Je Česko odpadištěm starých aut? Průměrné stáří je tristní, stále narůstá

70 komentářů

milda
26. srpna • 10:42

Já mám necelých 19 let starého čtyřkového Golfíka v pěkném stavu, dovezeného z Německa, sice se sem tam něco vyse.e, ale vzhledem ke stáří a najetým km(325k) to prostě beru. Ukažte mi nějaký současný klump, který vydrží jezdit i za 20 let(benzin 1.4). Neříkám, že to tenkrát byla top kvalita, ale pořád lepší než co se vyrábí dnes, kde převládají tříválcový motory ze sekaček o objemu 1.0/1.2 vyhnaný turbama, kvalita interieru, kde jsou čalouněné potahy u tapecírugů, ne jen plast, velká okna, ne dnešní "tanky", kde ček pořádne nevidí bočními a zadními okny kolem sebe, holt se šetří takřka na všem. A koupit Golfa v základu za nějakých půl mega? To fakt ne, když ten můj má dobrou výbavu včetně Climatronicu, ESP, mlhovek, vyhřívaných sedaček, polodotu i malé koženého paketu(vše původní a zachovalé). Ale holt dnes to frčí úvěrování, takže šup pro nějakej novej klumprcajk, kterej se vydělá hned po záruce, poněvadž soused ho už má! :-D

Ivos
3. října • 14:34

Já jsem si koupil v AAA auto krásného opravdu krásného superba, interiér jako nový a má najeto jen 180 tisíc kilometrů. Jsem s ním velice spokojený. Za celý rok jsem do něj nemusel zatím nic investovat.

Petr
11. února • 16:12

Můžete mi prosím někdo poradit, kam zajít pro nejlevnější povinné ručení?

Pavel
15. února • 15:15

Když jsem si koupil nové auto a hledal nejlepší nabídku povinnéh ručení, tak jsem se díval na srovnávací portál, a tam jsem našel mnohem lepší nabídky, než když jsem si to hledal sám.

Michal
18. února • 12:24

Přes který srovnávací portál jste hledal povinné ručení? a jak to funguje, když si tam vyberu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
20. února • 15:47

Hledal jsem přes srovnávací portál https://www.usetreno.cz/... , schválně si to zkuste i srovnat sám, a uvidíte, že zde najdete aktuální informace z trhu.

Antiautomat
28. ledna • 13:49

..zbran moze mat jedine Nemec.
Takze p. Heydrich sa vyjadril jasne.

Kuk Vykuk
27. ledna • 12:55

Čemu se furt divíte, žereme odpad, volíme odpad, tak logicky i v odpadu jezdíme :-DB-]

macek
27. ledna • 16:15

Ano. Myslel jsem, že dnes zvolíme hlavu státu. Ale vypadá to, že jsme zvolil opačnou stranu těla.:-(

josephko
27. ledna • 11:29

To číslo o priemernom veku automobilov je síce pekné, štatistické, ale o reálnom stave na cestách nehovorí absolútne nič. Pretože to, čo je dôležité, je to, koľko kilometrov autá s rôznym vekom najazdia. Asi ťažko niekto jazdí na 15-ročnom aute 40.000 kilometrov ročne.
Takže netreba byť géniom, aby si jeden uvedomil, že čím sú autá staršie, tým menej sa na nich jazdí. Samozrejme ako pri každom pravidle aj tu existujú výnimky. A ešte jeden faktor je pre počet kilometrov dôležitý - veľkosť auta. S veľkým autom sa spravidla jazdí viac - bez ohľadu na to, koľko má najazdených kilometrov. A s malým zase menej. Logicky najmenej sa jazdí na menších a starších autách. Tie často slúžia len ako druhé či tretie auto do rodiny a rozvážanie detí do škôl a krúžkov.
A ešte jedna vec je dôležitá: je vždy lepšie, ak niekto vymení starého Favorita či Feliciu za novšie auto, aj keď má 10 či 15 rokov. A ani s tými emisiami to nie je až také zlé. Občas tie staršie a jednoduchšie motory sú na tom lepšie ako tie nové...

Antiautomat
26. ledna • 19:10

Tak niekde tie stare auta a technologie, lieky, potraviny apod, vyviez treba, ze. Dvojrychlostna EU je to iste co nalinkoval pre nas ich velky vzor, pan slovutny p.Heydrich. Kto neveri, nech si precita jeho spravu, ktoru prezentoval na prazskom hrade.

JirkaK
26. ledna • 17:04

-Prvním a hlavním problémem je kupní síla běžného občana. Ani v Německu a jiných západních zemích nejezdí samá nová a zánovní auta, průměrné stáří se pohybuje kolem osmi let. A to si vydělávají zhruba třikrát tolik než my.
-Druhým důvodem je servis. Nejde jen o to auto koupit, ale také potom udržet v provozu. A taková jedničková fabie 1.4MPi je na údržbu řádově levnější než zánovní trojková. A navíc motorizace počínaje HTP..... :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D prostě pokud jde o spolehlivost, tragédie... průser na průser. A pak se divte, že si raději normální člověk nechá patnáctiletou fabku která spolehlivě a bez problémů jezdí, než by riskoval a jezdil se strachem, kdy se na tom zánovním krumplu vysype za desetitisíce něco co zase soudruzi ve vývoji ojebali.... Jak to řekl jeden známý, který vyměnil jedničkovou oktávku za dvojkovou. Udělal strašnou blbost. Na té dvojkové se furt něco sere, nic nejde opravit normálně, všechno je zalepené, zalisované, na speciální přípravek, přes diagnostiku, nebo aspoň namontované tak aby se k tomu nešlo normálně dostat. Kdyby věděl co ho čeká, raději by za půlku peněz nechal starou jedničkovou zgenerálkovat.
-A za třetí - když se podíváte na vývoj třeba Škody za desetiletí od roku 89 do roku 99, tedy od posledních Š120 přes favority a felicie po první jedničkovou fabku, je to pořádná změna. Ale když si vedle sebe postavím jedničkovou fabii a trojkovou fabii, skutečně nevidím jediný zásadní důvod, proč chtít nové auto. Není tam nic, co by mi v té jedničkové chybělo. Snad leda pokud jste nadšený matlač dotykáče.

Marex
26. ledna • 23:11

Spolehlivá Fabia I je oxymoron :-D Měli jsme v rodině dvě v plné výbavě a můžu říci o nich cokoliv, jenom ne spolehlivé. Jedinou výjimkou byly motory, konkrétně 1.4MPi a 2.0MPi ty byly nezmary. Vše ostatní stálo na těch autech za houvno a furt nějaký problém. Stejně tak O I, do cca. 190tkm byl klid, ale pak se to začalo i přes průběžnou údržbu sypat, jako domeček z karet, prostě Škodovka. Dokonce i Clio II je drtilo ve spolehlivosti, natož pak Subaru, u kterého je až nezvyklé, že kromě spotřebáku, nic jiného nepotřebuje. Spolehlivá Škodovka byla pouze Felicia, protože co tam nebylo, to se nemohlo pokazit :-D

tom
27. ledna • 10:55

No vidis, na o1 mam najeto 350t km a nad ramec udrzby 4x stahovacka, 1x vaha vzduchu a 3x predni lozisko. Jako majitel outbacka muzu rict, ze oproti octavce je prostornejsi, ma lepsi jizdni vlastnosti ale urcite neni spolehlivejsi...

king014
26. ledna • 14:33

on i ten průměrnej nájezd kilometrů za rok je poloviční proti západu, tak proč furt ty káry měnit. Kdo nakroutí 30 tisíc za rok tak si to nové koupí dřív protože to bude potřeba

jzk
26. ledna • 14:05

V roce 2005 když jste měl 10 let staré auto, tak nemělo většinou ve výbavě nic a kromě designu se skoro nelišilo od 20 let starého auta, čili morálně odpovídalo době kamenné. Dnes když máte 10 let staré auto, tak má většinou veškeré zásadní komfortní funkce (airbagy, klimu, okenka v elektrice, občas vyhřívané sedačky a občas pár věcí navíc), má slušnou pasivní bezpečnost a motorově na běžné ježdění stačí. Z hlediska morálního zastarání je takové auto pro 80% populace naprosto v pohodě. Zatímco lidi dřív na lepší auto neměli peníze, dnes část z těch co už peníze má tak nepociťuje zásadní potřebu.

eLzyx
26. ledna • 12:43

pokud jsou v tomhle registru i 70 let stará auta resp. veteráni, tak se to těžko stahuje na nižší průměr. Jen na jedno 70 let staré auto potřebujete 5 úplně nových, abyste byli na 14 letech průměrného stáří.

mpolan
26. ledna • 13:05

Kolik asi takových veteránů je? A jinak se docela pleteš, stačí čtyři auta, aby ti průměr vyšel 14 let. Dokonce i při stáří jednoho roku je to s pěti auty a jedním veteránem dvanáct let.

eLzyx
26. ledna • 17:32

250t ks od 30 do 70 let

Lord Owl
29. ledna • 7:20

...akorát že veteráni mají vlastní registr, tj. evidují se odděleně.
Tyhle novinářská data čerpají z centrálního registru vozidel, ten ale veteránskou a sportovní odnož nezapočítává, protože ta se vede v každém krajském městě zvlášť....

Mrdokvas
26. ledna • 11:18

jo Pepíci si půjdou pro novou O3 nebo golfa7 za 400000 když jim v montovnách dají 25 hrubýho :-D

Hloupej Honza
26. ledna • 12:07

Jenže to dříve žádná O nebude a budou EV. A nejlevnější rodinný EV bude za 750000,- již od, při využití našich finančních služeb, s datací.

LOL
28. ledna • 16:28

Elektrický strojky jsou slepá cesta (dojezd, cena, váha, "tankování"). Věřím že další motor bude na vodík.

Petr
26. ledna • 8:37

Tak to by nás měl svět velebit . Udržovat staré auto dvacet let je totiž mnohem ekologičtější než si nechat každých pět let vyrobit nové.

Saman
26. ledna • 12:29

rekl bych ze takovy Kubanci maj pred nama sakra velkej naskok :-D

mpolan
26. ledna • 11:00

Jenom aby, jenom aby...

Saman
26. ledna • 8:34

taky mam auto stare 13....mesicu, safra dost kazim prumer :-/

pcwifi
26. ledna • 9:10

tyyy jeden kaziprumere :-)) mam Skodu O1, rv 98, nevidim pul duvodu proc ji odepsat. Esi chce nekdo mavat emisema, bezte se podivat na uhelne elektrarny apod. jaky sajrajt v jakych kvantech denne vypousteji. Tady se resi blby auta ale to co ten vzduch zabije je uplne neco jinyho. Kazdej magor nasadi ele auta a emise spadnou mozna o 10%.

Saman
26. ledna • 12:29

tak odepisovani ucetne jo, v tom bych duvod videl :-D hele ja vymenil Audinu z roku 98, proste mela na hrbu jiz prez trictvrte milionu, a tak jsem ji ucetne odepsal a prodal velmi urputmenu zajemci z AAA, ten ji nejdriv nacenil na temer dvojnasobek odkupni ceny a po par mesicich kdy u ni svitila sleva ji asi nekdo koupil, nutno dodat ze jezdila dobre a krom obcas nefunkcniho tempomatu za tech 9 let co se mnou odkroutila asi 250 tisic km byla v poradku a s pravidelnym servisem, ale tak obcas je proste potreba vymenit za neco novejsiho, v mem pripade rovnou necim co smrdelo takovou tou novotou, a doufam ze jsem prvni kdo si prdnul do sedacky ridice B-]

k22
26. ledna • 8:33

zatímco ve vyspělých zemích řidiči zvažují, zda jít do elektriky nebo počkat na vodík, u nás zvažují zda si ještě "chvíli" nechat 20let starou feldu nebo ji přeci jen vyměnit za super káru Fabii I HTP (jasně že v kombíku).

petr r. (petrumr)
26. ledna • 7:36

a může být ještě eko článek proč se zmenšují prodeje aut na CNG. Nejdříve slibovali menší daň, potom ta menší už dvakrát neprošla a čekejme, že ji zvýší.

petr r. (petrumr)
26. ledna • 7:16

nenechte se nabulíkovat a kupujte auto na to k čemu slouží, jestli jezdíte kolem komína hlavně ne diesla , tak šmahem vyměnte ten eko olej a nalijte tam normální klasiku 5W40 která na sebe váže všechen bordel. Jeden už si rve vlasy, že dal pryč 25 let starýho dieslovýho fiata a koupil dustra v naftě a nejčastější kontrolka je ta, která na fiatě nebyla.:-|

Ferda
26. ledna • 6:15

Jezdím 13 let starým Subaru... Tam kde projedu já se 2/3 nových aut nechytá, byť jsou to rádoby SUV.. Jednoduchá a funkční technika tohohle auta mě tak ,,dostala" že si ho nechám co to půjde.. A bláboly rádoby odborníků - že to auto není bezpečné, ekologické a pod. na ty já jim zvysoka ;-)

Milhaus
26. ledna • 5:20

Ano vidím to ve svém okolí. Hodně lidí si kupuje 10 a více let starý volítaný embéčka typu oktáfka, superb za 200. Za dvě kila si koupil bratranec pro manželku Dácii Sandero s klimou.

mpolan
26. ledna • 7:17

Tak určitá míra pozérství a rozežranosti v tom taky hraje roli. Lidi se přeci před okolím neshodí nějakou Dacií nebo něčím menším, když můžou mít Superba... Co na tom, že to je olítaná a rozhrkaná plečka.
A pak... proč by kupovali menší auto, co kdyby náhodou někdy potřebovali dovézt skříň? Klidně kvůli tomu celou dobu budou vozit vzduch a tři metráky auta navíc.

Milhaus
26. ledna • 8:15

I já jsem tak přemýšlel. Nakonec jsem vloni místo 8 let starého Superbu co má najeto na tachometru 125 tis km koupil menší, méně vybavena Clio combi. Zbylo mi 30 tis Kč a vůbec toho nelituji. Nepotřebuji si honit ego ve starým pekáči.

Kovy
26. ledna • 0:30

No a co jako??? V cem je problem ??? Ja si mohu dovolit nove auto stredni tridy a misto toho mam auto luxusni kategorie z roku 1992 a naramne mi vyhovuje. Nova auta maji abnormalne tvrde perovani, stop start a jine vylomeniny. Postupne jsem se z amatera dostal na mechanika samouka a krome geometrie a disgnostiky si na aute delam vse sam. Letos dam nove cepy a loziska a udelam dutiny. Benzin si vozim bezbabistni z ciziny, pokud se nestane nejaka vaznejsi nehoda nebo kradez, auticko se mnou vydrzi do duchodu a to mi jest neni ani 40. Maximalne by se mi libilo vyhrivane celni sklo, to jo. Ale co se da delat, nove luzy si nechte, dekuji nechci.

Neurotic
25. ledna • 23:07

Kdo by si taky kupoval nové auto s DPF, které pak neprojde emisemi, když může mít staré které bez problémů projde:-D Novější benzín si koupit nemůžu, protože bud nebyl vůbec v nabídce nebo má životnost 20 tisíc km:-D

Atomas
26. ledna • 11:32

S tou životností u benzínu kecáte... Mě odešlo turbo až v 35 000 km 😁

PanHajzl
25. ledna • 22:02

Nebude to treba tim,ze tu mame temer evropske ceny, ale platy tomu jaksi neodpovidaji? Tudiz tyhle uvahy, proc,ze mame stary vozovy park, to muze vymyslet jedine debil!

abc
26. ledna • 20:08

Ja jsem si taky myslel, ale podivejte se na okolni prispevky. Alespon polovina ansamblu zde sdeluje svetu jak strasne radi jezdi starymi vehikly a nove nechteji.

25. ledna • 21:52

Zlate stare kary. Nemyslim Skodu za komancu.

mpolan
25. ledna • 21:50

Na jednu stranu to je pochopitelné, lidi mají jiné priority, než zrovna auta. Bydlení, cestování, sport... cokoli. Na druhou stranu to je smutné, patnáct let staré auto už není zrovna přehlídkou bezpečnosti. Nejlepší důkaz poskytlo nedávno testované Punto, které v nárazových testech vyhořelo. Už ani nemluvím o tom, že stará auta v běžném provozu nejsou technicky v nejdokonalejším stavu...

Hloupej Honza
26. ledna • 12:04

Myslí to Punto, které propadne v test,u protože nemá dostatek kontrolek, bzučáků, pípáků pro opice, které nepochopí že pokud si nezapnou pás. Tak se nezapne kupodivu sám? A dveře pokud se nezavřou, jsou nezavřený.

mpolan
26. ledna • 13:01

Myslím to Punto, které v hodnocení nárazových testů nedosáhlo ani na limity pro tři hvězdičky. A to bez započítání tebou zmíněných "pípátkových" testů. Někdy se na to schválně podívej, jaká tragédie to je. Bezpečnost dospělých při nárazu 51%, dětí 43%. To je v dnešní době prostě nepřípustné.

Platyn 75
26. ledna • 7:59

No punto je jedno z nejlepších malých aut levné na díly s malou spotřebou máme ho doma. A mymochodem propadlo protože nemá kraviny jako hlášení nezap. pásu sledování mrtvého uhlu atd. ☺️

Neurotic
25. ledna • 23:03

Nesmíte srovnávat 15 let staré Punto, které nebylo bezpečné ani v té době s dnešními auty...

mpolan
26. ledna • 7:12

Punto ve své době patřilo mezi špičku malých aut, co se týká bezpečnosti. Akorát dnes už je vidět, že technicky je zkrátka skoro patnáct let staré.

Nyte
26. ledna • 0:08

Punto že nebylo bezpečné ani ve své době? Dobrý kyd.

Vóša
25. ledna • 20:37

To je důkaz o tom , že speciálně Škodovka podvádí s čísly prodaných aut v ČR ( prostřednictvím účelových registrací), protože podle statistiky prodejů nových aut by automobilový park u nás musel mládnout, ale on stárne. ...

Nyte
26. ledna • 0:10

Hloupost. Mladé ojetiny se od nás vyváží a staré dováží. S tím pravidelná obměna fleetů, která tvoří většinu prodejů, těžko něco udělá. A na podvádění s registracemi jsou experti jiní.

Antiautomat
25. ledna • 20:14

Predavam moje jednoduche dva pekace, len aby som mohol zalozit byt a dom a chatu.

Václav
25. ledna • 20:02

Nevidim v tom problem, pokud jsou technicky v poradku a regulerne prochazi emisemi a STK. Auta z roku kolem 2003 jsou docela pouzitelna a dost casto trvanliva a spolehliva. Pripadny servis muze byt za rozumne penize.

Aladin
25. ledna • 19:59

Průměrné stáří je dost zavádějící. Češi jsou zoufalí bordeláři. Na vesnicích si ve stodolách parkují přihlášené 100, 105, 120. Co kdyby náhodou něco. Přitom jezdí třeba Fábií I. Druhý aspekt je, že stejně jako Albánci, dost fajnšmekrů si místo nového vozu koupí za 300-400 tisíc Mercedes, BMW. Tyto dva aspekty zvedají průměrné stáří. První vozy na silnicích nejezdí, druhé by nemusely. Takže, zas tak moc tragické to není.

Neurotic
25. ledna • 23:01

To co si kdo koupí za 400 tisíc je jeho svobodná volba. Taky sis mohl místo nepohodlné, nevybavené Dacie koupit BMW v plné palbě:-))

Joe Doe
26. ledna • 9:34

Nova Dacia bude lepsia ako vylagrovane 20 rocne BMW.Bude mat modernejsi motor, viac bezpenostnych asistenov a bude pohodlnejsia, pretoze vylagrovane BMW so stocenymi km asi nebude mat vymenene tlmice, dorazniky atd.Pozri sa na to tak, 2010 Toyota Camry je na 1/4 mile rychlejsia ako Ferrari 308.https://www.autoblog.com/2011/09/09/the-car-show-p... ...

Neurotic
26. ledna • 10:13

Jaké 20 leté BMW? Psal, že je rozpočet 300-400tisíc! Nejlevnější 5er r.v. 2013 začínají na těch 300 tisících takže za 400 už bude pěknej kousek...

Aladin
26. ledna • 9:32

Neudržel jsem se a zároveň podsunul názor co si o tom myslím. Ale je to fakt, který navyšuje průměrný věk vozů. Např. v Holandsku nemají problém jezdit s malými novými vozy skrz celou Evropu. Ve Francii nemají problém s levnou novou Dacií. Myšlenka je, že 14.5 let je dáno z části mentalitou, ne pouze peněženkou.

Joe Doe
25. ledna • 20:22

Tie 120tky sa pocitaju na stovky...

Aladin
25. ledna • 21:04

Možná se pletu, ale ani omylem. Koukni na vesnicích do stodol. Dle statistik, v 2011 bylo jen 120 přes 100tis kusů. A už 7 let zpět to byly nepoužívané vraky, zaparkované, ale přihlášené.

mpolan
25. ledna • 21:48

Tyhle staré stroje opravdu mizí. Už ani na vesnicích je nevidíš a potkat ji třeba u nás ve středních Čechách je zázrak, protože pak je to naprosto luxusně restaurované auto.

Saman
26. ledna • 8:32

psal ze jsou ve stodolach, takze ano, je zazrak je potkat, protoze do stodol pocitam bezne nejezdis :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
26. ledna • 10:59

Hele, jsem v podstatě vesničan a vím, co ti lidé doma mají. Tyhle vozy prostě mizí...

Saman
26. ledna • 12:24

takze jsi smirak co jim nakukuje do stodol? kolik stodol asi tak v CR bude? ze podle vasi vesnice usuzujes co mizi a co nemizi? :-Dhele a nevis jaky cisla dneska padnou v eurojackpotu? nebo kdo zitra vyhraje prezidentske volby?

jvc
25. ledna • 19:51

To stáří je sice úděsné, ale tak mi řekněte, co mám dělat, když mi to auto pořád jezdí a jezdí. Nejsem snob, abych auto vyhodil pokaždé, když je plný popelník. A mimochodem, taky dost dobře v dnešní produkci nevidím, čím bych ho nahradil.:-))

Antiautomat
25. ledna • 20:20

Mate problem. Je to to tom, ze nie Ste dostatocne IN. Ak by Ste boli v duchu EU s belgickym platom dostatocne IN, rozumej, ekologicky, potom mate kazdych 5 rokov nove be-em-ve-, kde sa zivotnost automatu pocita na zaruku. Tak docerta budte IN a zalozte vsetko co mate.

sumy
26. ledna • 8:55

Manželka má 10 let starou hondu-220tkm, já mám 18 let starou hondu-200tkm, jako rodinný máme 21 let staré pajero-370tkm a teď ještě koukám po dalším, ale krátkém. To bude mezi 19-29 lety staré. Krom té nejmladší hondy (ta už je lehce "šizená") je to jen otázka péče a budou tu věčně. Jo a taky dvě Jawy. Jednu z 58 a druhou z 59 B-]
Nový nechci a služebákem (14 dní starej) jezdim opravdu jen služební.
PS: nový superb kolegovi hlásí chybu na motoru, prý chyba software, škoda zatím nemá update. Chyba se na palubce rozsvítila v průběhu prvních 500km :-D

Mrdokvas
26. ledna • 13:04

u nás je taková podobná famílie Pepíků co má 4 zaparkovaný klekánice u našeho baráku a půl parkoviště v pí*i. Museli jsme si kvůli nim udělat reserve B-]

sumy
26. ledna • 14:08

To je to odsuzování bez znalosti konkrétní situace. Jak typicky "Pepíkovské"1. Mám to na svym pozemku.
2. Manželka potřebuje své, já taky. Obojí klasický MPi 1,4 se spotřebou 6/100km-tedy "moderním" autem nic nezískáme. Obě maj klimu a centrál a ostatní číčoviny. Co víc chtít?
3. Máme 4 děti a ty holt do malých osobáků nenaskládám a zas běžně jezdit "obludkou" je mi líto. Není to o tom, že musim jezdit starym(nový low cost 7 sitz typu Dachna je otázkou 5 měsíčních rodinných rozpočtů), ale proto že nám to vyhovuje a ty auta nás baví. Peníze raději využijeme na "užitečnější" věci.
4. Na dovolenou například do rumunských/ukrajinských atd hor(jezdíme každý rok, klidně i 2x) není octavia scout ani jiné suv to pravé ořechové. A věř, že v zimě ani ty nevětší honiči ega v Octávkách na operák nepohrdnou vytažením ze škarpy.
5. Co je za problém v tom, že chci manželce taky koupit vlastního offa? Takhle se na závodech taháme o jednoho a na dovolených v horách bude o moc jistější pohodlnější jezdit 2 autama.
6. Všechno prochází na STK bez připomínek a bez všimného, neb to že je auto starý, neznamená, že je to vylítaná mrcha.
7. Mám se stydět za parkování plachetnice na zahradě? Mimochodem, ta už je taky dost stará.
8. No a barák, hrůza. Ten je kamenej z roku cca 1750.
9. Dva sběratelský kousky jawek jsou taky špatně? 1.v originál luxus stavu, 2. již po generálce.
Přeji hezký den

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
28. ledna • 15:18

Tak toto je na minimalne 2 roky s podmienkou, spravate sa nezodpovedne!
Ako si vobec dovolujete ponechat si klasicky benzinak - a este vacsi zlocin, taky ktory pojazdi viac ako je doba zaruky? A este vobec mate tu drzost sa tym vypravit na dovolenku....Okamzite zhabat, sabatova Vas ukrizuje dole hlavou.
Prvy zlocin je ze nemate kazde tri roky nove. A druhy a to este tazsi, ze Ste nezalozili dom, byt, hocico, len aby ste spravali ekologicky! Toto je aspon na 5r a mozno podmienka. Otec-neotec, familia-nefamilia, kseft automobiliek sa skratka tocit musi!

Doporučujeme

Články odjinud