Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Šéf koncernu Renault-Nissan, do kterého nyní náleží i Mitsubishi, přišel s tvrzením, že nikoli Volkswagen, ale právě jím řízené automobilové seskupení je největším výrobcem aut na světě.
Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Léta se o pozici nejvýznamnějšího světového výrobce automobilů přetahovaly koncerny Volkswagen a Toyota a občas se do boje zapojil také americký General Motors. Nyní nastala nová situace: o prvenství se totiž hlásí také aliance Renault-Nissan. Zejména ovšem díky loňské akvizici značky Mitsubishi.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Šéf francouzsko-japonského koncernu Carlos Ghosn se totiž dal slyšet, že po započtení loňské bilance Mitsubishi (1.030.000 kusů) vyrobily značky náležející do tohoto uskupení přesně 10.608.366 kusů.

To je sice méně než 10,74 milionů vozidel, které vloni prodal Volkswagen, jenže podle Ghosna by se do výsledku nemělo započítávat zhruba dvě stě tisíc nákladních aut značek Scania a MAN, které koncern Volkswagen také ovládá.

Kupříkladu agentura Reuters výsledky Scanie a MANu odečítá, protože automobilky vedené Carlosem Ghosnem uvádějí výsledky za osobní a lehlá užitková vozidla. VW hovoří o dodaných autech, aliance Renault-Nissan zase o prodaných. A teď se v tom vyznejte.

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Největší podíl na celkovém výsledku aliance Renault-Nissan-Mitsubishi měl Nissan, který prodal 5,8 milionu aut, Renault přispěl 3,8 miliony. Rostoucí bilanci (i když stále v řádech statisíců) zaznamenaly vloni třeba i značky Dacia nebo Lada, které rovněž patří do tohoto koncernu.

Toyota zatím loňská čísla nezveřejnila. Její prodejní bilance by ale měla být zhruba 10,35 milionů kusů. Zajímavá změna se odehrála mezi výrobci prémiových automobilů. Tradiční jedničku BMW  podle informací serveru Motor1.com vloni překonal Mercedes-Benz.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků