Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Šéf koncernu Renault-Nissan, do kterého nyní náleží i Mitsubishi, přišel s tvrzením, že nikoli Volkswagen, ale právě jím řízené automobilové seskupení je největším výrobcem aut na světě.
Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Léta se o pozici nejvýznamnějšího světového výrobce automobilů přetahovaly koncerny Volkswagen a Toyota a občas se do boje zapojil také americký General Motors. Nyní nastala nová situace: o prvenství se totiž hlásí také aliance Renault-Nissan. Zejména ovšem díky loňské akvizici značky Mitsubishi.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Šéf francouzsko-japonského koncernu Carlos Ghosn se totiž dal slyšet, že po započtení loňské bilance Mitsubishi (1.030.000 kusů) vyrobily značky náležející do tohoto uskupení přesně 10.608.366 kusů.

To je sice méně než 10,74 milionů vozidel, které vloni prodal Volkswagen, jenže podle Ghosna by se do výsledku nemělo započítávat zhruba dvě stě tisíc nákladních aut značek Scania a MAN, které koncern Volkswagen také ovládá.

Kupříkladu agentura Reuters výsledky Scanie a MANu odečítá, protože automobilky vedené Carlosem Ghosnem uvádějí výsledky za osobní a lehlá užitková vozidla. VW hovoří o dodaných autech, aliance Renault-Nissan zase o prodaných. A teď se v tom vyznejte.

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Největší podíl na celkovém výsledku aliance Renault-Nissan-Mitsubishi měl Nissan, který prodal 5,8 milionu aut, Renault přispěl 3,8 miliony. Rostoucí bilanci (i když stále v řádech statisíců) zaznamenaly vloni třeba i značky Dacia nebo Lada, které rovněž patří do tohoto koncernu.

Toyota zatím loňská čísla nezveřejnila. Její prodejní bilance by ale měla být zhruba 10,35 milionů kusů. Zajímavá změna se odehrála mezi výrobci prémiových automobilů. Tradiční jedničku BMW  podle informací serveru Motor1.com vloni překonal Mercedes-Benz.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků