JE Design Leon Cupra: změna k horšímu?

Funkční tuning mnohdy doprovází i rozsáhlé úpravy exteriéru. Někdy by ale bylo lepší, kdyby se na originál nesahalo...

U JE design si vzali do parády nový Seat Leon Cupra. Sériový výkon 176 kW (240) přeplňovaného čtyřválce 2,0 TFSI nestačil, a tak přišla k slovu výměna řídící jednotky. Díky ní se výkon vyšplhal o dalších 45 koní nahoru, celkově tak budete mít k dispozici velmi slušných 210 kW (285 k) výkonu a 380 Nm točivého momentu (původně 300 Nm). Dynamika vozu se podstatně zlepšila – stovku Cupra pokoří za 5,9 sekundy a atakuje maximální rychlost 261 km/h.

To by ale nebyl JE Design, kdyby nepodrobil úpravám i karoserii. Nejrozsáhlejší proměny se dočkala přední maska. Ta je zřejmě složena z několika dílů a je třeba říct, že se příliš nepovedla. Při pohledu na ostatní partie se naštěstí nic podobného nekoná, zboku rozeznáte upravený vůz jen díky rozšířeným prahům a černým kolům, které jsou obuty do pneumatik s rozměrem 225/35 R19. Pokud chcete, můžete zvolit i kola osmnáctipalcová. Vzadu odlišuje JE Design od série pozměněný nárazník se čtveřicí koncovek výfuku.

Co se týká jízdních vlastností, zde si může zákazník zvolit snížení světlé výšky vozu o 30-65 mm v závislosti na použitých pružinách, které má JE Design v nabídce. Společnost rovněž pracuje na verzi s výkonem přes 300 koní – a to bude vzhledem na pohon předních kol již pěkná nadílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design Leon Cupra

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků