Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Šéf koncernu Renault-Nissan, do kterého nyní náleží i Mitsubishi, přišel s tvrzením, že nikoli Volkswagen, ale právě jím řízené automobilové seskupení je největším výrobcem aut na světě.
Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Léta se o pozici nejvýznamnějšího světového výrobce automobilů přetahovaly koncerny Volkswagen a Toyota a občas se do boje zapojil také americký General Motors. Nyní nastala nová situace: o prvenství se totiž hlásí také aliance Renault-Nissan. Zejména ovšem díky loňské akvizici značky Mitsubishi.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Šéf francouzsko-japonského koncernu Carlos Ghosn se totiž dal slyšet, že po započtení loňské bilance Mitsubishi (1.030.000 kusů) vyrobily značky náležející do tohoto uskupení přesně 10.608.366 kusů.

To je sice méně než 10,74 milionů vozidel, které vloni prodal Volkswagen, jenže podle Ghosna by se do výsledku nemělo započítávat zhruba dvě stě tisíc nákladních aut značek Scania a MAN, které koncern Volkswagen také ovládá.

Kupříkladu agentura Reuters výsledky Scanie a MANu odečítá, protože automobilky vedené Carlosem Ghosnem uvádějí výsledky za osobní a lehlá užitková vozidla. VW hovoří o dodaných autech, aliance Renault-Nissan zase o prodaných. A teď se v tom vyznejte.

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Největší podíl na celkovém výsledku aliance Renault-Nissan-Mitsubishi měl Nissan, který prodal 5,8 milionu aut, Renault přispěl 3,8 miliony. Rostoucí bilanci (i když stále v řádech statisíců) zaznamenaly vloni třeba i značky Dacia nebo Lada, které rovněž patří do tohoto koncernu.

Toyota zatím loňská čísla nezveřejnila. Její prodejní bilance by ale měla být zhruba 10,35 milionů kusů. Zajímavá změna se odehrála mezi výrobci prémiových automobilů. Tradiční jedničku BMW  podle informací serveru Motor1.com vloni překonal Mercedes-Benz.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků