Je čas přezout na letní pneumatiky

Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi a proto nejenže při vyšších teplotách rychleji odcházejí, ale nemají ani tu správnou přilnavost. Na co si tedy dát pozor?

  • Pneumatiky by měl montovat jen zaškolený pracovník. Používejte vždy jen disková kola předepsané velikosti, v perfektním technickém stavu, tj. mechanicky nepoškozená, zbavená zbytků rzi a v případě ocelových kol opatřená i ochranným nátěrem.
  • V případě montáže nových plášťů použijte současně i nový bezdušový ventil nebo novou duši. Bezdušové pláště (Tubeless) montujte vždy jen na ráfky s bezpečnostním provedením profilu dosedací plochy (např. typu HUMP).
  • Tlak vzduchu pří montáži (tzv. „dosedací tlak“) může dosáhnout až 150% nejvyšší tabulkové hodnoty, nesmí však přesáhnout 400 kPa.
  • Při montáži bezdušových pneumatik musejí patky pláště překonat profil HUMP. Tlak po překonání této překážky by neměl překročit 330 kPa, jinak hrozí nebezpečí prasknutí patkového lana.
  • Namontovanou nahuštěnou pneumatiku je třeba dynamicky vyvážit.
  • Před montáží nových pneumatik na vozidlo doporučujeme dát zkontrolovat a případně seřídit všechny prvky geometrie podvozku a pokud je to nutné, dovyvážit kola přímo na nápravě. Doporučujeme rovněž důsledně dodržovat použití ochranných čepiček ventilů, zejména kovových, které chrání ventil proti vnikání nečistot a následné netěsnosti.
  • Nové pneumatiky doporučujeme používat prvních několik set kilometrů jízdy při nižších provozních rychlostech - dojde tak ke stabilizaci povrchu běhounu, což se příznivě projeví vyšší životností pláště.

Tlak v pneumatikách:

  • Hodnoty huštění se vždy vztahují na studenou pneumatiku před vyjetím. Údaje uvedené v tabulkách jsou minimální huštění platná pro rychlosti až do 160 km/h. Tyto však mohou být zvýšeny např. z důvodu jízdní stability.
  • Zvýšení tlaku se doporučuje zejména pro vyšší rychlosti, tj. nad 160 km/h.
  • Pro pneumatiky kategorie rychlosti V (240 km/h), včetně H (210 km/h) se základní tabulkové huštění lineárně zvyšuje o 30 kPa a musí být přizpůsobeno aktuálnímu zatížení vozidla. Dodržování správného huštění je nutné, jinak nevyhnutelně dochází k nepravidelnému opotřebení běhounu. Huštění pneumatik proto kontrolujte pravidelně vždy u studených pneumatik. Nezapomínejte přitom ani na pneumatiku náhradní!
  • Nárůst tlaku v pneumatice během jízdy je normální fyzikální jev a nesmí být za žádných okolností snižován.
  • V případě, že osobní automobil táhne přívěsný vozík nebo karavan, huštění pneumatik zadní nápravy musí být s ohledem na přídavné zatížení od tažného háku zvýšeno o 50 kPa.
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků