Je čas přezout na letní pneumatiky

Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi a proto nejenže při vyšších teplotách rychleji odcházejí, ale nemají ani tu správnou přilnavost. Na co si tedy dát pozor?

  • Pneumatiky by měl montovat jen zaškolený pracovník. Používejte vždy jen disková kola předepsané velikosti, v perfektním technickém stavu, tj. mechanicky nepoškozená, zbavená zbytků rzi a v případě ocelových kol opatřená i ochranným nátěrem.
  • V případě montáže nových plášťů použijte současně i nový bezdušový ventil nebo novou duši. Bezdušové pláště (Tubeless) montujte vždy jen na ráfky s bezpečnostním provedením profilu dosedací plochy (např. typu HUMP).
  • Tlak vzduchu pří montáži (tzv. „dosedací tlak“) může dosáhnout až 150% nejvyšší tabulkové hodnoty, nesmí však přesáhnout 400 kPa.
  • Při montáži bezdušových pneumatik musejí patky pláště překonat profil HUMP. Tlak po překonání této překážky by neměl překročit 330 kPa, jinak hrozí nebezpečí prasknutí patkového lana.
  • Namontovanou nahuštěnou pneumatiku je třeba dynamicky vyvážit.
  • Před montáží nových pneumatik na vozidlo doporučujeme dát zkontrolovat a případně seřídit všechny prvky geometrie podvozku a pokud je to nutné, dovyvážit kola přímo na nápravě. Doporučujeme rovněž důsledně dodržovat použití ochranných čepiček ventilů, zejména kovových, které chrání ventil proti vnikání nečistot a následné netěsnosti.
  • Nové pneumatiky doporučujeme používat prvních několik set kilometrů jízdy při nižších provozních rychlostech - dojde tak ke stabilizaci povrchu běhounu, což se příznivě projeví vyšší životností pláště.

Tlak v pneumatikách:

  • Hodnoty huštění se vždy vztahují na studenou pneumatiku před vyjetím. Údaje uvedené v tabulkách jsou minimální huštění platná pro rychlosti až do 160 km/h. Tyto však mohou být zvýšeny např. z důvodu jízdní stability.
  • Zvýšení tlaku se doporučuje zejména pro vyšší rychlosti, tj. nad 160 km/h.
  • Pro pneumatiky kategorie rychlosti V (240 km/h), včetně H (210 km/h) se základní tabulkové huštění lineárně zvyšuje o 30 kPa a musí být přizpůsobeno aktuálnímu zatížení vozidla. Dodržování správného huštění je nutné, jinak nevyhnutelně dochází k nepravidelnému opotřebení běhounu. Huštění pneumatik proto kontrolujte pravidelně vždy u studených pneumatik. Nezapomínejte přitom ani na pneumatiku náhradní!
  • Nárůst tlaku v pneumatice během jízdy je normální fyzikální jev a nesmí být za žádných okolností snižován.
  • V případě, že osobní automobil táhne přívěsný vozík nebo karavan, huštění pneumatik zadní nápravy musí být s ohledem na přídavné zatížení od tažného háku zvýšeno o 50 kPa.
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků