JE Design Audi A8: s kompresorem je silnější než S8

Majitelé luxusních limuzín Audi A8 4,2 V8, kteří mají zálusk na sportovní verzi S8, nemusí hned kupovat nové auto, ale mohou využít služeb ladičské firmy JE Design. Tuner přidá osmiválci kompresor, který zvedne výkon na rovných 500 koní.
JE Design Audi A8: s kompresorem je silnější než S8

Ladičská firma JE Design se specializuje na tuning vozů koncernu Volkswagen. Pro vlajkovou loď automobilky Audi, model A8, má tuner přichystán optický karosářský paket, který obsahuje nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, rozšířené boční prahy a oplechování zádě. Decentní přítlačná lišta se objevila i na víku zavazadlového prostoru. Pohled na vůz zezadu odhalí, že A8 má pro lepší proudění vzduchu nový difuzor, a co by to bylo za tuning, kdyby auto nemělo sportovní tlumič výfuku a chromovanou dvojici dvojitých koncovek.

Vedle nového výfukového systému dostal modifikované naladění i podvozek, přitvrzeno bylo odpružení vozu a světlá výška klesla o 30 milimetrů. Tou hlavní úpravou je ale pochopitelně motor. Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s technologií FSI dostal do vínku kompresor, který původním 246 kW (335 k) přidal dalších 122 kW (165 k). Sériová A8 s motorem 4,2 V8 zvládne stovku za 6,3 s, verze 6,0 W12 zrychlí na 100 km/h za 5,2 s a nová S8 s motorem V10 z Lamborghini Gallardo akceleruje z nuly na stovku za 5,1 s. Vyladěná Audi A8 od firmy JE Design akceleruje z klidu na stovku za 4,8 s a nejvyšší rychlost je po odstranění elektronického omezovače 303 km/h.


JE Design A8

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků