JE Design Leon Cupra: změna k horšímu?

Funkční tuning mnohdy doprovází i rozsáhlé úpravy exteriéru. Někdy by ale bylo lepší, kdyby se na originál nesahalo...

U JE design si vzali do parády nový Seat Leon Cupra. Sériový výkon 176 kW (240) přeplňovaného čtyřválce 2,0 TFSI nestačil, a tak přišla k slovu výměna řídící jednotky. Díky ní se výkon vyšplhal o dalších 45 koní nahoru, celkově tak budete mít k dispozici velmi slušných 210 kW (285 k) výkonu a 380 Nm točivého momentu (původně 300 Nm). Dynamika vozu se podstatně zlepšila – stovku Cupra pokoří za 5,9 sekundy a atakuje maximální rychlost 261 km/h.

To by ale nebyl JE Design, kdyby nepodrobil úpravám i karoserii. Nejrozsáhlejší proměny se dočkala přední maska. Ta je zřejmě složena z několika dílů a je třeba říct, že se příliš nepovedla. Při pohledu na ostatní partie se naštěstí nic podobného nekoná, zboku rozeznáte upravený vůz jen díky rozšířeným prahům a černým kolům, které jsou obuty do pneumatik s rozměrem 225/35 R19. Pokud chcete, můžete zvolit i kola osmnáctipalcová. Vzadu odlišuje JE Design od série pozměněný nárazník se čtveřicí koncovek výfuku.

Co se týká jízdních vlastností, zde si může zákazník zvolit snížení světlé výšky vozu o 30-65 mm v závislosti na použitých pružinách, které má JE Design v nabídce. Společnost rovněž pracuje na verzi s výkonem přes 300 koní – a to bude vzhledem na pohon předních kol již pěkná nadílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design Leon Cupra

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků