JE Design Leon Cupra: změna k horšímu?

Funkční tuning mnohdy doprovází i rozsáhlé úpravy exteriéru. Někdy by ale bylo lepší, kdyby se na originál nesahalo...

U JE design si vzali do parády nový Seat Leon Cupra. Sériový výkon 176 kW (240) přeplňovaného čtyřválce 2,0 TFSI nestačil, a tak přišla k slovu výměna řídící jednotky. Díky ní se výkon vyšplhal o dalších 45 koní nahoru, celkově tak budete mít k dispozici velmi slušných 210 kW (285 k) výkonu a 380 Nm točivého momentu (původně 300 Nm). Dynamika vozu se podstatně zlepšila – stovku Cupra pokoří za 5,9 sekundy a atakuje maximální rychlost 261 km/h.

To by ale nebyl JE Design, kdyby nepodrobil úpravám i karoserii. Nejrozsáhlejší proměny se dočkala přední maska. Ta je zřejmě složena z několika dílů a je třeba říct, že se příliš nepovedla. Při pohledu na ostatní partie se naštěstí nic podobného nekoná, zboku rozeznáte upravený vůz jen díky rozšířeným prahům a černým kolům, které jsou obuty do pneumatik s rozměrem 225/35 R19. Pokud chcete, můžete zvolit i kola osmnáctipalcová. Vzadu odlišuje JE Design od série pozměněný nárazník se čtveřicí koncovek výfuku.

Co se týká jízdních vlastností, zde si může zákazník zvolit snížení světlé výšky vozu o 30-65 mm v závislosti na použitých pružinách, které má JE Design v nabídce. Společnost rovněž pracuje na verzi s výkonem přes 300 koní – a to bude vzhledem na pohon předních kol již pěkná nadílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JE Design Leon Cupra

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků