Je čas přezout na letní pneumatiky

Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi a proto nejenže při vyšších teplotách rychleji odcházejí, ale nemají ani tu správnou přilnavost. Na co si tedy dát pozor?

  • Pneumatiky by měl montovat jen zaškolený pracovník. Používejte vždy jen disková kola předepsané velikosti, v perfektním technickém stavu, tj. mechanicky nepoškozená, zbavená zbytků rzi a v případě ocelových kol opatřená i ochranným nátěrem.
  • V případě montáže nových plášťů použijte současně i nový bezdušový ventil nebo novou duši. Bezdušové pláště (Tubeless) montujte vždy jen na ráfky s bezpečnostním provedením profilu dosedací plochy (např. typu HUMP).
  • Tlak vzduchu pří montáži (tzv. „dosedací tlak“) může dosáhnout až 150% nejvyšší tabulkové hodnoty, nesmí však přesáhnout 400 kPa.
  • Při montáži bezdušových pneumatik musejí patky pláště překonat profil HUMP. Tlak po překonání této překážky by neměl překročit 330 kPa, jinak hrozí nebezpečí prasknutí patkového lana.
  • Namontovanou nahuštěnou pneumatiku je třeba dynamicky vyvážit.
  • Před montáží nových pneumatik na vozidlo doporučujeme dát zkontrolovat a případně seřídit všechny prvky geometrie podvozku a pokud je to nutné, dovyvážit kola přímo na nápravě. Doporučujeme rovněž důsledně dodržovat použití ochranných čepiček ventilů, zejména kovových, které chrání ventil proti vnikání nečistot a následné netěsnosti.
  • Nové pneumatiky doporučujeme používat prvních několik set kilometrů jízdy při nižších provozních rychlostech - dojde tak ke stabilizaci povrchu běhounu, což se příznivě projeví vyšší životností pláště.

Tlak v pneumatikách:

  • Hodnoty huštění se vždy vztahují na studenou pneumatiku před vyjetím. Údaje uvedené v tabulkách jsou minimální huštění platná pro rychlosti až do 160 km/h. Tyto však mohou být zvýšeny např. z důvodu jízdní stability.
  • Zvýšení tlaku se doporučuje zejména pro vyšší rychlosti, tj. nad 160 km/h.
  • Pro pneumatiky kategorie rychlosti V (240 km/h), včetně H (210 km/h) se základní tabulkové huštění lineárně zvyšuje o 30 kPa a musí být přizpůsobeno aktuálnímu zatížení vozidla. Dodržování správného huštění je nutné, jinak nevyhnutelně dochází k nepravidelnému opotřebení běhounu. Huštění pneumatik proto kontrolujte pravidelně vždy u studených pneumatik. Nezapomínejte přitom ani na pneumatiku náhradní!
  • Nárůst tlaku v pneumatice během jízdy je normální fyzikální jev a nesmí být za žádných okolností snižován.
  • V případě, že osobní automobil táhne přívěsný vozík nebo karavan, huštění pneumatik zadní nápravy musí být s ohledem na přídavné zatížení od tažného háku zvýšeno o 50 kPa.
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků