JE Design VW Touareg: 410 koní, podivný vzhled

U JE Designu se pustili do úprav nového VW Touareg. Přidali mu nejen spoustu koní, ale i spoustu plastů. Snad až příliš...

Pokud se vám nový Volkswagen Touareg líbí tak, jak vyjíždí z „fabriky”, určitě se s ním dalece vyhýbejte dílnám úpravce JE Design. Ten si na druhou generaci Touaregu pořádně posvítil a udělal z něj něco, co hýří kde čím, jen ne elegancí.

Jistě, proti gustu žádný dišputát a určitě vám nebudu zazlívat, jestliže se vám toto dílo bude líbit. Ale „terminátorské” oplastování, které u JE vozu dopřáli, by podle mě vypadalo dobře možná na Škodě Favorit ročník 1992, ne na novém Touaregu. Vyloženě nepatřičně působí nová maska chladiče, odporující tvarům zbytku přídě, která byla dále doplněna o přepracovanou spodní pasáž předního nárazníku. Dvojice světel v jejích rozích, zasazená do nesmírně členitého „terénu” ale také zrovna nevypadla z oka Mona Lise.

Na rozšířených blatnících se mnoho zkazit nedalo, poněkud bachratá záď ale u poroty Miss Auto opět neboduje. Znovu tu máme „doplastovaný” zadní nárazník s asymetrickými koncovkami výfuků a hodně masivní střešní spojler s dírou jak v bonbónu Polo. Dílo pak dokončují naštěstí vizuálně decentní, svými 22 palci ale opět trochu převelká kola z lehkých slitin.

Zajímavější jsou technické úpravy, které u JE Designu naštěstí nevynechali. Za oběť jim padl naftový osmiválec 4,2 TDI, který si ze standardních 340 valachů pomohl až k 410 koním, které produkuje až 930 Nm točivého momentu. Následkem této úpravy je zrychlení na 100 km/h za 5,4 sekundy (standard 5,8 s) a maximální rychlost 269 km/h (standard 242 km/h, zde snad muselo dojít ještě k jiným úpravám, na to by 70 koní navíc u tak velkého auta nestačilo).

Přepracován byl též podvozek, který se otevřeně vzdává jakýchkoli nesilničních ambicí. Snížen o 35 mm bude rád za bezproblémový průjezd Prahou.

Pokud se vám tohle líbí, hurá do JE Designu. Celá úprava vás vyjde na 19 750 Eur (tedy skoro půl milionu Kč), pouze její vzhledovou část pak můžete koupit za 4 998 Eur (plasty), 5 190 Eur (kola) a 595 Eur (koncovky výfuků). Funkční prvky jsou levnější, nižší podvozek je k mání za 1 428 Eur a úprava motoru za 2 999 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design VW Touareg
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků