JE Design Audi A8: s kompresorem je silnější než S8

Majitelé luxusních limuzín Audi A8 4,2 V8, kteří mají zálusk na sportovní verzi S8, nemusí hned kupovat nové auto, ale mohou využít služeb ladičské firmy JE Design. Tuner přidá osmiválci kompresor, který zvedne výkon na rovných 500 koní.
JE Design Audi A8: s kompresorem je silnější než S8

Ladičská firma JE Design se specializuje na tuning vozů koncernu Volkswagen. Pro vlajkovou loď automobilky Audi, model A8, má tuner přichystán optický karosářský paket, který obsahuje nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, rozšířené boční prahy a oplechování zádě. Decentní přítlačná lišta se objevila i na víku zavazadlového prostoru. Pohled na vůz zezadu odhalí, že A8 má pro lepší proudění vzduchu nový difuzor, a co by to bylo za tuning, kdyby auto nemělo sportovní tlumič výfuku a chromovanou dvojici dvojitých koncovek.

Vedle nového výfukového systému dostal modifikované naladění i podvozek, přitvrzeno bylo odpružení vozu a světlá výška klesla o 30 milimetrů. Tou hlavní úpravou je ale pochopitelně motor. Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s technologií FSI dostal do vínku kompresor, který původním 246 kW (335 k) přidal dalších 122 kW (165 k). Sériová A8 s motorem 4,2 V8 zvládne stovku za 6,3 s, verze 6,0 W12 zrychlí na 100 km/h za 5,2 s a nová S8 s motorem V10 z Lamborghini Gallardo akceleruje z nuly na stovku za 5,1 s. Vyladěná Audi A8 od firmy JE Design akceleruje z klidu na stovku za 4,8 s a nejvyšší rychlost je po odstranění elektronického omezovače 303 km/h.


JE Design A8

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků