JE Design Audi A8: s kompresorem je silnější než S8

Majitelé luxusních limuzín Audi A8 4,2 V8, kteří mají zálusk na sportovní verzi S8, nemusí hned kupovat nové auto, ale mohou využít služeb ladičské firmy JE Design. Tuner přidá osmiválci kompresor, který zvedne výkon na rovných 500 koní.
JE Design Audi A8: s kompresorem je silnější než S8

Ladičská firma JE Design se specializuje na tuning vozů koncernu Volkswagen. Pro vlajkovou loď automobilky Audi, model A8, má tuner přichystán optický karosářský paket, který obsahuje nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, rozšířené boční prahy a oplechování zádě. Decentní přítlačná lišta se objevila i na víku zavazadlového prostoru. Pohled na vůz zezadu odhalí, že A8 má pro lepší proudění vzduchu nový difuzor, a co by to bylo za tuning, kdyby auto nemělo sportovní tlumič výfuku a chromovanou dvojici dvojitých koncovek.

Vedle nového výfukového systému dostal modifikované naladění i podvozek, přitvrzeno bylo odpružení vozu a světlá výška klesla o 30 milimetrů. Tou hlavní úpravou je ale pochopitelně motor. Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s technologií FSI dostal do vínku kompresor, který původním 246 kW (335 k) přidal dalších 122 kW (165 k). Sériová A8 s motorem 4,2 V8 zvládne stovku za 6,3 s, verze 6,0 W12 zrychlí na 100 km/h za 5,2 s a nová S8 s motorem V10 z Lamborghini Gallardo akceleruje z nuly na stovku za 5,1 s. Vyladěná Audi A8 od firmy JE Design akceleruje z klidu na stovku za 4,8 s a nejvyšší rychlost je po odstranění elektronického omezovače 303 km/h.


JE Design A8

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků