 s) a maximální rychlost 269 km/h (standard 242 km/h, zde snad muselo dojít ještě k jiným úpravám, na to by 70 koní navíc u tak velkého auta nestačilo).

Přepracován byl též podvozek, který se otevřeně vzdává jakýchkoli nesilničních ambicí. Snížen o 35 mm bude rád za bezproblémový průjezd Prahou.

Pokud se vám tohle líbí, hurá do JE Designu. Celá úprava vás vyjde na 19 750 Eur (tedy skoro půl milionu Kč), pouze její vzhledovou část pak můžete koupit za 4 998 Eur (plasty), 5 190 Eur (kola) a 595 Eur (koncovky výfuků). Funkční prvky jsou levnější, nižší podvozek je k mání za 1 428 Eur a úprava motoru za 2 999 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design VW Touareg

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků