Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Šéf koncernu Renault-Nissan, do kterého nyní náleží i Mitsubishi, přišel s tvrzením, že nikoli Volkswagen, ale právě jím řízené automobilové seskupení je největším výrobcem aut na světě.
Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Léta se o pozici nejvýznamnějšího světového výrobce automobilů přetahovaly koncerny Volkswagen a Toyota a občas se do boje zapojil také americký General Motors. Nyní nastala nová situace: o prvenství se totiž hlásí také aliance Renault-Nissan. Zejména ovšem díky loňské akvizici značky Mitsubishi.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Šéf francouzsko-japonského koncernu Carlos Ghosn se totiž dal slyšet, že po započtení loňské bilance Mitsubishi (1.030.000 kusů) vyrobily značky náležející do tohoto uskupení přesně 10.608.366 kusů.

To je sice méně než 10,74 milionů vozidel, které vloni prodal Volkswagen, jenže podle Ghosna by se do výsledku nemělo započítávat zhruba dvě stě tisíc nákladních aut značek Scania a MAN, které koncern Volkswagen také ovládá.

Kupříkladu agentura Reuters výsledky Scanie a MANu odečítá, protože automobilky vedené Carlosem Ghosnem uvádějí výsledky za osobní a lehlá užitková vozidla. VW hovoří o dodaných autech, aliance Renault-Nissan zase o prodaných. A teď se v tom vyznejte.

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Největší podíl na celkovém výsledku aliance Renault-Nissan-Mitsubishi měl Nissan, který prodal 5,8 milionu aut, Renault přispěl 3,8 miliony. Rostoucí bilanci (i když stále v řádech statisíců) zaznamenaly vloni třeba i značky Dacia nebo Lada, které rovněž patří do tohoto koncernu.

Toyota zatím loňská čísla nezveřejnila. Její prodejní bilance by ale měla být zhruba 10,35 milionů kusů. Zajímavá změna se odehrála mezi výrobci prémiových automobilů. Tradiční jedničku BMW  podle informací serveru Motor1.com vloni překonal Mercedes-Benz.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků