J.D. Power: v USA mají nejraději Porsche

Právě zveřejněné výsledky ankety spokojenosti zákazníků ukazují, že Američané si nejvíce cení vozů značky Porsche. Tuto anketu opět organizovala agentura J.D. Power, a to za podobných podmínek, jimiž každoročně zkoumá zákaznickou spokojenost v Německu či Velké Británii. Za Porsche následují Jaguar a BMW, mezi nejlepšími deseti značkami se vyskytuje jediná domácí, a sice Cadillac. Ve skutečnosti si ale americké automobilky vesměs v očích veřejnosti polepšily, a to i přesto, že zákazníci kladou stále větší důraz na ekonomičnost provozu a nutno dodat, že většina vozů americké produkce v této oblasti příliš nevyniká. Týká se to hlavně značky Buick, ale také Chrysleru, Fordu, Mercury či Dodge.

Od chvíle, kdy byla před rokem vyhodnocena obdobná studie J.D. Power, narostly ceny benzínu na amerických stanicích více než o čtvrtinu, což vede k celkově větší nespokojenosti zákazníků se spotřebou pliva. A byl to opět drahý benzín, jenž v USA zapříčinil výrazný meziroční pokles prodeje nových automobilů o 3% na něco přes 16 milionů kusů. Jedná se sice o nejnižší úroveň za posledních deset let, ale i tato cifra Američanům opět potvrzuje, že jejich automobilový trh s přehledem zůstává nejvýznamnějším na celém světě.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků